Øystein H Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Hello og chilimobil fakturerer deg ihjel om du går over kvotene, ice struper deg. De to første bruker telenors nett, ice bruker telias nett. Ikke helt. ice.net har nå tatt i bruk sitt eget nett, de er nemlig den 3. nettoperatøren i tillegg til Telenor og Telia. Men de bruker også Telia sitt nett som supplement hvis de ikke selv har dekning. Ble stadig tilleggsfakturert med Chess, det slipper jeg stort sett med ice.net. ICE bruker fortsatt Telia sitt nett til alle forbindelser til/fra mobil. De skal ta i bruk eget nettverk når de har VoLTE klart for dette da de bare har et 4G nettverk. Dette er planlagt i 2017. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 ICE bruker fortsatt Telia sitt nett til alle forbindelser til/fra mobil. De skal ta i bruk eget nettverk når de har VoLTE klart for dette da de bare har et 4G nettverk. Dette er planlagt i 2017. De har infrastrukturen som før tilhørte Network Norway, samt at de også har frekvenser både på 800, 900 og 1800 MHz båndet. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Har Ice til 99kr måneden og har ikke hatt noen nevneverdige problemer. Er det desidert beste abonnementet om man ikke trenger mer enn 1GB med data Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Også vist du berre har lett databehov vil også ice være eit greit valg. Sjølv etter du har brukt opp kvota så får du fortsatt sjekka nyheiter, sendt messenger meldingar, osv. Største utfordringa med ice er undetdimensjonert supporttjeneste. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Største utfordringa med ice er undetdimensjonert supporttjeneste. Jepp, signerer denne. Men så lenge det virker trenger man ikke support. Og det har det stort sett gjort for min del. Dro til Berlin, og første kvelden fikk jeg ikke mobildata til å fungere. Mistet mobildekning helt da jeg skrudde på dataroaming. Har hatt det slått av. Men morgenen etter så jeg nøyere på nettverksinnstillingene, og det samsvarte ikke med det ice.net selv oppgir. Da kom jeg på at jeg hadde godtatt nye operatørinnstillinger da jeg landet, som var årsaken. Rettet innstillingene til det som sto, og da fungerte mobildata som bare det. Men jeg gjør som jeg har pleid, bruke WiFi-nett så langt det går. Dessuten, nå har jeg fått satt opp VPN til brannmuren min hjemme, så jeg ikke trenger å være bekymret for datasniffing hvis jeg gjør viktige ting. Hva angår databruk, 1 GB er mer enn nok for meg. Fri tale/meldinger, særlig tale er veldig praktisk da jeg flere ganger har gått over kvota jeg hadde hos chess. Så derfor passer ice.net veldig fint til mitt forbruk. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 ICE bruker fortsatt Telia sitt nett til alle forbindelser til/fra mobil. De skal ta i bruk eget nettverk når de har VoLTE klart for dette da de bare har et 4G nettverk. Dette er planlagt i 2017. De har infrastrukturen som før tilhørte Network Norway, samt at de også har frekvenser både på 800, 900 og 1800 MHz båndet. At de har lisenser og en del master betyr ikke de har tatt det i bruk. ICE har uttalt flere ganger at de IKKE skal ta i bruk 3G eller 2G teknologi men bare benytte 4G (LTE). Som du sier så har de lisenser på både 800, 900 og 1800 båndet samt 450 men de bruker i dag ikke sitt eget nettverk til telefoni. Alle ICE "mobil-SIM" benytter bare Telia sitt nettverk og det har de sagt de kommer til å gjøre frem til ICE har implementert VoLTE (tale over 4G) og fått i stand en velfungerne sømløs overgang mellom 4G på sitt nett og 4G/3G/2G på Telia sitt nettverk (i praksis roaming). Denne teknologien må fungere 100% siden ICE ikke kommer til å være landsdekkende med egen infrastruktur på lang tid (om noengang?). Planen er at dette skal skje i løpet av 2017. Denne fremdriftsplanen presenterte de selv når de lanserte mobiltelefoni i fjor og i følge en samtale jeg hadde med teknisk personell hos ICE for ca 2 mnd siden så var dette fortsatt tidsplanen de arbeidet etter. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 (endret) Man kan lese dritt om enhver leverandør, men det bunner i brukerfeil og avtalemisforståelser. Noen blir fra seg av fortvilelse om man bruker data for kr. 50 ekstra en mnd, mens andre blir fly forbanna om leverandøren plutselig struper hastigheten. Andre går av hengslene pga. utenlandsbruk - dette fortsetter i det uendelige til enhver tid. Og noen har reelle problemer med en operatør, og har for eksempel mistet tilgangen til alt som heter mobilt internett uten at operatøren viser noen særlig interesse for å løse problemet. Jeg har dette problemet med Hello nå, og vil trolig bytte hvis jeg finner et ok tilbud hos en annen operatør. Endret 18. juli 2016 av oscrue10 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Det er så små forskjeller på abonnementspakkene overalt at du heller kan basere deg på kundetilfredshet på kundeservice og hvilket nett operatøren leier nett hos. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Telia har god support og fri roaming i EU. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Chili har en ubrukelig nettside/min side, manglende muligheter for å endre abonnementpakke uten å måtte kontakte kundeservice, forbruket vises litt for spesifisert og en del feilinformasjon på min side, men jeg har aldri opplevd å oppleve utfall på telefonen min og roaming fungerer helt greit i utlandet, faktisk bedre enn i Norge da jeg ikke har opplevd struping av hastighet på 3G/4G. Noe som er positivt. 5 GB med roaming til 298,- er jeg fornøyd med enn så lenge. Blir jeg student så skal jeg ha Hello med 20 GB til 400,- per måned. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Jeg har to telefoner hvorav den ene har Talkmore 2GB abbonnement til 199kr. Den andre har Chess kontant kort hvor jeg betaler 199 kr pr måned for like hvilkår som hos Talkmore. Eneste forskjell er at Talkmore har 20mb mens Chess har 60mb når man betaler på forskudd med kreditt kort. Likevel er Chess telefonen tregest ved bruk av apper som bruker datatrafikk.Det tar rett og slett lengre tid før skjermbildet skifter med Chess telefonen. Begge telefonene er Samsung Xcover3 med Android 5.1. Talkmore er jeg veldig fornøyd med. Og hver gang det ringer noen å vil selge meg telefon abonnement legger de på når jeg sier jeg har Talkmore. Det er definitivt det beste tilbudet når det gjelder kvalitet og kundeservice i dag. Selv om pris er lik andre og data hastigheten er vanlig er det best i bruk i Stavanger området. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 22. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2016 (endret) Bestemte meg for å prøve Talkmore. Ble ringt opp av Telia som ville gi meg et tilbud da, 224kr for 3gb og 169 for 1gb. Men samme tilbud kan vel talkmore gi og vel så det? Har dere erfaring med å ringe leverandører å prute? Morsom at du sier det rillto. Mine kollegaer med telenor laster nettsider raskere enn meg Endret 22. juli 2016 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. juli 2016 Del Skrevet 23. juli 2016 Håper noen vervet deg da, så dere fikk gratismånedene. Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Har et sim fra Talkmore fra før de sendte ut nano, og da måtte jeg nå betale 99 kr om de skulle sende nytt som støttet telefonen min. Da blir det heller ny leverandør. Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 (endret) Har ice og det fungerer supert her Er også LO medlem og da får man rabatt hos ice. https://www.ice.no/partners/lo-mobile/ Endret 22. august 2016 av Morten A Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Har ice og det fungerer supert her Er også LO medlem og da får man rabatt hos ice. https://www.ice.no/partners/lo-mobile/ Ice fungerer fint her og. Mobil 1 GB er midt i blinken. Har mer enn nok data, og det er veldig praktisk med fri tale og SMS/MMS. Sjekket foreløpig forbruk, og det står fortsatt 0 kr i totalforbruk. Hadde jeg fortsatt med mitt gamle abonnement ville jeg fått en kjemperegning. Så tommel opp for Ice fra meg, det er helt sikkert. Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Har ice og det fungerer supert her Er også LO medlem og da får man rabatt hos ice. https://www.ice.no/partners/lo-mobile/ Ice fungerer fint her og. Mobil 1 GB er midt i blinken. Har mer enn nok data, og det er veldig praktisk med fri tale og SMS/MMS. Sjekket foreløpig forbruk, og det står fortsatt 0 kr i totalforbruk. Hadde jeg fortsatt med mitt gamle abonnement ville jeg fått en kjemperegning. Så tommel opp for Ice fra meg, det er helt sikkert. Ringte inn nettopp og overførte kona til ice. hun fikk 2gb for 149kr mnd i 12mnd uten bindingstid Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Ringte inn nettopp og overførte kona til ice. hun fikk 2gb for 149kr mnd i 12mnd uten bindingstid Pent det, ja. Sjekket prisene på Onecall for moro skyld, de som liksom skal være så billige, og har lenge gått hardt ut med det budskapet. For det man får for 99 kr/mnd hos Ice må man punge ut det dobbelte for hos Onecall. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 (endret) Ringte inn nettopp og overførte kona til ice. hun fikk 2gb for 149kr mnd i 12mnd uten bindingstidPent det, ja. Sjekket prisene på Onecall for moro skyld, de som liksom skal være så billige, og har lenge gått hardt ut med det budskapet. For det man får for 99 kr/mnd hos Ice må man punge ut det dobbelte for hos Onecall.Om man ikke er flink med verving da. Har vært "gratis" hos onecall i snart ett år, med 5GB data (10 de siste månedene). Men om man ikke gidder slikt er vel ice billigere. Endret 23. august 2016 av Complexity Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Man skal ikke være avhengig av å måtte verve folk og leke ivrig for å få en ok pris. Jeg for min del velger ikke Onecall pga, han såkalte sjefen dem har, som stikker ut trynet sitt så fort han har sjansen til å si at han er såååå billig av seg, når andre eksisterer rundt han og tar halve prisen av det igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå