Gå til innhold

Hvilken operatør? Talkmore? Chess?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hello og chilimobil fakturerer deg ihjel om du går over kvotene, ice struper deg. De to første bruker telenors nett, ice bruker telias nett.

Ikke helt. ice.net har nå tatt i bruk sitt eget nett, de er nemlig den 3. nettoperatøren i tillegg til Telenor og Telia. Men de bruker også Telia sitt nett som supplement hvis de ikke selv har dekning. Ble stadig tilleggsfakturert med Chess, det slipper jeg stort sett med ice.net.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Talkmore i mange år, og er veldig fornøyd med det. Bra dekning, rimelige priser, god kundestøtte om du skulle få behov for det, og hvis du skulle komme til å glemme en faktura så blir du ikke gjeldsslave av den grunn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

ICE har kjempemasse problemer om dagen pga. omlegging og utsending av nye sim-kort. Dette kan du lese om på FB.

Hello funker bra om man passer på å ikke gå over kvoten.

Om man trenger eksrta datapakke en måned så tror jeg disse er rimeligere hos Hello enn ICE.

Chili kan brukes i EU for 50 kr. ekstra - dette kan være en fordel om du reiser mye. Innloggingssidene deres er dårlige sies det.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Talkmore i mange år, og er veldig fornøyd med det. Bra dekning, rimelige priser, god kundestøtte om du skulle få behov for det, og hvis du skulle komme til å glemme en faktura så blir du ikke gjeldsslave av den grunn. 

Hvordan er dem visst du går over kvoten? 

Hmm... Kanskje dropper Ice da. 

Trenger bare 3GB data, men vil bare ha noe som fungerer ikke noe tull med dårlig dekning osv

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

https://www.banzai.no/

Banzai  gir deg 3 GB i måneden for 239,-

Hello  gir deg 3 GB i måneden for 200,-

Banzai har Telia-dekning, og Hello bruker Telenor.

ICE er i ferd med å gjøre en del endringer, og ikke alle er fornøyd. Kanskje greiest å vente. Blir sikkert bra til slutt, håper jeg.

Talkmore er ikke best på utland lengre. Telenor og Telia har innført fri roaming i EU. Du bruker abonnementet som om du var hjemme.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

"Ser at Hello som er veldig billig, ikke blir anbefalt, men hvilke operatører anbefales da?"

Én som ikke har anbefalt de? Har brukt de problemfritt i 3/4 år. Men jeg bruker lite data på abonnementet (pga wifi) og ringer bare innenlands. 

Lenke til kommentar

"Ser at Hello som er veldig billig, ikke blir anbefalt, men hvilke operatører anbefales da?"

Én som ikke har anbefalt de? Har brukt de problemfritt i 3/4 år. Men jeg bruker lite data på abonnementet (pga wifi) og ringer bare innenlands. 

Jeg leste bare litt i den Hello tråden...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Man kan lese dritt om enhver leverandør, men det bunner i brukerfeil og avtalemisforståelser. Noen blir fra seg av fortvilelse om man bruker data for kr. 50 ekstra en mnd, mens andre blir fly forbanna om leverandøren plutselig struper hastigheten. Andre går av hengslene pga. utenlandsbruk - dette fortsetter i det uendelige til enhver tid.

Lenke til kommentar

Hvordan er dem visst du går over kvoten? 

Hmm... Kanskje dropper Ice da. 

Trenger bare 3GB data, men vil bare ha noe som fungerer ikke noe tull med dårlig dekning osv

Er ikke sikker på nøyaktig hvor mye du må betale om du går over kvoten. Værste jeg har opplevd er å måtte ha punge ut rundt en hundrelapp ekstra om jeg gikk over. Men nå har jeg 5gb data for 299 i mnd, så nå skjer ikke det lengre ;)

Lenke til kommentar

Jeg byttet fra Chess til Talkmore når jeg flyttet fra Oslo til Tromsø, fordi Telenor har en mye bedre dekning i Nord-Norge. Telia har bygd ut mye 4G her oppe i de siste par årene, men Telenor er fortsatt best i min mening.

Akkurat i Tromsø har kansje telenor best, men har ingen problemer her med Telia sitt nett.

Drar man ut av byen mot nordskjosboten - bardufoss må du leve med ustabil edge hos telenor, og 4g hele veien fra Telia. Pendler her ofte så valget er enkelt for meg :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg byttet fra Chess til Talkmore når jeg flyttet fra Oslo til Tromsø, fordi Telenor har en mye bedre dekning i Nord-Norge. Telia har bygd ut mye 4G her oppe i de siste par årene, men Telenor er fortsatt best i min mening.

Akkurat i Tromsø har kansje telenor best, men har ingen problemer her med Telia sitt nett.

Drar man ut av byen mot nordskjosboten - bardufoss må du leve med ustabil edge hos telenor, og 4g hele veien fra Telia. Pendler her ofte så valget er enkelt for meg :p

Ja 4G langs E6 er absolutt noe Telenor trenger å forbedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...