Gå til innhold

billig 60++ Hz skjerm for CS GO


Anbefalte innlegg

Trenger tips til en 60Hz skjerm for cs go. Lightboost og andre konkuransefremmende ting er positivt.

 

Kan bare kobles til Laptop med HDMI, derav begrensning på 60Hz. 

 

Dersom det finnes skjerm til rundt 1000kr blir jeg glad. 

 

Er det også fint om det er anti blue light

 

22-24" er passende størrelse.

 

Har ikke peiling på skjermer, og finner for det meste anbefalinger av 144Hz skjermer når det kommer til CS GO.

 

Eller er det noen som vet om jeg kan få mere HZ gjennom hdmi 1.3 på 1360x768 oppløysning?

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger tips til en 60Hz skjerm for cs go. Lightboost og andre konkuransefremmende ting er positivt.

 

Kan bare kobles til Laptop med HDMI, derav begrensning på 60Hz. 

 

Dersom det finnes skjerm til rundt 1000kr blir jeg glad. 

 

Er det også fint om det er anti blue light

 

22-24" er passende størrelse.

 

Har ikke peiling på skjermer, og finner for det meste anbefalinger av 144Hz skjermer når det kommer til CS GO.

 

Eller er det noen som vet om jeg kan få mere HZ gjennom hdmi 1.3 på 1360x768 oppløysning?

 

HDMI1.3 støtter vel 120Hz i 720p om jeg ikke husker helt feil. Men det blir jo fryktelig lav oppløsning i disse tider. Til din bruk og prisklasse ville jeg kikket på denne. HDMI1.3 skal støtte 1080p@75Hz, og disse siste 15Hz'ene ekstra vil være en merkbar forbedring i bildeflyt. Skjermen har også 1ms responstid. :)

 

Edit: Fåes også som 21,5", men til ~samme pris er jo det bare for de som foretrekker denne størrelsen.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

https://support.lenovo.com/no/en/products/Laptops-and-netbooks/Lenovo-Y-Series-laptops/Y50-70-Notebook-Lenovo/80EJ/CTO/parts/PD100017

 

Ser ut som jeg har hdmi 1.4 faktisk. Har tidligere vært å sjekket denne siden og funnet ut at jeg hadde 1.3, men nå er jeg usikker. Tasta inn serienummeret på laptoppen så det må nok stemme. Hvor mange Hz kan jeg peise på med på hdmi 1.4? Kanskje jeg kan gå for en 120Hz skjerm? 

 

EDIT: leser at hdmi 1.4 støtter 120 Hz, men det kunn er for 3d materiale. Er det noen som har hdmi 1.4 og kan bekrefte dette?

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

 

Den er nok for gammel til å ha HDMI1.4b på plass. Så 1080p3D@120Hz er nok ikke mulig med HDMI inngangene. Kanskje om du sender 720p@120Hz over HDMI så bør det fungere. Men hvorfor dille med det om man har et skjermkort med DisplayPort eller Dual link DVI? Den er jo Nvidia "3D ready", så man kan se 3D film eller spille i stereoscopisk 3D med Nvidias 3D kit om man ønsker det.

Lenke til kommentar

Det er dessverre korrekt. Det er nok tilgjengelig båndbredde til 1080p@120Hz, men som du sier er det bare for 3D. Man må vel også ha HDMI1.4b for å få det. Jeg har en PSTV som er 1080p, men 120Hz får jeg kun med 720p oppløsning..

ahh, så da er det kanskje greiest å bare ta den skjermen du først linket til?

 

Spiller på 1360x768 oppløysning, noe som ikke er langt ifra 720.

 
Lenke til kommentar

 

Det er dessverre korrekt. Det er nok tilgjengelig båndbredde til 1080p@120Hz, men som du sier er det bare for 3D. Man må vel også ha HDMI1.4b for å få det. Jeg har en PSTV som er 1080p, men 120Hz får jeg kun med 720p oppløsning..

ahh, så da er det kanskje greiest å bare ta den skjermen du først linket til?

 

Spiller på 1360x768 oppløysning, noe som ikke er langt ifra 720.

 

Det blir jo en avveining. Når du sender en oppløsning til skjermen som er høyere eller lavere en skjermens fysiske oppløsning, så må bildet skaleres, og det resulterer i at bildet blir uskarpt. Nå kan ikke jeg finne noen skjerm som klarer 120Hz+ stort under 2000Kr, så da er vel det uinteressant uansett? Denne støtter opp til 144Hz, og er da den billigste 120Hz+ monitoren man kan få kjøpt. Men jeg kan ikke garantere at den aksepterer 720p@120Hz inn på HDMI inngangen. Så å kjøpe den på Elkjøp er en god ide, lett å returnere om den ikke fungerer slik du ønsker.

 

Jeg kan for såvidt ikke garantere at den første skjermen jeg linket til vil akseptere 1080p@75Hz over HDMI heller. Begge har jo DisplayPort innganger som kan vær ment å brukes for høyere enn 60Hz signaler. Du blir nesten bare nødt til å teste eller google selv. Jeg har ikke funnet noen som sier spesifikt at de har brukt HDMI og sendt 75 eller 120Hz slik til noen av disse monitorene. Bruksanvisningene kunne gitt svar, men jeg ser det ofte er klipp og lim i disse. Så det er ofte spesifikasjonene til en annen monitor som er listet opp...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...