Molecule Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 Hei Har nylig bestilt en Komplett-PC med ASUS Z170-K. Jeg ser når jeg leser om dette kortet at det "bare" har: 2 x 4-pin Case fanJeg har bestilt min maskin med et kabinett som har 3 vifter innebygget (noe jeg antar er "case fan(s)"). I tillegg vil jeg gjerne sette inn en fjerde selv. Jeg har aldri bygget eller gjort noe med en maskin tidligere. Mine spørsmål er derfor følgende: Er det kun mulig å koble til 2 kabinettvifter til dette hovedkortet? Vil jeg fremdeles kunne koble til flere vifter, eller et det ikke mulig pga begrensningen i hovedkortet?Eksempelvis ved å koble vifter direkte til strømforsyningen? Antar da at man mister kontroll over viftehastiget, men det har jeg ikke tenkt å gjøre likevel. Har du/dere andre innspill til valg av kort, setter jeg pris på også dette. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 Du kan koble vifter direkte til PSU, det er uproblematisk. Jeg har f.eks en PC hvor vifta som trekker ut er styrt av HK og vifta som pusher inn ikke er styrt. Du kan eventuelt legge 300 kroner ekstra i potten og kjøpe ASUS Z170-A Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 Hovedkortet du lenker til har 3 headers til vifter. Du kan enten kjøpe splittere så du kan koble flere vifter på en header, eller du kan kjøpe en viftekontroller. Hvilket kabinett har du? Lenke til kommentar
Molecule Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2016 Hovedkortet du lenker til har 3 headers til vifter. Du kan enten kjøpe splittere så du kan koble flere vifter på en header, eller du kan kjøpe en viftekontroller. Hvilket kabinett har du? Takk for svar. Etter å ha lest mer om kortet valgte jeg å slå på stortromma. Gikk heller for et ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO som ikke skal ha begrensninger nå eller i nær fremtid. Forøvrig er kabinettet et CM Storm Trooper. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 CM Storm Trooper har vel integrert viftekontroller? Hvorfor ikke koble en del av viftene på denne heller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå