Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Vaporeon er en veldig populær Pokémon å sette igjen. Den er fin også for å levle opp om man har en brukbar Jolteon. Satte inn en 2100CP Vaporeon ista og brukte en Jolteon på ca 1500CP for å øke prestisjen - meget effektivt :)

Godt å vite, og stemmer bra med denne lista, - som man egentlig burde pugge:

Her er link til hvor jeg fant den: http://www.imore.com/how-beat-high-level-pokemon-at-gyms-pokemon-go

 

Here's a quick list of each element type, and what opposing types of Pokémon are best-suited to take them down:

 

Normal: Fighting

Fire: Water, Ground, Rock

Water: Electric, Grass

Electric: Ground

Grass: Fire, Ice, Poison, Flying, Bug

Ice: Fire, Fighting, Rock, Steel

Fighting: Flying, Psychic, Fairy

Poison: Ground, Psychic

Ground: Water, Grass, Ice

Flying: Electric, Ice, Rock

Psychic: Bug, Ghost

Bug: Fire, Flying, Rock

Rock: Water, Grass, Fighting, Ground, Steel

Ghost: Ghost

Dragon: Ice, Dragon, Fairy

Steel: Fire, Fighting, Ground

Fairy: Poison, Steel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt å vite, og stemmer bra med denne lista, - som man egentlig burde pugge:

Her er link til hvor jeg fant den: http://www.imore.com/how-beat-high-level-pokemon-at-gyms-pokemon-go

 

Here's a quick list of each element type, and what opposing types of Pokémon are best-suited to take them down:

 

Normal: Fighting

Fire: Water, Ground, Rock

Water: Electric, Grass

Electric: Ground

Grass: Fire, Ice, Poison, Flying, Bug

Ice: Fire, Fighting, Rock, Steel

Fighting: Flying, Psychic, Fairy

Poison: Ground, Psychic

Ground: Water, Grass, Ice

Flying: Electric, Ice, Rock

Psychic: Bug, Ghost

Bug: Fire, Flying, Rock

Rock: Water, Grass, Fighting, Ground, Steel

Ghost: Ghost

Dragon: Ice, Dragon, Fairy

Steel: Fire, Fighting, Ground

Fairy: Poison, Steel

Er det ikke dette som velges automatisk når man angriper en gym? Uten å ha noen skadet eller opptatte kan man få valgt 6 pokemons langt nedpå listen.

Lenke til kommentar

Ok, er det derfor man får pokemon langt ned på lista. Bra de tar hensyn til sånt. :)

Jeg har mest vært inne i vennlige gym, og da bør man sette inn en pokemon man klarer å slå med en lavere CP pokemon for å levle opp raskt, - da er det greit å ha denne lista i minnet. Likeledes for å finne ut hvilke man skal bruke for å slå de som er der.

I en fremtidig oppdatering ser det ut til at det blir valgt ut 6 pokemon i en vennlig gym også, slik det er i en fiendtlig gym nå.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Hva det angår CP så har det ingenting å si om du tar powerups før eller etter. Du bruker like mye candy/stardust uansett. Men en vet jo ikke hvilken angrep og slikt den vil få, så er alltid lurt å vente for å se om det faktisk blir en du vil satse på. Siden min har 100% IV så vet jeg at jeg kommer til å ta var på den uansett om den blir en Jolteon eller Flareon. Derfor bryr det meg ikke om jeg tar noen powerups nå, ville bare få den over 900 :)

 

Har har du 1x source: https://www.reddit.com/r/pokemongo/comments/4rtn3w/solved_evolve_first_or_power_up_first/

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

IMG_3827.PNG?m=1476049765


Hatt en god kveld og fått sanket en del gym. Håper bare alle 7 holder i litt over 5 timer til. Isåfall blir det ny rekord  :grin: 

Edit: Skal sies at en av dem ikke var fra ikveld, men en som har stått i Kristiansund i en uke nå.

 

Aldri power up FØR evolve. Når du evolver så tar den utgangspunkt i capture CP, så du kaster egentlig bare bort stardust og candy på å powre up før den øverste evolution.

Dette har jeg også lurt på, så godt å få oppklaring i saken :) Har fanget noen Eevee på godt over 800CP, de pleier å bli bra. Men har veldig mange Flareon nå, og bare en virkelig bra Vaporeon (2225CP og Hydro Pump angrep).

Endret av Sebby
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Aldri power up FØR evolve. Når du evolver så tar den utgangspunkt i capture CP, så du kaster egentlig bare bort stardust og candy på å powre up før den øverste evolution.

 

Dette er selvfølgelig bare tull. 

 

CP er en tallverdi som er basert på en pokemon sine stats, en kombinasjon av base stats og IVer, på den levelen som pokemonen er.

 

Power up øker pokemonen sin level med 0.5 for hver gang du gjør det. Base stats og IVer forblir de samme. Økning i CP og HP av en power up er resultatet av mattestykket som inkluderer base stats og IVer når level øker med 0.5. 

 

Når du evolver så endrer base stats seg. Level og IVer forblir de samme. Økning i HP og CP er et direkte resultat av økte base stats, ingenting annet. 

 

Uansett når du bruker power up så endrer level seg bare med 0.5. Det er samme fanken om du gjør dette før eller etter du evolver da level har nøyaktig samme plass i regnestykket som genererer CP.

 

Om du klekker en lv 20 Eevee og powrer den opp to ganger blir den level 21. Utvikler du den da til en Vaporeon vil den naturligvis være 100% lik en du hadde fått om du hadde utviklet Eevee på lv 20 og så powret opp to ganger. Dette sier seg selv da begge er samme level, har samme base stats, og samme IVer. 

 

Det som blir foreslått i sitatet over her er fullstendig absurd. Det ville i praksis si at en pokemon ville gått NED i level om den ble utviklet. 

 

For syns skyld, bevis. Pidgey som først ble powered up en gang, så utviklet. Halvsirkelen som indikerer level på Pidgeotto er på samme sted som Pidgey etter den ble powered up, ikke som den som akkurat ble fanget. 

 

 

5176sSV.png

 

Dette er forøvrig også grunnen til at IV kalkulatorerer fungerer. Av det man kan lese fra pokemonen sitt "kort" vet man level (halvsirkel+dust/candy cost), HP, CP, same base stats for den pokemonen. Stamina IV gir seg av forskjell mellom base HP og faktisk HP på gitt level. Attack og defense IV som en samlet verdi gir seg da av forskjellen siden det er eneste ukjente ledd når man har level, CP, HP, og stamina IV. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Det er mye tull som fortsatt lever fordi folk antok ting i starten, og aldri sjekka om det stemte etter datamining etc ble utført. 

 

Her er forøvrig oversikt over base stats: http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/List_of_Pok%C3%A9mon_by_base_stats_(Pok%C3%A9mon_GO)

 

Ser du på f.eks Magikarp vs Gyarados ser du fort at grunnen til den enorme forskjellen i CP der er fordi den går fra å ha absolutt dårligst gjennomsnittlig base stats til 13. beste. 

 

Merk at formelen er rimelig komplisert: https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/4t7r4d/exact_pokemon_cp_formula/ 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Arcanine er kongen. Nekter å powre Dragonite høyere enn 2590 da Arcananine SKAL trone øverst på CP-lista. 

 

Støtter forøvrig det med at man ikke vet hva slags endringer som kommer på moves. Skjedd allerede. Kan komme move tutor, statendringer, for ikke å snakke om breeding hvor kanskje IVer kan arves, eller til og med noe som ikke er STAB på en ting blir en god egg move på noe annet. 

Lenke til kommentar

Jeg er på Team Mystic (blå).

Nå har jeg 3 stk 10 km egg på lager og 3 incubatorer, så tenkte å legge de til klekking samtidig og sørge for at de klekker når jeg bruker et lucky egg. Ulempen er at jeg må gå når jeg evolver, men om jeg passer på at det er minst mulig igjen så går det jo. Jeg er snart på level 18 og har enda ikke evolvet noe eller brukt lucky egg, så nå begynner det å bli på tide. Jeg har massevis til evolving og så har det hendt jeg har latt være å ta noen, f.eks. Fearow fordi jeg vil evolve Spearow og få Fearow som ny i pokedexen når jeg bruker et lucky egg.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...