Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Opplevde at festingen og rundt der var litt bra, ettersom jeg både fanga Pikachu, Cubone, Dratini, Growlithe og Eggxecute der på søndag.

Festningsmrådet er variert og spennende for tiden. Kom idag på en kort tur over Abra, Staryu, Magnemite, Electrode, Voltorb og min første Hitmonlee. På radaren så jeg også omrisset av noe som så ut som monstrene fra filmen Predator.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idag var en bra Pokédag ;) Gikk opp til level 28 + satte ny rekord i antall Pokémon i gyms, fikk 60 coins og 3000 stardust. Synes ikke det er så verst her på østlandet, i og med at jeg tar buss og går/løper (mellom gymmene og til bussen :p )

 

Har hatt en Golduck i Kristiansund i to døgn nå også - sånt kan man bare drømme om her i Oslo/Skedsmo/Nittedal.

 

 

Ikke Oslo nei. Bor på sørlandet. Min hadde CP på 1181. Bortimot umulig å treffe og hoppet ut mange ganger. Moro å høre ungene i gata rope helt hysterisk når den ble oppdaget :)

 

Okei. 1181 CP var nå mye bedre enn min, men fortsatt ikke tilfredsstillende nei ;)

Lenke til kommentar

Bare 2 av 6 består :(

Flott å ha klart 6 gymmer på én dag da. Mine er for dårlige til å klare seg særlig lenge, men jeg fikk slengt inn to igår og to idag i Hønefoss. Igår kjørte jeg forbi fire områder med gymmer, og artig å se hvilke lag som dominerer hvor. På Gjøvik er det bare rødt, på Gran på Hadeland er det tre gymmer som hadde høye level blått og på Jevnaker/Hønefoss dominerer blått og gult.

Før varierte det mer, men det kan ha noe med at noen har gitt seg som kanskje tilhørte samme lag. Det er dumt om ett lag dominerer altfor mye, for da går gymmen opp til level 10 og ingen nye kan komme inn der. Det tar sin tid å ta ned en level 10 gym for et annet lag også om man er alene.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig funnet en bra måte å få km på buddy og egg på, nemlig å kjøre traktor, hehe. Samboeren og jeg driver gård, og nå er det tid for pløying. Plogen tar bare med seg 1 meter av gangen, så da blir det 1 km pr. dekar (1000 m2). Farten er sånn ca 8 km/t, så da går km.tellinga greit. Det finnes ingen pokemoner her da, men det har jeg ikke tid til å fange likevel når jeg pløyer, - må bare huske på å sette lysstyrken på skjermen lavest mulig for å spare batteri.

Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig funnet en bra måte å få km på buddy og egg på, nemlig å kjøre traktor, hehe. Samboeren og jeg driver gård, og nå er det tid for pløying. Plogen tar bare med seg 1 meter av gangen, så da blir det 1 km pr. dekar (1000 m2). Farten er sånn ca 8 km/t, så da går km.tellinga greit. Det finnes ingen pokemoner her da, men det har jeg ikke tid til å fange likevel når jeg pløyer, - må bare huske på å sette lysstyrken på skjermen lavest mulig for å spare batteri.

 

Ikke så ny traktor at du har strømuttak i førerhuset og kan plugge inn lader?

Lenke til kommentar

 

Jeg har forøvrig funnet en bra måte å få km på buddy og egg på, nemlig å kjøre traktor, hehe. Samboeren og jeg driver gård, og nå er det tid for pløying. Plogen tar bare med seg 1 meter av gangen, så da blir det 1 km pr. dekar (1000 m2). Farten er sånn ca 8 km/t, så da går km.tellinga greit. Det finnes ingen pokemoner her da, men det har jeg ikke tid til å fange likevel når jeg pløyer, - må bare huske på å sette lysstyrken på skjermen lavest mulig for å spare batteri.

 

Ikke så ny traktor at du har strømuttak i førerhuset og kan plugge inn lader?

Nei, men det hadde vært kjekt. Den er faktisk så gammel som 89-modell. Hvis dere kjenner noen som pløyer om dagen, så kan dere jo spørre om de vil ta med seg mobilen i traktoren. ;) Eneste er at noen kan ha så sterk traktor at de kan pløye fortere enn grensa for å telle km. Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Hanne9867:

Du kan vel plugge inn en powerbank  på 20k mAh?

 

Fikk bare cashet inn 7 gyms i dag. Gikk tom for batteri da jeg hadde 1 omgang med kamper igjen på gym nr 10 og jeg hadde mistet to gym-er. Har to powerbanker på 6k, men hadde kun med én powerbank.

 

Tar gjerne mot tips hvis noen vet om powerbanker >=10k som ikke er fysisk store. Har sett på flust av 10k-banker, men de er gjerne 3-4 ganger så store som den jeg har på 6k og da utgår det. Ønsker meg en powerbank som er lang og passe tykk, men ikke alt for bred.

 

Damene er heldige for de kan ha med en powerbank på 20k mAh i veska si. De powerbankene på 20k mAh man kjøper online er så vidt fysisk større enn de på 10k i lokale butikker.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hanne9867:

Du kan vel plugge inn en powerbank  på 20k mAh?

 

Fikk bare cashet inn 7 gyms i dag. Gikk tom for batteri da jeg hadde 1 omgang med kamper igjen på gym nr 10 og jeg hadde mistet to gym-er. Har to powerbanker på 6k, men hadde kun med én powerbank.

 

Tar gjerne mot tips hvis noen vet om powerbanker >=10k som ikke er fysisk store. Har sett på flust av 10k-banker, men de er gjerne 3-4 ganger så store som den jeg har på 6k og da utgår det. Ønsker meg en powerbank som er lang og passe tykk, men ikke alt for bred.

 

Damene er heldige for de kan ha med en powerbank på 20k mAh i veska si. De powerbankene på 20k mAh man kjøper online er så vidt fysisk større enn de på 10k i lokale butikker.

Jepp, en powerbank står på ønskelista. ;)

Jeg har ingen tips, men ei rumpetaske er en mulighet for å bære med seg powerbanks o.l.

 

 

  

Er det noen måte man på avstand kan se om en gym er utsatt for "friendly fire" eller om den holder på å bli overtatt av et annet lag? Når man samler flere gym er det greit å kunne se det på avstand.

Nei, ikke så vidt jeg vet. Ellers så synes jeg man kan se og klikke på de på ganske lang avstand. Hvis dere er flere kan dere jo spre dere litt og få med enda flere.

Lenke til kommentar

Takk for gode lenker, Hanne :)

 

Trodde det skulle være enklere å ta gym om natta jeg, men mista 4 stk på veien. 3 av dem gikk jeg veldig langt for å hente ut. Har 7 nå, men kunne jo hatt 11 :( Håper hvertfall resten holder i 7 timer til, da kan jeg hente ut belønning.

 

Vaporeon er en veldig populær Pokémon å sette igjen. Den er fin også for å levle opp om man har en brukbar Jolteon. Satte inn en 2100CP Vaporeon ista og brukte en Jolteon på ca 1500CP for å øke prestisjen - meget effektivt :)

Lenke til kommentar

Det er synd. Og jeg har ikke bil en gang :( Men de 7 består hvertfall, regner med at de er der også klokka 08.

Er det maks 100 coins + 5000 stardust man kan hente ut pr periode?

Ja, det er maks. Du kan sette inn pokémon i flere gymmer enn det, men du får coins og stardust for kun 10 av gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...