Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

robertaas: Hvor mye i attack har "Dragon pulse"? Og hvis du kaller din Eevee for "Rainer", er det 90% sjanse for at den evolves til Vaporeon :)

 

 

Damage er irrelevant, DPS som betyr noe. Dragon Pulse har non-weave DPS på 18.1, Hydro Pump 29.6

 

Navnetrikset funker første gangen, etter det er det tilfeldig. 

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

robertaas: Hvor mye i attack har "Dragon pulse"? Og hvis du kaller din Eevee for "Rainer", er det 90% sjanse for at den evolves til Vaporeon :)

Den har 65 mens de to andre har 90.

 

Har kalt 5 stykker eevee for Rainer, men fikk kun én Vaporeon.

 

Plus vil forresten kun bruke vanlige baller. Når det er tomt for vanlige baller får man én gang varsel om at det er tomt for baller og så fortsetter den å late som om man kan fortsette å fange, men den feiler så hele tiden uten noen forklaring og uten at noe kommer i loggen.

Lenke til kommentar

Gledelig nyhet idag; dama har bestemt seg for å begynne med Pokémon Go :D :D :D

 

robertaas: Hvor mye i attack har "Dragon pulse"? Og hvis du kaller din Eevee for "Rainer", er det 90% sjanse for at den evolves til Vaporeon :)

 

Tips til dere som ser etter Dragonite: Igår dukket det opp en på Bryn et lite stykke forbi CircleK fra Bryn togstasjon, mellom kl 10 og 11. Der fant jeg nå min første :)

 

 

 

Jeg og. Har evolvet til Gyarados 2 ganger nå. Fikk jo med "Twister" (25 attack) først. Nå fikk jeg "Hydro Pump" (90 attack) - noen som kan svare på om dette er det beste angrepet?

 

Edit: Jeg skal til Kristiansund i helgen. Noen som vet om det er noe spennende å finne der?

Gratulerer med Hydropump, jepp det skal være best. Jeg har bre en Gyrados og den fikk såklart Twister.

 

Traff noen unger som påstod at Dragonite dukker opp irundt kl 12.00 i Kaibakken, det er midt i sentrum. Jeg var der forgje helg men så ikke snurten av den. Men ser flust av dem på de forskjellige gymene irundt så tipper det er noe sannhet i det.

 

Ellers så kan jeg glede deg med at Kristiansund er en god Ingress by og pga det er det ganske så greit med pokestops og gymer i byen.

 

Liten redigering her, langs kaia nedenfor Amfi sentret er det helt ok med Magikarp, også der det er tettest forekomst med pokemons, ihvertfall min oppfatning de gangene jeg lufter bikkja i byen.

 

Kristiansund virker spennende ja. Det første som møtte meg var Voltorb og Charmander, og har også sett bra saker som Ekans, Dratini og Sandshrew på radaren. En god del pokestops, og tilogmed et gym rett ved der jeg er nå langt utpå skorpa. Det var level 5 og mitt lag, så satte inn en igår kveld. Virker som den får stå i ro en stund, ikke mange som spiller her - noe LITT annet enn Oslo :D

 

Joda Kristiansund er ok det. Tidligere skiftet gymene hele tiden og det var flest blå. Men nå er det de røde gymene som står lengst og det kan virke som de også har de flest aktive spillerne. Forstod det sånn at de fleste ivrige på ingress skulle velge det røde laget.

 

Når helgen er over så skal jeg ta meg en god runde og hive meg innpå noen gymer jeg veit bruker å få stå ei god stun.

Lenke til kommentar

I dag var jeg seriøst ett minutt unna å hente coins fra fem gyms. Femte gymmet var feil team, så jeg måtte slå ut de tre som var der. Det gikk greit, men noen tok tydeligvis over ett av de fire jeg jeg allerede hadde i løpte av den siste kampen. Sjekket før siste kamp at jeg fortsatt hadde fire, men da jeg satt inn og henta coins hadde jeg bare fire, og en vaporeon som måtte revives. :( 

Lenke til kommentar

Er det noen logisk kort-versjon av IV kalkulatoren som gjør at man skjønner hvilke pokemoner man skal satse på? Jeg har kastet bort mye stjernstøv på å evolve lavere generasjoner fordi jeg har trodd at jeg skal få noen skikkelig sterke når jeg evolver dem, men uten stor suksess. Hvor mye betyr f.eks høy HP ?

Mine beste angripere har ikke høy HP.

Lenke til kommentar

Er det noen logisk kort-versjon av IV kalkulatoren som gjør at man skjønner hvilke pokemoner man skal satse på? Jeg har kastet bort mye stjernstøv på å evolve lavere generasjoner fordi jeg har trodd at jeg skal få noen skikkelig sterke når jeg evolver dem, men uten stor suksess. Hvor mye betyr f.eks høy HP ?

Mine beste angripere har ikke høy HP.

Kan bruke in-game assessment for grov sortering iallefall slik jeg har skjønt det. Husker ikke i hodet hva det heter spesifikt men du går inn på pokemonen du lurer på og et av alternativene i den menyen du kan trykke opp der. Kommer sikkert noen etter meg som kan linke til hva de forskjellige kommentarene betyr.

 

Appraise heter det. Da gir team lederen deg en kommentar om pokemonen og utifra det vet du om den er verdt å satse på eller ikke, for å bedre skille så må du nok frem med ekstern IV kalkulator, men nå slipper du i det minste å gjøre det på hver eneste pokemon. Lykke til

Endret av technicality
Lenke til kommentar

 

Er det noen logisk kort-versjon av IV kalkulatoren som gjør at man skjønner hvilke pokemoner man skal satse på? Jeg har kastet bort mye stjernstøv på å evolve lavere generasjoner fordi jeg har trodd at jeg skal få noen skikkelig sterke når jeg evolver dem, men uten stor suksess. Hvor mye betyr f.eks høy HP ?

Mine beste angripere har ikke høy HP.

Kan bruke in-game assessment for grov sortering iallefall slik jeg har skjønt det. Husker ikke i hodet hva det heter spesifikt men du går inn på pokemonen du lurer på og et av alternativene i den menyen du kan trykke opp der. Kommer sikkert noen etter meg som kan linke til hva de forskjellige kommentarene betyr.

Appraise heter det. Da gir team lederen deg en kommentar om pokemonen og utifra det vet du om den er verdt å satse på eller ikke, for å bedre skille så må du nok frem med ekstern IV kalkulator, men nå slipper du i det minste å gjøre det på hver eneste pokemon. Lykke til

Her er en link til hva de forskjellige kommentarene betyr i Appraise: https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-appraisal

 

HP står for Hit Points (helse), og angir hvor mye pokemonen tåler i kamp.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar, begge to. Appraise har jeg oversett. Den er midt i blinken...

 

Når det gjelder Hit Points, dekker det både angrep og forsvar?

Når det gjelder appraise så har dem gjord en feil. Når lederen for laget ditt skrytter av hp til en pokemon så mener han/hun egentlig stamina. Det denne Staminaen gjør (eller hp som lederen sier) er ganske enkelt jo mere stamina jo raskere fylles måleren i special angrepet.

 

https://pokeassistant.com/main/ivcalculator?locale=en her er en lenke til en god IV calculator står også ganske mye annet bra der om man bruker menyen øverst på siden.

Lenke til kommentar

Litt info ang. moveset og hvilke som er best og dårligst hos de ulike pokemonene:

http://www.eurogamer.net/articles/2016-08-02-pokemon-go-moves-movesets-move-list-and-highest-dps-attacks

 

En annen ting som også er viktig å tenke på, er hvilke pokemoner som er bra mot hvem:

http://www.eurogamer.net/articles/2016-08-22-pokemon-type-chart-effectiveness-weaknesses

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

 

Gledelig nyhet idag; dama har bestemt seg for å begynne med Pokémon Go :D :D :D

 

robertaas: Hvor mye i attack har "Dragon pulse"? Og hvis du kaller din Eevee for "Rainer", er det 90% sjanse for at den evolves til Vaporeon :)

 

Tips til dere som ser etter Dragonite: Igår dukket det opp en på Bryn et lite stykke forbi CircleK fra Bryn togstasjon, mellom kl 10 og 11. Der fant jeg nå min første :)

 

 

 

Jeg og. Har evolvet til Gyarados 2 ganger nå. Fikk jo med "Twister" (25 attack) først. Nå fikk jeg "Hydro Pump" (90 attack) - noen som kan svare på om dette er det beste angrepet?

 

Edit: Jeg skal til Kristiansund i helgen. Noen som vet om det er noe spennende å finne der?

Gratulerer med Hydropump, jepp det skal være best. Jeg har bre en Gyrados og den fikk såklart Twister.

 

Traff noen unger som påstod at Dragonite dukker opp irundt kl 12.00 i Kaibakken, det er midt i sentrum. Jeg var der forgje helg men så ikke snurten av den. Men ser flust av dem på de forskjellige gymene irundt så tipper det er noe sannhet i det.

 

Ellers så kan jeg glede deg med at Kristiansund er en god Ingress by og pga det er det ganske så greit med pokestops og gymer i byen.

 

Liten redigering her, langs kaia nedenfor Amfi sentret er det helt ok med Magikarp, også der det er tettest forekomst med pokemons, ihvertfall min oppfatning de gangene jeg lufter bikkja i byen.

Kristiansund virker spennende ja. Det første som møtte meg var Voltorb og Charmander, og har også sett bra saker som Ekans, Dratini og Sandshrew på radaren. En god del pokestops, og tilogmed et gym rett ved der jeg er nå langt utpå skorpa. Det var level 5 og mitt lag, så satte inn en igår kveld. Virker som den får stå i ro en stund, ikke mange som spiller her - noe LITT annet enn Oslo :D

Joda Kristiansund er ok det. Tidligere skiftet gymene hele tiden og det var flest blå. Men nå er det de røde gymene som står lengst og det kan virke som de også har de flest aktive spillerne. Forstod det sånn at de fleste ivrige på ingress skulle velge det røde laget.

 

Når helgen er over så skal jeg ta meg en god runde og hive meg innpå noen gymer jeg veit bruker å få stå ei god stun.

 

Nå skal jeg hjem og må si det var spennende å besøke en ny Pokéby :p Syntes igrunn det var mye eksotisk der, blant annet flere Sandshrew, noe som er sjeldent i Oslo området. Det kuleste jeg fanget var en Arbok på nesten 1300CP! :D

 

Jeg noterte meg også at de fleste gymmene var røde, noe som passet meg bra. Satte inne noen få pokémons rundtom, noen ganger ved å øke prestisjen og et par der det bare var ledig plass.

 

Dama kom nettopp til level 5, så jeg økte prestisjen på en gym så hun fikk satt inn et krek og hentet ut sine første 10 coins og 500 stardust..

 

Er du også på rødt lag? :)

Lenke til kommentar

Flott at du og kona hadde det hyggelig i byen Sebby. Joda både jeg og Kona er på rødt lag, begge vi er lvl 25 nå. Du vil oppdage at det er mye enklere å ta ned fiende gymer når man er to :) 

 

Og så er det langt koseligere å gå to sammen på monsterjakt. Det er også lettere å finne pokemons da enkelte dukker opp på den ene mobilen men ikke på den andre, merker det særlig når en kjører bil. Men om noe spennede skulle dukke opp på den ene og ikke den andres mobil er det bare å vente litt så dukker den tilslutt opp på den andre også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, hun er ikke min kone riktig ennå, men håper hun blir det etterhvert ;) Godt å høre at dere er på team Valor. Kjekt at begge er såpass høyt oppe da, er litt annerledes med oss som er level 5 og level 27 :p

 

Ja det var artig siden de samme Pokémon'ene dukket opp for begge :) Utenom Diglett, den fikk hun men ikke jeg :( Kunne virkelig trengt den ass, har bare funnet én fra før. Synd jeg ikke visste om du sa om å vente.

 

Kan du og kona di levle opp det røde (level 4 eller 5) gymmet utpå skorpa og sette inn et par til der kanskje? Jeg har en Golduck på nesten 1900CP der nå, ser ut til å holde seg en god stund (snart 1 døgn). Kjekt for dere også, så kan dere kanskje cashe ut hver 21 time.

 

 

In other news, jeg fikk tak i en Fearow på nesten 1300CP ista. Syntes det var ganske ekstremt til å være en Fearow liksom :p

Endret av Sebby
Lenke til kommentar

Jeg kan virkelig anbefale sykling der det er litt øde pokémonområder, for å klekke egg. Jeg har en runde på 6 km hvor det dukker opp max 7 pokémon, - alltid i de samme husene så jeg vet når jeg skal stoppe og fange de. Dessuten er det forskjellige pokémon hver gang, så de må endre nest ofte.

Man kan riktignok ikke sykle for fort, - jeg pleier å bruke 45 min på sykkel mot 1 time å gå. Fint å bare kunne trille i vei isteden for å traske og gå. ;)

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

 hvordan skal du slepe med deg en 20k bank + 4 mobiler rundt i  byen da? sitte i bilen hele tiden?

 

Har vurdert veldig å bruke bysykkel-tilbudet i oslo for å komme meg litt raskere rundt..men så aner jeg ikke hvor bra kondis jeg har siden jeg ikke har sykla på 20 år :p Finnes vel elektriske bysykler også tror jeg. Også har man jo "problemet" at de må registreres hver 3. time ellers får man prikk på kortet og blir bannet etter 3 prikker.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

hvordan skal du slepe med deg en 20k bank + 4 mobiler rundt i  byen da? sitte i bilen hele tiden?

 

Har vurdert veldig å bruke bysykkel-tilbudet i oslo for å komme meg litt raskere rundt..men så aner jeg ikke hvor bra kondis jeg har siden jeg ikke har sykla på 20 år :p Finnes vel elektriske bysykler også tror jeg. Også har man jo "problemet" at de må registreres hver 3. time ellers får man prikk på kortet og blir bannet etter 3 prikker.

Jeg bor på bygda, og ser som nevnt max. 7 pokémon på 6 km. Dessuten klarer jeg meg fint uten ekstra batterikapasitet på den tiden jeg bruker på runden min. ;) I byen er det vel så tett med pokémon at det blir upraktisk med sykkel om man skal fange alt. Ellers er det jo bare å ha med seg sekk, rumpetaske e.l. å ha powerbanks o.l. i når man sykler, - det kan uansett være praktisk mht. både drikke og mat om man skal være ute hele dagen.:)

Lenke til kommentar

Ja egentlig er det bare kondisen min jeg er bekymret for. Og jeg er redd jeg vil sykle forbi litt for mange pokemons til at det er noen vits.

Men det hadde jo vært kjekt å komme seg fra spawn til spawn på sykkel istedet for å gå 1 time fra frognerparken til kubaparken f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...