Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

 

Kan noen forklare for oss som er litt trege her: Når man kommer til en gym av riktig farge og det ikke er noen plasser ledig der, hva skal man gjøre for at det skal bli en plass ledig? Skal man angripe med en svak pokemon som blir slått eller skal man slå dem alle ut med sin sterkeste pokemon?

 

Du må vinne mot minst én av de pokemon som er der, med en svakest mulig pokemon.

Gymmen øker i poeng om man bruker en sterkere pokemon også, men ikke så mye som om du bruker en litt svakere. Det kan også være lurt å sjekke hva slags type pokemon som slå hva: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/97/Pokemon_Type_Chart.svg/2000px-Pokemon_Type_Chart.svg.png Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kan noen forklare for oss som er litt trege her: Når man kommer til en gym av riktig farge og det ikke er noen plasser ledig der, hva skal man gjøre for at det skal bli en plass ledig? Skal man angripe med en svak pokemon som blir slått eller skal man slå dem alle ut med sin sterkeste pokemon?

Du må vinne mot minst én av de pokemon som er der, med en svakest mulig pokemon. 

 

 

 

En ting som var veldig effektivt etter jeg tok over et gym, var å sette inn en Magicarp på 178CP. Så fighta jeg den med Weedle på alt fra 130 til 178CP, det gikk veldig fort å slå den + poengene steg med veldig mye. Levla den opp flere ganger på kort tid :)

 

 

 

Nest change, people. Ponyta i frognerparken nå. Plutselig ble squirtle sjelden igjen i Oslo. La oss håpe på en decent bulbasaur spawn/nest somewhere. Selv mangler jeg kun venusaur og muk nå for å fullføre den europeiske pokedexen. Diggbart.

 

 

Jeg som nylig har gått masse med Ponyta for å få Rapidash. Men ja, håper inderlig på Bulbasaur spawn noe sted.. Jeg nærmer meg 3000 pokemon i samlingen nå, og har seriøst bare sett/fanget 2 Bulbasaur! :ohmy:

 

Må ta beina fatt og gå ørten mil?

 

 

Edit: Samlet inn fra 3 stk gyms i lunsjpausen, fornøyd med det :)

Endret av Sebby
Lenke til kommentar

 

 

Kan noen forklare for oss som er litt trege her: Når man kommer til en gym av riktig farge og det ikke er noen plasser ledig der, hva skal man gjøre for at det skal bli en plass ledig? Skal man angripe med en svak pokemon som blir slått eller skal man slå dem alle ut med sin sterkeste pokemon?

Du må vinne mot minst én av de pokemon som er der, med en svakest mulig pokemon.

 

 

 

En ting som var veldig effektivt etter jeg tok over et gym, var å sette inn en Magicarp på 178CP. Så fighta jeg den med Weedle på alt fra 130 til 178CP, det gikk veldig fort å slå den + poengene steg med veldig mye. Levla den opp flere ganger på kort tid :)

 

Ja, det er en bra måte å gjøre det på. Den enkleste/billigste måten er å bruke en veldig svak pokemon med bubble som angrep, og en enda svakere gress- eller strømpokemon. Bubble bruker lang tid på å laste, så vanligvis klarer du å slå den med bubble uten å ta skade, eller i alle fall veldig lite skade.
Lenke til kommentar

Så flott å få tips til taktikk i gym, - det trenger jeg! Mange setter inn veldig sterke i gym, men da blir det verre for egne å øke prestisjen. Fordelen er at da blir det vanskelig for andre å ta de ned. Likevel må jo alle tas ned for at et annet lag skal overta, så det holder egentlig med to-tre veldig sterke.

Hva med å sette inn en med f.eks. CP 14 og slå den med CP 13 for å øke raskt. De færreste har vel så dårlige pokemon at de kommer under det (ofte blir de transfert med en gang) og dermed blir det vanskeligere å senke prestisjen (det samme gjelder vel å øke den da, men). Hva tenker dere om det?

Lenke til kommentar

Føler med en kar jeg så på facebook, som skrev at nevøen hans var sjalu på alle de store pokemonene hans og hadde gått inn på tlf hans og sletta ALLE. Nå gidder han ikke spille mere.

Haha, auda! Sånn går det når du gir drittunger tilgang til telefonen din :p

 

Jeg hadde nok pent slutta jeg også, om noen overførte alle mine til professoren.

Lenke til kommentar

Og det var en kjempediskusjon i kommentar om det er lov å irettesette eller "straffe" unger pga et mobilspill som egentlig bare er "tull" in the first place. Masse kommentarer måtte slettes pga sjikanering av både onkelen og kidden. Facebook er et avhull.

 

Det er derfor man skal ha låsekode. Jeg har det ikke selv heller, da, siden det er bare meg som bruker den og jeg bor alene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Må si at jeg ikke helt blir klok på disse nest'ene og sjeldenhetene. På grunn av en liten root-blemme får jeg ikke spilt akkurat nå, og heller ikke sjekket nøyaktig hva jeg har. Men jeg mener at jeg har fanget en 30-40 Squirte, 2 ville Wartortle, 10 Bulbasaur (og nesten 1 vill Ivysaur, men den stakk av), og kun 5 Charmander. 

 

Jeg har fanget én vill Dragonite (og så meg nødt til å forlate en annen Dragonite, grunnet tomt for baller), pluss 5 Dratini. Det jeg virkelig er (var) på utkikk etter, er Grimer og Koffing.- hvor i alle dager er de? Har kun sett/fanget én Grimer og Koffing ... 

Lenke til kommentar

Det mest positive som skjedde idag var at jeg fant min første Pikachu, utenfor Jula på Gjøvik. Ellers råder de røde horder her, og jeg er blå. Det var én gym som var blå i kanskje 30 min. Jeg kjempet den litt ned i poeng, og så klarte noen andre blå å ta den ned og overta den. Da jeg gikk dit igjen, ble den jammen overtatt av de røde igjen. Ellers kjørte jeg forbi en liten by idag med to gymmer, og der fikk jeg satt inn en utenfor ei kirke, og den sto der i ca 5 timer.

Selv om det ikke er så store stedet her, har jeg sett pokemon på mer enn CP 3300 i gymmer, og maaange spiller ennå.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...