Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden

Anbefalte innlegg

Bør man slenge seg med på hypen selv om man aldri har spilt andre pokemonspill?

Har ikke kjennskap til noen pokemons utenom de aller vanligste første gen.

Framkommer på noen måte at en pokemon man har framfor seg er verdifull / sjelden, eller bør man ha kunnskaper på forhånd?

Er det bare å kaste en pokeball så får man den om man har høy nok level? Hva avgjør om man failer eller ikke? Hva er greia?

Lurte på det selv da. Jeg vet ikke om du har ios eller android mobil da. :)

Pokemon Go til ios 

Pokemon Go til android

Hvor gamle er dere egentlig?

Er 46.år, men mann blir ikke for gammel for ha det gøy da, jeg down load det Pokemon Go ned i natt til mobilen det var gøy å spille det, men det er mange barne spill som gøy å spille da, exe jeg kjøpte meg Lego Star Wars The Force Awakens One men har ikke tid å spille det grunnen er Fallout 4. :green: 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nådde level 15 for tre dager siden, men har restartet for å ikke sløse meg enkelte ressurser denne gangen. Hva hadde du gjort annerledes om du skulle startet over igjen?

Ventet enda lenger med å bruke komboen lucky eggs + lure + incense + evolve på alle mine Pidgeys, Rattata, osv. Ja, det tok meg fra lvl 13 til 15-16 på en halvtime. Men nå som jeg nærmer meg lvl 20, så innser jeg hvor mye vanskeligere det begynner å bli å samle selv vanlige Pokemon. Så hadde vært enda bedre å samle enda flere lette Pidgeys, osv fra lvl 13-16 enn å bruke de opp da. Eneste fordelen er at jeg dro til Frognerparken da jeg gjort det (hadde ikke vært der før), og kom over en 4-5 Pokemon jeg enda ikke hadde samlet enda, og sånn sett fikk 5 * 1200 XP. På høyere lvl så ville jeg antakelig ha oppdaget/fanget de alt og bare 200xp per catch.

Ellers så ville jeg nok konsekvent brukt infinity-hatcheren kun på 2 km egg. Og ventet med å klekke noen 10km egg før jeg kom til lvl 20.

Lenke til kommentar

Folkens. Slutt med dette lekespillet og spill Ingress. Det har vært aktivt i 3 år og er mye mere modent. La småungene renne rundt etter pokemons.

Har møtt flere voksne en småunger når jeg har vært ute å spilt dette. Og selv om det ikke var tilfellet så er jeg voksen nok til å spille og gjøre akkurat hva F jeg vil :)

• Liker 7
Lenke til kommentar

Beste spillet. Tusla ned til den lokale Pokestop-en (bor på Skadgerg i Sola, så ikke flust med Pokestops her) hvor noen hadde satt på en lure så jeg tenkte jeg kunne sitte og farme litt. Det ble en liten samling med spillere der, så det var riktig hyggelig. Fikk kommet meg fra level 2 til 4 også, så det er bra. :)

Jeg ser at jeg nå har fanget nok Weedles til å evolve en av dem. Bør jeg gjøre det? Eller bør jeg vente? Bør jeg bruke Weedle candy på å makse ut CP på en av dem før jeg evolver den?

Lenke til kommentar

Beste spillet. Tusla ned til den lokale Pokestop-en (bor på Skadgerg i Sola, så ikke flust med Pokestops her) hvor noen hadde satt på en lure så jeg tenkte jeg kunne sitte og farme litt. Det ble en liten samling med spillere der, så det var riktig hyggelig. Fikk kommet meg fra level 2 til 4 også, så det er bra. :)

Jeg ser at jeg nå har fanget nok Weedles til å evolve en av dem. Bør jeg gjøre det? Eller bør jeg vente? Bør jeg bruke Weedle candy på å makse ut CP på en av dem før jeg evolver den?

Hvis du blar tilbake et par sider, ligger det link til fin nybegynner guide på reddit.

Lenke til kommentar

henrikwl: les "generell guide" jeg linker til under (som jeg også linket til noen sider tilbake). Men tror ikke det er noen forskjell på om en starter med CP eller evolve. Men er generelt greit å vente med å oppgradere de sjeldne pokemonene før en er i litt høyere lvl, og å vente med å oppgradere en pokemon til man kan oppgradere den helt.

mushi/Bananlaks: Regner med at han lurte på lucky eggs (som gir dobbel xp i en halvtime)? Om det var det du lurte på så får en de:

• 1x lvl 9, 10, 15, 25
  • 2x lvl 20
  • 3x lvl 30

For generell info så er r/TheSilphRoad bra å sjekke ut. Siden er egentlig laget for folk som tenker å tjene penger på å drive med trading når de innfører det... Så sånn sett ikke så kult, håper ikke det blir helt CSGO tilstander etter hvert. Men det fører også til at de driver å systematiserer info. F.eks: nybegynner guide, xp requirements (der jeg fant infoen over), Pokemon CP tier list, stats evolved Pokemon, osv.

Lenke til kommentar

henrikwl: les "generell guide" jeg linker til under (som jeg også linket til noen sider tilbake). Men tror ikke det er noen forskjell på om en starter med CP eller evolve. Men er generelt greit å vente med å oppgradere de sjeldne pokemonene før en er i litt høyere lvl, og å vente med å oppgradere en pokemon til man kan oppgradere den helt.

mushi/Bananlaks: Regner med at han lurte på lucky eggs (som gir dobbel xp i en halvtime)? Om det var det du lurte på så får en de:

• 1x lvl 9, 10, 15, 25
  • 2x lvl 20
  • 3x lvl 30

For generell info så er r/TheSilphRoad bra å sjekke ut. Siden er egentlig laget for folk som tenker å tjene penger på å drive med trading når de innfører det... Så sånn sett ikke så kult, håper ikke det blir helt CSGO tilstander etter hvert. Men det fører også til at de driver å systematiserer info. F.eks: nybegynner guide, xp requirements (der jeg fant infoen over), Pokemon CP tier list, stats evolved Pokemon, osv.

Nei, jeg lurte på slike egg du må gå x km for å klekke :)

Lenke til kommentar

Folkens. Slutt med dette lekespillet og spill Ingress. Det har vært aktivt i 3 år og er mye mere modent. La småungene renne rundt etter pokemons.

"Bytex. Slutt med dette oldisspillet og spill Pokemon GO. Det er i oppstartsfasen og er mye bedre. La gamlingene humpe rundt mens de spiller Ingress."

Det KUNNE eg ha ment, men EG vet at folk heldigvis er forskjellige og har helt ulik smak.

Endret av IcedInsanity
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Den funka for et par dager siden, men siste tur jeg var ute var alt 3 spor helt til jeg eventuelt fant dem. Var et par Eevee, en Squirtle, Wartortle, samt en Charmander og Bulbasaur jeg visste hvor var, som gikk fra 3 spor til å kunne trykkes på uten videre.

Samme her, gjør det jo meningsløst å bruke forspor systemet

Ellers, var på trolltunga i går, ikke en eneste pokemon å se, og på toppen var det ingenting, ikke engang en pokestop, dette til tross for at det er et rimelig kjent landemerke

Lenke til kommentar

Spilte Ingress, men det gav meg ikke noe særlig. Selv om jeg var ute og gikk en del, følte jeg ikke at jeg fikk så mye igjen for det. Nå får jeg virtuelle monster og møter damer som er ute og går, i stedet for innrøyka gæmliser i bil (greit, det er en del av dem her som spiller Pokémon GO, også, men jeg støtte aldri på damer her som spilte Ingress). :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært ute enda p.g.a infulensa.

Men ser det er mange som nevner at man møter på andre pokemon "trenere" når dere er ute å går.

Er det slik at man ser andre trenere på kartet?

Eller møter dere folk på hot spots som gymmer og poke stops?

Skjønner at jeg ikke trenger å være flau over å gå med appen oppe når jeg snart kan bevege meg ut :)

Lenke til kommentar

Skjønte ikke åssen pokestop fungerte (fikk ikke hentet ut) så jeg spurte noen og de viste meg.

Men dette er moro. Jeg gikk den lange veien til "sentrum". Jeg bor på en veldig liten plass. Men hele sentrum var full av folk i biler, gående, "hover"boards, sykler og spilte. Det var utrolig morsomt å se! Sto blant annet 10 biler utenfor postbygget og gående og alle var planta nedi telefonen. Fant 4 pokestops og traska rundt og ble nesten en mil i dag. Er en gym her også, men den har en CP600 Pidgeot, mens høyeste jeg har er en CP120 Scyther, så jeg måtte bare gå videre. Fikk også to 5km egg.

Lenke til kommentar

Nådde level 15 for tre dager siden, men har restartet for å ikke sløse meg enkelte ressurser denne gangen. Hva hadde du gjort annerledes om du skulle startet over igjen?

Ventet enda lenger med å bruke komboen lucky eggs + lure + incense + evolve på alle mine Pidgeys, Rattata, osv. Ja, det tok meg fra lvl 13 til 15-16 på en halvtime. Men nå som jeg nærmer meg lvl 20, så innser jeg hvor mye vanskeligere det begynner å bli å samle selv vanlige Pokemon. Så hadde vært enda bedre å samle enda flere lette Pidgeys, osv fra lvl 13-16 enn å bruke de opp da. Eneste fordelen er at jeg dro til Frognerparken da jeg gjort det (hadde ikke vært der før), og kom over en 4-5 Pokemon jeg enda ikke hadde samlet enda, og sånn sett fikk 5 * 1200 XP. På høyere lvl så ville jeg antakelig ha oppdaget/fanget de alt og bare 200xp per catch.

Ellers så ville jeg nok konsekvent brukt infinity-hatcheren kun på 2 km egg. Og ventet med å klekke noen 10km egg før jeg kom til lvl 20.

Men ville ikke 1000 xp i level 13 også vært 1000 xp i level 20? Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært ute enda p.g.a infulensa.

Men ser det er mange som nevner at man møter på andre pokemon "trenere" når dere er ute å går.

Er det slik at man ser andre trenere på kartet?

Eller møter dere folk på hot spots som gymmer og poke stops?

Skjønner at jeg ikke trenger å være flau over å gå med appen oppe når jeg snart kan bevege meg ut :)

Ser dem ikke på kartet nei, er rett og slett væremåten folk har når de spiller xD (kikke på skjerm,se seg rundt,kikke på skjerm,plutselig bytte retning) og såklart rundt hot spots som du sier, jeg bare smiler og spørr "funnet noe bra?"

Bare tut og kjør, men husk å være obs på omværelsen og da, skader vil vi ikke ha ;) 

Lenke til kommentar

Skjønte ikke åssen pokestop fungerte (fikk ikke hentet ut) så jeg spurte noen og de viste meg.

Men dette er moro. Jeg gikk den lange veien til "sentrum". Jeg bor på en veldig liten plass. Men hele sentrum var full av folk i biler, gående, "hover"boards, sykler og spilte. Det var utrolig morsomt å se! Sto blant annet 10 biler utenfor postbygget og gående og alle var planta nedi telefonen.

........

Synes det er fantastisk. Helt fantastisk.

Har lastet inn spillet og fanget det første dyret - er nok ikke en av de som kommer til å faktisk "spille spillet" slik du beskriver her - har ikke tid til det desverre - men jeg leser en del om det, og er fascinert av situasjoner lik den du beskriver.

Har vært en gamer siden 1984 - husker jeg satt med en diger spak med 4 sugekopper som søg seg fast i bordplata. Mener det var Asteroids jeg spilte den gang men er veldig usikker og husker heller ikke hva slags konsoll det var. 4 år gammel var jeg den gang.

En ting jeg har hengt meg opp i opp gjennom årene er alle milepælene i spillhistorien, det faktum at de ikke "merkes" - de bare "er der" når de først er der og folk tenker ofte ikke over at det nå har kommet noe helt nytt.

Et par milestones her:

- En gang på 70 tallet - Magnavox Odyssey - den aller første spillkonsollen.

- 1980 - det aller første Pac-Man som regner som det første spilet også kvinner "kunne spille" :)

- 1984 - Duck Hunt til Nintendo 8-bit. Trenger ikke si mer om hva som var nyvinningen i denne teknologien.

Flere breakthrougs her :)

Grunnen til at jeg "drar opp dette her" er at jeg for første gang klarer å se en milestone idet den ankommer. Litt artig.

Dette er definitivt en av spillindustriens milestones - er fryktelig spent på hvordan det utvikler seg de neste årene.

Selv tenker jeg at "fobien" mørkereddhet vil stige blant befolkningen i nær fremtid, når man kommer til det punktet at man faktisk føler "den andre dimensjonen" som eksempelvis Pokomon-Go gir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

I see :)

Gleder meg til å prøve :)

Har ladet opp en hel haug med power-banks, så er klar så fort feberen er borte ;)

Men her jeg ligger i sofaen, så ser jeg det blåser blader rundt på de grønne områdene (på skjermen). Er dette spor jeg skal følge for å finne de som er i området? :)

De jeg har fanget har dukket opp når GPS'en er helt på jorde, slik at de har dukket opp i stuen min :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...