Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imorgen skal jeg til et område helt utenfor allfarvei, hvor det er tre gymmer. Grunnen til at de har lagt gymmer der er pga. at det er et museumsområde med mange turister om sommeren. Nå er det forhåpentligvis liten trafikk der, så da får jeg se hvordan det går. I sentrum og i nærheten av skoler er det verre ja, og etter midnatt sover jeg. ;)

Lenke til kommentar

Det er en andel ingress-portaler som er brukt som gym/stops, og disse er sendt inn til niantic  av brukerne selv  og godkjent for flere år siden  ;)

De spretter ikke bare opp av seg selv.

Jepp, og de blir gjerne lagt til museumer og severdigheter ellers. Takket være de har jeg oppdaget mye spennende som jeg bare har hørt om eller ikke visste eksisterte i nærområdet. Jeg har bl.a. gått på museumsområder, besøkt kirker og sett skulpturer jeg ellers ikke ville ha sett.

Lenke til kommentar

Nja, jeg skjemmes litt over å måtte skrive dette, men i morges ble jeg tvunget til å oppgradere Pokemon GO på mobilen, min root'ede OnePlus One. Jeg klamret meg til 0.35.0 så lenge som mulig, siden det lå i kortene at jeg kom til å slite på versjonen som blokkerer root. Kan nevne at jeg ikke har jukset med GPS-spoofing eller annet. 

 

At de utestenger alle med root for å ta juksere, er nok like treffsikkert som å utestenge alle som beveger seg raskere enn 20 km/t, i et forsøk på å slå ned på de som spiller mens de kjører. 

 

Jeg hadde kommet til level 23, og fått nesten 120 i PokéDex'en ... Jeg skulle gjerne ha fortsatt, selv om jeg er født på slutten av 80-tallet, hehe. Kan nevne at jeg har samboerens velsignelse til å spille Pokemon Go, det gjør det utrolig nok lettere å komme seg ut av sofaen.

 

Er det noen som kan anbefale en billig og kurant Android-mobil - som utelukkende skal brukes til Pokemon Go? Kanskje Huawei P8 Lite?

Lenke til kommentar

Sånn da er jeg inne å 5 gymer. To lokale bygdegymer og tre i sentrum. Ser at enkelte av gymene i sentrum kan leve opp til flere dager man må bare velge gymer som ligger utenfor veien inn til de forskjellige skolene dem holder ikke mere en noen timer. Gravsteder derimot de lever rimelig lenge.

Lenke til kommentar

Er bare inne i 2 stk selv. En i Nittedal og en ved Aker Brygge (var der og spilte ikveld). Sistnevnte var nesten på level 9 når jeg dro og jeg har en komfortabel plass med min Rapidash :)

 

Angående strategi som det var snakk om tidligere så har jeg ikke så god peiling på hva som lønner seg osv. Jeg har noen ganger bare satt igjen det beste jeg har, mens idag tidlig satte jeg igjen en Magicarp. Det var jo selvfølgelig for å gjøre det lett for meg selv og andre å øke prestisjen. Jeg lagde jo plass til 3-4 ekstra :)

Lenke til kommentar

Kan noen forklare for oss som er litt trege her: Når man kommer til en gym av riktig farge og det ikke er noen plasser ledig der, hva skal man gjøre for at det skal bli en plass ledig? Skal man angripe med en svak pokemon som blir slått eller skal man slå dem alle ut med sin sterkeste pokemon?

 

For å skaffe flere plasser i en gym av din farge, så må du gi gymmen flere poeng. Dette gjøres ved å vinne over de pokemonene som allerede er der. Jo svakere pokemon du bruker, jo flere poeng blir det pr. runde. Du må vinne mot minst en av de som står der fra før for å få poeng. Tap i første kamp gir ingen poeng.

Endret av Llandari
Lenke til kommentar

 

Kan noen forklare for oss som er litt trege her: Når man kommer til en gym av riktig farge og det ikke er noen plasser ledig der, hva skal man gjøre for at det skal bli en plass ledig? Skal man angripe med en svak pokemon som blir slått eller skal man slå dem alle ut med sin sterkeste pokemon?

 

 

For å skaffe flere plasser i en gym av din farge, så må du gi gymmen flere poeng. Dette gjøres ved å vinne over de pokemonene som allerede er der. Jo svakere pokemon du bruker, jo flere poeng blir det pr. runde. Du må vinne mot minst en av de som står der fra før for å få poeng. Tap i første kamp gir ingen poeng.

Bra forklart, men jeg supplerer litt. Når du ser en gym står det to tall der f.eks. 18000/20000. Det tallet til venstre er det gymmen står i, mens det tallet til høyre er det du må komme over for å få satt inn en.

Hvis du velger en pokemon med litt under i CP enn den som står der, vil gymmen få flere poeng om du klarer å slå den, men faren for å tape er også større. Den første du møter i kamp er den med lavest CP, og du kan bla i de før du begynner å kjempe for å finne ut hvilken som står der. Når du taper, må du gå inn i items og trykke på revive for å vekke de + potion for å få de opp i HP igjen. Deretter er de klare for kamp igjen. Du slår aldri ut noen i egen gym, du bare høyner prestisjen så du får satt inn en selv. Etterpå kan du fortsette å høyne prestisjen, men du får bare satt inn én.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare for oss som er litt trege her: Når man kommer til en gym av riktig farge og det ikke er noen plasser ledig der, hva skal man gjøre for at det skal bli en plass ledig? Skal man angripe med en svak pokemon som blir slått eller skal man slå dem alle ut med sin sterkeste pokemon?

Du må vinne mot minst én av de pokemon som er der, med en svakest mulig pokemon. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...