Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke spesielt mange bulbasaurs i Frogner-parken. Squirtle, derimot, de kryr det av. 

 

Edit: 2-4 er jo kjempehøyt. På andre spawnpoints er jo sannsynligheten for at en gitt pokemon dukker opp (utover de som finnes _overalt hele tiden_) mye mindre enn det. 

 

Funn over tid er det som teller. Du vil aldri få noe særlig ut av ett enkelt opphold ett enkelt sted. Men om du vet at en gitt pokemon kommer ofte et gitt sted, så kan du dra tilbake dit ofte.  

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Så når jeg ble skuffa over å bare finne 1-2 charmander i frognerparken etter å ha lest at det var et "charmander nest" var det helt normalt, da.

Det høres lite ut. Flere ganger om dagen er det i alle fall 3-4 squirtles samtidig i Frognerparken. Om du ikke finner noen går du et annet sted en stund og kommer tilbake. 

 

Akkurat nå er det i alle fall 2 squirtles i Frognerparken. Det er 6 Abra i Slottsparken, som er Abra-nest. Men da jeg gikk fra jobb i går var det ingen der. 

Lenke til kommentar

 

Nærmer meg forøvrig level 27 nå.

Det er ikek så lange siden du bar på vei til 25. Det betyr at du tar ca. 50.000 XP om dagen. Hva er hemmeligheten? Kjører du med lucky egg hele tiden?

 

Sjekket spenning på batteriet til Plus og det var tomt, 2,91V mot 3,25 på nye batterier. Det er mulig det var et halvtomt jalla-batteri til å begynne med.

 

 

 

Tror ikke jeg har klart på langt nær 50k pr dag? Hvordan har du regnet ut dette, og hvor mange dager mener du jeg har brukt? Er forøvrig ikke på lvl 27 ennå. Jeg bruker bare lucky egg når jeg har samlet opp masse pokemons som kan evolves, sist fikk jeg inn 70.000XP. Ellers så spiller jeg hver dag, har det alltid aktivert når jeg går til og fra busser + imens bussen kjører til/fra jobb. Spiller litt på jobben om det er lite å gjøre, da det dukker opp ofte krek rundtom. Ellers spiller jeg en god del på fritiden og har alltid hatt 4-6 egg glass gående og går generelt mye for tiden. :)

 

Men nå har jeg dog bestemt meg for å IKKE bruke mer penger på dette spillet - mark my words.

Hvis jeg skal ha coins så skal det bli ved å bekjempe diverse gyms. Har fått litt dreisen på det nå, så :)

Lenke til kommentar

Det med IV er utrolig viktig å tenke på. Jeg har bl.a. en Hypno med CP 780 og strl. XL og en med CP 731 og str. XS.

 

- Den med CP 780 fikk jeg IV på max. 44,4% og at den gjorde seg dårlig i gym på appraise.

- Den med CP 731 fikk jeg IV på max. 86,7% og at den fikk toppkarakter på appraise.

 

Idag satte jeg inn den med lavest CP i en gym, og den med høyest CP klarte ikke å slå den. Nå er det jo ikke så stor forskjell i CP på de da, men IV'en er jo betraktelig.

 

Det er veldig bra at vi har fått Appraise i spillet, for da går det an å sjekke der for å finne ut hvilken en skal satse på. Her er hva de forskjellige uttalelsene betyr:

https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-appraisal

 

Edit: Jeg er bare på level 16, så disse er uansett ikke noe for framtida, men interessant å se hvor viktig det med IV er.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Men nå har jeg dog bestemt meg for å IKKE bruke mer penger på dette spillet - mark my words.

Hvis jeg skal ha coins så skal det bli ved å bekjempe diverse gyms. Har fått litt dreisen på det nå, så :)

Så bra!

Det med gym er skikkelig moro, og herlig å kunne sope inn coins. Etterhvert som man når høyere nivå blir det jo stadig enklere å ta ned gymmer også. Dessuten vil endel slutte etterhvert, så da er det om å gjøre å holde ut og sjansen for å holde gymmer blir bedre.

Lenke til kommentar

Mhm. Heldigvis går jeg ikke lett lei av spill jeg virkelig liker, så jeg kommer sikkert ikke gi meg før jeg er langt over level 30 :)

 

 

Det med IV er utrolig viktig å tenke på. Jeg har bl.a. en Hypno med CP 780 og strl. XL og en med CP 731 og str. XS.

 

- Den med CP 780 fikk jeg IV på max. 44,4% og at den gjorde seg dårlig i gym på appraise.

- Den med CP 731 fikk jeg IV på max. 86,7% og at den fikk toppkarakter på appraise.

 

Idag satte jeg inn den med lavest CP i en gym, og den med høyest CP klarte ikke å slå den. Nå er det jo ikke så stor forskjell i CP på de da, men IV'en er jo betraktelig.

 

Det er veldig bra at vi har fått Appraise i spillet, for da går det an å sjekke der for å finne ut hvilken en skal satse på. Her er hva de forskjellige uttalelsene betyr:

https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-appraisal

 

Edit: Jeg er bare på level 16, så disse er uansett ikke noe for framtida, men interessant å se hvor viktig det med IV er.

 

Bra link. Prøvde å sette meg litt inn i det nå :) Så jeg har en Eevee på 750CP og sjekka Appraise på den. Det ble sagt både "Overall, your Eevee simply amazes me.." + "I'm blown away by it's stats. Wow!" - betyr dette at det blir en veldig bra Flareon f.eks.?

Lenke til kommentar

Mhm. Heldigvis går jeg ikke lett lei av spill jeg virkelig liker, så jeg kommer sikkert ikke gi meg før jeg er langt over level 30 :)

Det med IV er utrolig viktig å tenke på. Jeg har bl.a. en Hypno med CP 780 og strl. XL og en med CP 731 og str. XS.

- Den med CP 780 fikk jeg IV på max. 44,4% og at den gjorde seg dårlig i gym på appraise.

- Den med CP 731 fikk jeg IV på max. 86,7% og at den fikk toppkarakter på appraise.

Idag satte jeg inn den med lavest CP i en gym, og den med høyest CP klarte ikke å slå den. Nå er det jo ikke så stor forskjell i CP på de da, men IV'en er jo betraktelig.

Det er veldig bra at vi har fått Appraise i spillet, for da går det an å sjekke der for å finne ut hvilken en skal satse på. Her er hva de forskjellige uttalelsene betyr:https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-appraisal

Edit: Jeg er bare på level 16, så disse er uansett ikke noe for framtida, men interessant å se hvor viktig det med IV er.

Bra link. Prøvde å sette meg litt inn i det nå :) Så jeg har en Eevee på 750CP og sjekka Appraise på den. Det ble sagt både "Overall, your Eevee simply amazes me.." + "I'm blown away by it's stats. Wow!" - betyr dette at det blir en veldig bra Flareon f.eks.?

Ja, den burde ha gode muligheter, ihvertfall på det levelet du er nå.

Jeg kan ikke så veldig masse om sånt, men du vil vel finne enda bedre Eevee når du når enda høyere i level.

 

Du kan sjekke denne IV kalkulatoren også: https://pokeassistant.com/main/ivcalculator?locale=en

Lenke til kommentar

 

Mhm. Heldigvis går jeg ikke lett lei av spill jeg virkelig liker, så jeg kommer sikkert ikke gi meg før jeg er langt over level 30 :)

Det med IV er utrolig viktig å tenke på. Jeg har bl.a. en Hypno med CP 780 og strl. XL og en med CP 731 og str. XS.

- Den med CP 780 fikk jeg IV på max. 44,4% og at den gjorde seg dårlig i gym på appraise.

- Den med CP 731 fikk jeg IV på max. 86,7% og at den fikk toppkarakter på appraise.

Idag satte jeg inn den med lavest CP i en gym, og den med høyest CP klarte ikke å slå den. Nå er det jo ikke så stor forskjell i CP på de da, men IV'en er jo betraktelig.

Det er veldig bra at vi har fått Appraise i spillet, for da går det an å sjekke der for å finne ut hvilken en skal satse på. Her er hva de forskjellige uttalelsene betyr:https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-appraisal

Edit: Jeg er bare på level 16, så disse er uansett ikke noe for framtida, men interessant å se hvor viktig det med IV er.

Bra link. Prøvde å sette meg litt inn i det nå :) Så jeg har en Eevee på 750CP og sjekka Appraise på den. Det ble sagt både "Overall, your Eevee simply amazes me.." + "I'm blown away by it's stats. Wow!" - betyr dette at det blir en veldig bra Flareon f.eks.?

Ja, den burde ha gode muligheter, ihvertfall på det levelet du er nå.

Jeg kan ikke så veldig masse om sånt, men du vil vel finne enda bedre Eevee når du når enda høyere i level.

 

Du kan sjekke denne IV kalkulatoren også: https://pokeassistant.com/main/ivcalculator?locale=en

 

Det er den samme IV kalkuatoren som jeg bruker. En fantastisk side, har også oversikt over beste attakers på de diverse pokemons, Også en oversikt over beste gym defender.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Idag satte jeg inn den med lavest CP i en gym, og den med høyest CP klarte ikke å slå den. 

 

Ting du setter i gym får dobbelt HP for å kompensere for at de angriper tregere med raske angrep. Derfor er det forskjell i prioritet på moveset for angriper og forsvarer, da f.eks Poliwrath sin Bubble er treg, gjør mye dmg, og dermed fungerer bra til defense. 

 

IV har en effekt, men på langt nær så mye som du har fått for deg ved å misforstå hvordan gyms fungerer. I praksis betyr moveset mer. IV er en modifier opp til 15 på base stat, hvor base stat gjerne er rundt 200. Det er kjekt å ha 215 motfor 201, men vi snakker ikke forskjeller på 100 vs 500 her. 

Lenke til kommentar

 

Idag satte jeg inn den med lavest CP i en gym, og den med høyest CP klarte ikke å slå den.

 

 

Ting du setter i gym får dobbelt HP for å kompensere for at de angriper tregere med raske angrep. Derfor er det forskjell i prioritet på moveset for angriper og forsvarer, da f.eks Poliwrath sin Bubble er treg, gjør mye dmg, og dermed fungerer bra til defense. 

 

IV har en effekt, men på langt nær så mye som du har fått for deg ved å misforstå hvordan gyms fungerer. I praksis betyr moveset mer. IV er en modifier opp til 15 på base stat, hvor base stat gjerne er rundt 200. Det er kjekt å ha 215 motfor 201, men vi snakker ikke forskjeller på 100 vs 500 her.

Ok, da lærte jeg litt mer (tror jeg, hehe ;) ) I mitt eksempel var begge Hypno. Den med høyest CP har confusion og psyshock som moveset. Den med lavest CP, som jeg satte igjen i gymmen, har zen headbutt og psyshock som moveset. Jeg trodde de stilte ganske likt siden begge er Hypno, men det hjelper sikkert at den i gymmen får dobbelt HP. Ellers trodde jeg Appraise var til hjelp for å finne ut hvem som gjorde seg best i gymmer. :)

Lenke til kommentar

Ny oppdatering, men jeg fikk den visst ikke med meg før idag:

 

 

UPDATES

2016. 9. 22

Pokémon GO updated to version 0.39.0 for Android and 1.9.0 for iOS

Trainers,

 

Pokémon GO is in the process of being updated to version 0.39.0 for Android and 1.9.0 for iOS devices. Below are some release notes and comments from our development team.

 

Capture location: The location where a Pokémon was caught will now be displayed on their information screen.

 

Pokémon GO Plus and Incense: Trainers can attempt to capture Pokémon they encounter from using Incense with the Pokémon GO Plus accessory.

 

Minor bug fixes

 

We appreciate your continued support and have some exciting features and changes coming soon.

 

 

 

The Pokémon GO team

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...