Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor bor dere som kan ta fem gyms? Rekorden min er tre. Bor i Oslo. Da sprintet jeg mellom tre gyms som lå bare noen hundre meter fra hverandre, og selv da klarte jeg det med kanskje ett minutts margin før én av de ble tatt over.

Oslo er vel det vanskeligste stedet i så måte siden så mange spiller der. Jeg bor ikke så langt unna Gjøvik, og her er det verst med de i sentrum. Hvis man bare kommer seg litt mer ut i periferien og ikke i nærheten av skoler, er det straks mye enklere. Det absolutt enkleste er å hoppe rett inn i egen gym, og det hender det også. Ellers er det sterke pokemon her, men vil tro det er mange flere sterke i Oslo. Det eneste problemet mitt er at de fleste gymmene har feil farge for tiden, men håper det endrer seg igjen.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Hvor bor dere som kan ta fem gyms? Rekorden min er tre. Bor i Oslo. Da sprintet jeg mellom tre gyms som lå bare noen hundre meter fra hverandre, og selv da klarte jeg det med kanskje ett minutts margin før én av de ble tatt over.

Bil i Bergensområdet (utenfor sentrum) sent på kvelden. Har da sammen med 1-2 andre tatt og holdt 10 gymmer samtidig, selv da tok det tid.

Lenke til kommentar

Fant et lvl 5 gym på Olavsgård med samme lag som meg (Valor). Fighta dem noen ganger og økte gymmet til lvl 6. Så ble jeg kongen på haugen med min Snorlax på over 2k CP. Siden vi da var 6 stk (3-4 av dem var ganske sterke), tenkte jeg det skulle vare litt.. Men neida, jeg gjorde dette rundt kl 2130 igår kveld, og hele teamet ble slått iløpet av noen timer :(
 

Jeg er hvertfall glad man kan cashe ut 10 coins med en gang! Håpløst å vente 21 timer her i Oslo området, det går jo aldri.

 

Er 3 gyms i nærheten av jobben min her Oslo. I lunsjen idag tenkte jeg å gå meg en runde og danke ut alle 3 så jeg får 30 coins og 1500 stardust :)

Nærmer meg forøvrig level 27 nå. Jeg kom sent igang med dette spillet (rundt 1. aug tror jeg), men det som er bra med meg er at jeg ikke går så lett lei av ting jeg virkelig liker. Så når jeg har funnet et spill jeg liker godt, kan jeg spille det veldig lenge. Derfor kommer jeg sikkert til å holde på lengre enn de fleste. Gleder meg til folk slutter å spille så jeg kan holde på gyms rundtom :p

Hvorfor kunne ikke bare alle valgt samme lag? ;) Så kunne vi casha ut hele gjengen daglig!

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestemt meg for ikke å fange flere nye evolva pokemon, og heller evolve de jeg har sammen med et lucky egg. Det er jo sånn at om man evolver til en ny pokemon får man 2000 XP med et lucky egg, mot bare 1000XP om man evolver til en man allerede har.

De man evolver selv har også høyere CP enn de man finner vilt.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Har begynt å fange nesten alt her, får jo som regel hvertfall 160XP for hver jeg fanger og baller er enkelt å få tak i.

 

Edit: Seriøst, kan man ikke hente ut 10 coins med en gang, mer enn én gang? På de neste må man vente til timeren er ferdig? :( Går det kanskje an å 'avbryte' nedtellingen på noen måte?

Endret av Sebby
Lenke til kommentar

Edit: Seriøst, kan man ikke hente ut 10 coins med en gang, mer enn én gang? På de neste må man vente til timeren er ferdig? :( Går det kanskje an å 'avbryte' nedtellingen på noen måte?

Her er spillet at man kan sjangse på å klare flere gym før man cacher ut.

 

Ser ellers at Pluss har sluttet å fungere. Holder batteriet virkelig kun til 2 dagers bruk? Det blir jo minst 500 kr måneden i batterier...

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Har begynt å fange nesten alt her, får jo som regel hvertfall 160XP for hver jeg fanger og baller er enkelt å få tak i.

 

Edit: Seriøst, kan man ikke hente ut 10 coins med en gang, mer enn én gang? På de neste må man vente til timeren er ferdig? :( Går det kanskje an å 'avbryte' nedtellingen på noen måte?

Når du først har hentet ut coins, må du vente i 21 timer før du kan hente ut coins igjen. Hvis du venter med å ta ut coins til du f.eks. har pokemon i 2 gymmer, kan du ta ut 20 coins osv. Risikoen da er at noen har kastet ut din før du har satt noen i den neste. Det er en vurdering du må ta, om hvor lenge du tør å vente før du tar ut coins.

Lenke til kommentar

 

Ser ellers at Pluss har sluttet å fungere. Holder batteriet virkelig kun til 2 dagers bruk? Det blir jo minst 500 kr måneden i batterier...

Oi, det var kort tid! De har forøvrig superbillige knappecellebatterier på www.ebay.com, og de er helt o.k. Ulempen er at det tar fra 14 dager til en måned før du får de. Her er ett eks., men du kan gå inn å søke og det finnes også de man kan gi bud på. :http://www.ebay.com/itm/5PCS-New-Button-Cell-Coin-Batteries-For-Watch-Toy-Remote-CR2032-LM2032-DL2032-/401048246054?hash=item5d60569726:g:6i0AAOSw~OdVbBYH

Lenke til kommentar

Logget på en tur på vei til jobb i dag morges og la merke til at 3xpokestop + en gym, som var på området til jobben, har blitt borte siden forrige uke. Jeg ser fremdeles en annen gym i horisonten så det ser ikke ut som om spillet har bugget seg eller liknende. Noen som har hørt om eller opplevd at de fjerner stops? :)

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å be om å få fjernet stops/gyms fra bedrift/privat eiendom. Man bare fyller ut et lite skjema på nettsiden, så tas de bort hvis det er god nok begrunnelse.

 

Sjefen(e) var vel lei av pokekids som hang der hele døgnet.

 

Vi har en gym+2 stops inne på vårt område på jobb, de ble så forsøplet rett etter launch at vi måtte sette ut skilt om å be folk rydde søpla si. Godteriplast, kebabpapir, brusflasker, sigarettsneiper m.m.

 

gamle kirkeplass i drammen sentrum har også en tett samling stops som nesten alltid har lures på, der sitter det masse folk hele dagen, og det ble en stor søpleplass. Tragisk at kidsa ikke orker å ta med seg dritten sin.

 

Gikk gjennom der på kvelden en dag og måtte omtrent vasse gjennom fastfoodpapir og plastsøppel, enda det er flere søplebøtter rundt der.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Enig, veldig tragisk å høre. Særlig ved en kirkegård med avdødde mennesker. Respektløst :(

 

 

 

Har begynt å fange nesten alt her, får jo som regel hvertfall 160XP for hver jeg fanger og baller er enkelt å få tak i.

 

Edit: Seriøst, kan man ikke hente ut 10 coins med en gang, mer enn én gang? På de neste må man vente til timeren er ferdig? :( Går det kanskje an å 'avbryte' nedtellingen på noen måte?

Når du først har hentet ut coins, må du vente i 21 timer før du kan hente ut coins igjen. Hvis du venter med å ta ut coins til du f.eks. har pokemon i 2 gymmer, kan du ta ut 20 coins osv. Risikoen da er at noen har kastet ut din før du har satt noen i den neste. Det er en vurdering du må ta, om hvor lenge du tør å vente før du tar ut coins.

 

Ah da er jeg med :) Hadde jeg visst det idag så hadde jeg helt klart ventet. Holdt på to gyms samtidig idag, men fikk jo bare 10 mynter og nå er de selvfølgelig tatt over av noen andre.. Kunne klart 3 stk idag også, men batteriet mitt hadde bare 5% igjen så rakk det ikke :(

Lenke til kommentar

Jeg så en Lapras i området, og gikk ut for å fange den. Fant den ganske fort (rett ved Nationaltheatret T-bane), og den har veldig bra IV ("beste tilbakemelding på appraise, så det betyr vel over 90%) og beste moveset. Dessverre har den hele 400 CP, altså måtte jeg brukt haug med dust på den, og candies som jeg ikke har. 

 

Hvorfor kan jeg ikke finne gode Lapras? :( Den jeg har fra før har også bare typ 900 CP. 

Lenke til kommentar

Nærmer meg forøvrig level 27 nå.

Det er ikek så lange siden du bar på vei til 25. Det betyr at du tar ca. 50.000 XP om dagen. Hva er hemmeligheten? Kjører du med lucky egg hele tiden?

 

Sjekket spenning på batteriet til Plus og det var tomt, 2,91V mot 3,25 på nye batterier. Det er mulig det var et halvtomt jalla-batteri til å begynne med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hvorfor kan jeg ikke finne gode Lapras? :( Den jeg har fra før har også bare typ 900 CP. 

 

Lv 30, 138 i pokedex, mangler lapras fullstendig. So yeah. 

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Jeg så en Lapras i området, og gikk ut for å fange den. Fant den ganske fort (rett ved Nationaltheatret T-bane), og den har veldig bra IV ("beste tilbakemelding på appraise, så det betyr vel over 90%) og beste moveset. Dessverre har den hele 400 CP, altså måtte jeg brukt haug med dust på den, og candies som jeg ikke har. 

 

Hvorfor kan jeg ikke finne gode Lapras? :( Den jeg har fra før har også bare typ 900 CP. 

Velger heller en Lapras med god IV og lav cp en en med høy cp og lav IV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...