Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva må man gjøre for å få 100 XP i bonus når man fanger en pokemon?

Man får bonus på 100 for #100 av hver type pokemon.

 

Man kan da få 100 for å ha fanget en pokemon, 100 i bonus, opp til 100 for hvor bra kastet traff og 10 om det var skruball, totalt opp til 310 poeng. Om man bruker lucky egg samtidig så er det 620 poeng.

 

Om man fanger en pokemon man ikke har fanget før så er det 100 for fangsten, 500 for ny pokemon, opp til 100 for treffet og 10 om det er skru, altså totalt 710 poeng. Med lucky egg kan man få opp til 1420 for kastet.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

 

Hva må man gjøre for å få 100 XP i bonus når man fanger en pokemon?

 

Man får bonus på 100 for #100 av hver type pokemon.

 

Man kan da få 100 for å ha fanget en pokemon, 100 i bonus, opp til 100 for hvor bra kastet traff og 10 om det var skruball, totalt opp til 310 poeng. Om man bruker lucky egg samtidig så er det 620 poeng.

 

Om man fanger en pokemon man ikke har fanget før så er det 100 for fangsten, 500 for ny pokemon, opp til 100 for treffet og 10 om det er skru, altså totalt 710 poeng. Med lucky egg kan man få opp til 1420 for kastet.

Takk for svar! :) Det var det med 100 XP for #100 pokemon av hver type jeg ikke var klar over.

Lenke til kommentar

Wohoo! Da skal dama ha jentekveld på lørdag, så da skal jeg til Oslo for å spille Pokémon Go :p Noen som har gode tips til bra steder å dra? Har prøvd både Aker brygge og Vigelandsparken. Trenger litt forskjellig; Geodude, Oddish, Dratini, Charmander, Pikachu, Magnemite, Diglett, Voltorb..

 

Bytex: Den runden du tok for litt sia, var det verd det? Du fant Pikachu blant annet?

Lenke til kommentar

Jeg fant 2 pikachus ja ved Aamodt bro. Men det er jo noen uker siden tror de har endra spawns igjen. Fant ingen forrige lørdag på samme ruta oppover Akerselva. Var en veldig fin tur estetisk sett da. Går fra oslo s til youngstorget, opp bakken til plattingen over torget og følger møllergata hele veien forbi hausmania til Kuba-parken. Og vulkan. Så gikk jeg derfra oppover akerselva

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Wohoo! Da skal dama ha jentekveld på lørdag, så da skal jeg til Oslo for å spille Pokémon Go :p Noen som har gode tips til bra steder å dra? Har prøvd både Aker brygge og Vigelandsparken. Trenger litt forskjellig; Geodude, Oddish, Dratini, Charmander, Pikachu, Magnemite, Diglett, Voltorb..

 

Bytex: Den runden du tok for litt sia, var det verd det? Du fant Pikachu blant annet?

 

As we speak er det sånn her: Magnemite i Torshovdalen. Pikachu mellom Åmot bru og Sannerbrua over kubaparken på løkka. Diglett mellom Nydalen og Sandaker langs Akerselva. Charmander i kubaparken.

 

Resterende har jeg, men ikke funnet klare spawns for. Legg også merke til at noen av de nevnte over varierer veldig ifht. tid. Er ikke like ville nests som for eks. Squirtle er i frognerparken hvor det aldri blir tomt. Pikachu for eks, kan være litt jævlig der. Plutselig spawner det 2 stk på en gang ved bruene over kuba, så ingenting på flere timer. Lykke til!

Lenke til kommentar

Resterende har jeg, men ikke funnet klare spawns for. Legg også merke til at noen av de nevnte over varierer veldig ifht. tid. Er ikke like ville nests som for eks. Squirtle er i frognerparken hvor det aldri blir tomt. Pikachu for eks, kan være litt jævlig der. Plutselig spawner det 2 stk på en gang ved bruene over kuba, så ingenting på flere timer. Lykke til!

Ja, det er litt av problemet med de som ikke er så vanlige. Jeg var utenfor et kjøpesenter igår hvor jeg ofte har vært, og igår var det første gangen jeg fant en Wartortle der. Ellers har jeg lagt merke til at nests er på de samme stedene men det varierer veldig hva som spawner der. De som bor i hus med pokemon-nest må være heldige, hehe.

Lenke til kommentar

Takker for flere gode tips! Er nesten tom for Pokéballer nå, så skal nok ta buss '31 Snarøya' inn til byen, for den vet jeg kjører forbi så sykt mange pokestops på veien. Tror jeg telte 35 stk sist jeg tok den, og det kan bety nesten 100 baller, og det burde holde.

 

Hva med Bulbasaur, folkens? Flere som sliter med å finne den? Har fanget bare en eller to av den :(

Lenke til kommentar

Har lært meg å ikke kaste bort baller på uvillige krek som jeg allerede har så jeg er ofte oppe i over 200 baller, alle typer telt. Har flere ganger lurt på om jeg bare skulle kaste bort vanlige baller.

 

Har også lenge sendt til professoren krek på over 1200 CP, igår holdt jeg på å sende over en på nesten 1500 cp, men det føltes bare galt selv om jeg hadde andre av samme slag som var sterkere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...