Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For litt siden begynte jeg å trykke transfer med en gang jeg har fanga/hatcha en Pokémon, om jeg ikke trenger den. Er jeg usikker, så sjekker jeg med en gang om jeg trenger den :)

Jeg har alltid så få som mulig i sekken min. Akkurat nå har jeg 75 stk og har fanga nesten 1700 :p

Jeg har bare funnet 50 forskjellige, så har mange igjen, men har ikke evolvet noen ennå. Det er nok noe med å være på rett plass til rett tid. Min fant jeg i parken ved jernbanestasjonen på Gjøvik, men den dukker nok opp på de fleste steder. Moro å få en Pidgey på CP 400! Den største jeg har er på CP 238, klekket ut av et egg.

Er du på level 14 og har ennå ikke evolva en eneste en? Da har du vært flink og spart opp mange :)
Jeg har funnet 107 i Pokedexen men har bare et par jeg kan evolve til noe nytt nå.

Jeg sparer for å ha mange å evolve sammen med et lucky egg. :) Noen bra tips for å gjøre det raskest mulig? Jeg bør vel sortere de alfabetisk, og da blir de samtidig sortert etter CP innenfor sin art. Jeg tenkte jeg også skal ha et par egg som klekker + være i nærheten av et pokestop med lure.

Tenkte meg det, hvis du har 60-70 stk så er det vel på tiden snart :)

Det jeg pleier å gjøre, som jeg synes fungerer bra, er å først finne alle som skal evolves, som du ikke har veldig mange av (type 4-5 stk maks), og merke de som favoritter. Også lar jeg være å merke sånne som Pidgey, Caterpie og Weedle (som du som regel får veldig mange av).

Så sorterer jeg etter 'favoritter' først, og evolver alle de som er merket. Når det er gjort, så går du kjapt inn og endrer til A-Z sortering isteden. Så tar du alle Caterpie, Pidgey og Weedle (også kan du transfere dem med en gang siden de ikke er merket som favoritter, og få flere candies underveis (som kan generere nok til flere evolves).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Supert, - takk for svar, Sebby! Da skal jeg prøve den måten å gjøre det på. :) Jeg har bare ca 40 - 50 stk å evolve så jeg får vente litt til. Det hadde egentlig vært gøy å vente til minst level 20 for å få noen med bedre CP å evolve, men tror ikke jeg orker å vente så lenge, hehe.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Hvis appen din greier å restarte innen de 30 sekundene animasjonen tar, så er det vel verdt det...men blir mye ekstra trykking, først force close appen, så starte den igjen, og klikke forbi "velkomstmeldinga", og trykke på pokeballen og "pokemons". 

Tror ikke du sparer noe tid på det :)

Du får heller se bort fra telefonen under animasjonen.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel meninga at du ikke skal kunne "jukse" til deg masse mere XP enn alle andre som evolver på normalt vis.

Ja eller at du skal bruke mer penger da, som er en mer realistisk måte å se på det på. Du får jo like mye XP, bare bruker mer tid og dermed mer penger på lucky eggs.

Tar meg selv stadig i å lure på hvorfor jeg gidder dette "spillet" mer (og jeg er bare lvl 21...). Finnes ikke noe mål eller mening, utover å vasse gjennom Pidgey og Weedle. Og hva så når jeg får høyere lvl, ta gyms? Det ble gammelt fort. Tenker jeg skal komme meg til lvl 22 og si takk og farvel derfra.

Lenke til kommentar

Du kan jo si sånt om alle spille egentlig. Hva er poenget? Å bli ferdig, å runde det? Også hva? Nei, spiller for å ha det gøy underveis ;)

Ja, det er viktig å ha det gøy underveis og jeg tenker egentlig ikke på hvilket level jeg er på. Etterhvert som man når høyere er det moro å finne pokemon med stadig høyere CP, og jeg gleder meg over at jeg klarer å fange de. Ekstra stas når man finner noen sjeldne. Ellers gleder jeg meg til det blir kaldt og flere gir seg, da skal jeg ta over masse gymmer og sope inn coins, hehe. Forhåpentligvis har jeg noen skikkelig gode pokemon å sette inn i gymmer innen vinteren kommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Det dabber av, men på lv 29.75 spiller jeg fortsatt. Siste innspurt til 30 står øverst på lista, så legger jeg fra meg pidgeyleveling og fokuserer på å fullføre pokedex når buddysystemet kommer.  

Lenke til kommentar

Opplevde noe av det tristeste man kan gjøre i Pokemon Go i dag. Var på butikken, handlet ferdig gikk hjemover. Ser en dragonite med 20 sekunder igjen før den despawner 20m fra leiligheten. RIP. Har 2 fra før, men begge i relativit shitty cp. Hadde vært gøy med en sterk dragonite i squaden, selv om jeg er xp-gang og ikke cp-gang. Pokedex-fullføring og lvling over gyms any day.

Heldigvis spawner det ok med dragonite her i området mitt i Oslo så det er jeg happy med. Sett flere siste ukene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...