Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idag ble det 3 nye i pokedexen: Koffing, Tentacool og Vileplume. Dessuten slang jeg en pokemon innom en gym og fikk henta ut 10 coins. Det var en CP 730 Hypno og den sto der i ca et par timer. Jeg er bare på level 14, og den er den høyeste jeg har. Angret meg litt for at jeg ikke satte inn en lav en sånn at jeg kunne økt prestisjen på gymmen, men det hadde jo ikke vært til stor hjelp uansett. Jeg har opplevd flere ganger at det bare er å sette inn en på en ledig plass, så man kunne fint begynt å gymme fra level 5.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Jeg har bare funnet 50 forskjellige, så har mange igjen, men har ikke evolvet noen ennå. Det er nok noe med å være på rett plass til rett tid. Min fant jeg i parken ved jernbanestasjonen på Gjøvik, men den dukker nok opp på de fleste steder. Moro å få en Pidgey på CP 400! Den største jeg har er på CP 238, klekket ut av et egg.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ihvertfall til å lvl den magicarp med best IV og ikke den som er høyest lvl når jeg får nok candy. Foreløpig har jeg en magicarp på IV 97 som den beste. Men man kan fortsatt bli rævkjørt pga dårlig move sett.

Er det virkelig noen som sjekker kryptiske og kronglete fortolkninger gjennom en kalkulator for over 100 Magicarp? Jeg sender alt under 140 CP rett til professoren straks de blir tatt.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid så få som mulig i sekken min. Akkurat nå har jeg 75 stk og har fanga nesten 1700 :p

Jeg har bare funnet 50 forskjellige, så har mange igjen, men har ikke evolvet noen ennå. Det er nok noe med å være på rett plass til rett tid. Min fant jeg i parken ved jernbanestasjonen på Gjøvik, men den dukker nok opp på de fleste steder. Moro å få en Pidgey på CP 400! Den største jeg har er på CP 238, klekket ut av et egg.

Er du på level 14 og har ennå ikke evolva en eneste en? Da har du vært flink og spart opp mange :)

Jeg har funnet 107 i Pokedexen men har bare et par jeg kan evolve til noe nytt nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer ihvertfall til å lvl den magicarp med best IV og ikke den som er høyest lvl når jeg får nok candy. Foreløpig har jeg en magicarp på IV 97 som den beste. Men man kan fortsatt bli rævkjørt pga dårlig move sett.

Er det virkelig noen som sjekker kryptiske og kronglete fortolkninger gjennom en kalkulator for over 100 Magicarp? Jeg sender alt under 140 CP rett til professoren straks de blir tatt.

Jeg sjekker jo bare de som blir appraised med frasen: Your magicarpe simply amazes me. Jepp jeg er rød. Så sparer jeg på den pokemonen om ikke går han rett til profesor candy. Så etter det er gjort så sjekker jeg IV på den endag jeg sitter på pc.

Bruker ikke noen kronglete IV apper til det men heller denne nettsiden her.

https://pokeassistant.com/main/ivcalculator?locale=en

Det går fort og enkelt og man finner fort ut hva pokemonens IV er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Høres bra ut. Jeg har ikke Vileplume faktisk (lvl 25) :) Hvor mange forskjellige har du funnet?

Hmm fanga nettopp en Pidgey på 400 CP - nesten så jeg vurderer å evolve den to ganger og få en skikkelig bra Pidgeot ;)

Som level 26 (dvs. bare én over deg), du finner og møter Pidgey med over 400 CP HVER ENESTE DAG. Jeg har fått to i dag, en på 428 og en på 418, og man kan få de helt opp til 619 CP (gitt at du er level 40). Generelt; drit i Pidgey og alle evolvesene selv om du vil nok møte hardnakkede fans som hevder at Pidgeot faktisk kan brukes. Jeg klarer ikke å finne én god grunn til å ha den i en 6-mannslineup, men det er bare meg.

Lenke til kommentar

Fancy, jeg tok toget til Oslo, det første jeg så var en CP13 Drowzee. Så to til som står sammen på plenen utenfor oslo domkirke. Bra start på ettermiddagen :p

Var runden oppe ved kubaparken og oppover til sannerbrua, så ikke en eneste pikachu eller charmander denne gangen. Eller noe annet rare for den saks skyld. Tok over lvl 5 gymmen på Aamodt brua fordi det var ingen andre i nærheten.

Drowzee, en haug med poliwags, 3-4 magikarps og noen goldeens. Og masse joggende pupper.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

En god grunn til å ha pidgeot i lineup er vel at man ikke har seks andre gode pokemon enda.

Men for all del. Det eneste som egentlig er bra med pidgey er at det bare kreves 12 candy for å evolve. Bra til å grinde levels. Men da vil du jo ha de med lavest mulig cp, for å bruke færrest mulig baller. 

Lenke til kommentar

Sloss mot en dragonite i en gym en gang, og mener å huske at pidgeot og golbat var gode mot den..? Kanskje den er svak mot flyve-mons? Husker også at Raticat var brukende mot en del. Dette var altså Pokemons med langt under halvparten av CP til Dragonite, men gjorde altså godt med skade. Tok gymmen til slutt.. ;)

Fikk forresten min første Magmar i dag, fra et egg. Men er den egentlig brukende? Jeg er level 22 og Magmar var 91% men likevel bare 1278 CP...

Endret av Mr. ve
Lenke til kommentar

Jeg har alltid så få som mulig i sekken min. Akkurat nå har jeg 75 stk og har fanga nesten 1700 :p

Er du på level 14 og har ennå ikke evolva en eneste en? Da har du vært flink og spart opp mange :)

Jeg har funnet 107 i Pokedexen men har bare et par jeg kan evolve til noe nytt nå.

Jeg sparer for å ha mange å evolve sammen med et lucky egg. :) Noen bra tips for å gjøre det raskest mulig? Jeg bør vel sortere de alfabetisk, og da blir de samtidig sortert etter CP innenfor sin art. Jeg tenkte jeg også skal ha et par egg som klekker + være i nærheten av et pokestop med lure.

Lenke til kommentar

Grusomt teit at de ikke lar deg mass transferre pokemons og mass evolve. Kunne vært så enkelt som å bare få lov å velge alle før man trykker "transfer" eller "evolve". Så kunne man bare lagt bort telefonen mens den holder på.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...