Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey jeg jobber på en supplyboat i nordsjøen, her er det nada å finne. Kan sjekke ut og prøve noe inces inatt om jeg ikke blir opptatt med jobbing.

Må bare si at jeg har dårlig tro da jeg knapt får noen pokemons når jeg prøver inces, første gangen gjorde jeg det når jeg lufta bikkja og absolutt ingen dukket opp. Andre gangen jeg prøvde inces var på Mongstad basen utenfor Bergen og da fikk jeg en fire fem pokemons. Til vanlig får jeg en tre fire stk pr time når jeg ligger til kai der alt etter hvilken kaiplass vi har.

Lenke til kommentar

Tror heller ikke det, incense skal bare tiltrekke flere av typene som er i området til deg, ikke spawne masse nye eksotiske pukemans. Jeg har brukt 3 incenses når jeg har gått rundt, og det er ikke ofte det spawner en rett på meg, og da er det stort sett en av de vanligste.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Var nettopp ute og testet ut et Pokémon Gym for første gang. Dette var jo ganske artig. Hvorfor har jeg ikke prøvd dette før? Er jo på level 24 :p

Anyway.. Jeg gikk til nærmeste Gym, og det var tilfeldigvis samme lag som meg (Team Valor). Jeg har ikke prøvd gym, har bare såvidt vært innom et og valgt lag. Når jeg kom til gymmet så var det et level 3 gym, bestående av disse 3:

• Hypno 840 CP
  • Flareon 1079 CP
  • Gyarados 2126 CP

Som sagt var dette første gangen, og var ikke klar over at jeg måtte slå alle tre med én og samme Pokemon for å få en plass i gymmet, selvom dette var tilogmed samme lag. Hadde ikke prøvd dette før, så slet litt i starten. Var enkelt å slå de to første, men døde flere ganger på Gyarados'en.

Jeg gikk all in med en Snorlax på 1996 CP (hyper beam attack 120), og etterhvert fikk jeg dreisen på både angrep og dodging. Så tilslutt klarte jeg å vinne. Satte igjen min Snorlax siden han gjorde en god jobb, og Gym'et ble da level 4 og fikk økt prestige. Morro! Men jeg trodde jeg skulle bli 'lederen' siden jeg klarte å slå alle?

Ellers, er det slik at siden det er maks 4 stk monstre i hvert gym, så blir nå en og en slått ut om noen andre kommer? Jeg er jo på annen plass, så de to under må vel ryke før min også forsvinner? :)

Blir spennende å se hvor lenge den får stått der. Håper den hvertfall kan stå til imorgen kveld så jeg kan hente ut noen flere coins :p

Level 10 Pokestop observert.

Er dette noe nytt?

Lenke til kommentar

Sebby: Du må ikke slå ut alle for å få en plass, du må bare slå gymmen opp til neste rank.

Jo flere du klarer å slå med den samme pokemonen, jo mer XP får du og jo mer rankpoeng får gymmen, men det viktigeste er å slå ut 1mon, ellers får du og gymmen 0.

Lenke til kommentar

Og Sebby; det er alltid den Pokemon som har høyest CP som blir stående "på toppen". I og med at Gyaradosen var 2126 og din Snorlax var 1996 vil dermed din være den nest høyeste i hierarkiet og bli plassert nest øverst. Det har ingen betydning mtp på coins du kan hente ut fra gym osv, og er rett og slett bare rekkefølgen på hvem utfordrerne sloss mot.

Lenke til kommentar

når du angriper "fienden" sin gym får du slåss med de 6 høyest CP du har. Da skal du ta ned prestige level ved å slå ut deres pokemons en etter en helt til alle dine er knocked out eller du vinner. Du må ofte gjøre det flere ganger for å få prestige ned til 0 så du kan sette igjen en av dine der, og få den til din farge.

Gyms er ikke noe endgame greie, ingen vits å vente i evigheter. Er bare en annen måte å få XP. De flipper så ofte i byer at du rekker såvidt å grabbe coins rewarden din ofte. Ofte sitter de som eier gymmen rett i nærheten og tar den tilbake umiddelbart. Selv ikke en 3000 snorlax er noe match mot 6 pokemons.

Angriper du din egen farge øker du prestige level for hver gang du vinner, og kan få en høyere level så det blir plass til din der også. Gymmen må da angripes flere ganger av motstanderlaget før de kan ta den over.

Åangripe fiendegyms i en by er en sikker måte å tiltrekke seg oppmerksomhet på hvis man vil ha det. Da ser ofte de som eier den seg rundt etter hvem det er som angriper.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Godt forklart, Bytex.

Og Sebby; det er alltid den Pokemon som har høyest CP som blir stående "på toppen". I og med at Gyaradosen var 2126 og din Snorlax var 1996 vil dermed din være den nest høyeste i hierarkiet og bli plassert nest øverst. Det har ingen betydning mtp på coins du kan hente ut fra gym osv, og er rett og slett bare rekkefølgen på hvem utfordrerne sloss mot.

Skjønner. Er jo egentlig logisk nok dette :) Det har gått en natt, og min Snorlax er fortsatt på plass. Men ser at Gym'et faktisk er nede på level 3 igjen - noen har tydeligvis rakka ned på prestige lvl.

Hvor kommer alle disse snorlaxene fra? Jeg har ikke engang sett noe slikt på radaren.

Hehe godt spørsmål :p Eneste grunnen til at jeg har en Snorlax er fordi jeg har klekket en god del egg (148), og fikk tilfeldigvis en veldig bra Snorlax fra et 10 km egg. Har aldri sett han på radaren ellers jeg heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...