Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden

Anbefalte innlegg

Man setter ut en Magikarp, og tar ut Magikarpen med en med lavere cp og "quitter" med en gang man har slått den ut.

Wallaballa gymlevel pluss 500, minst.

Dette må du forklare nærmere, - beklager om jeg må ha det inn med teskje altså. ;) Jeg vet det kan lønne seg å sette inn en med dårlig CP og så slå den for å få opp gymlevelet. Blir den slått ut av gymmen når det er ens egen, - vet at det ikke skjer med andre sine fra egen gym.

Nei. Magikarpen blir i gymmen. Det er også Magikarp som funker best til denne teknikken. Men du kan jo bare sette inn én Pokémon per gym, maks 10 gymmer.

Får gymmen mer prestige av at man slår den første pokémonen med en lavere CP pokémon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Får gymmen mer prestige av at man slår den første pokémonen med en lavere CP pokémon?

Ja, når du levler prestige på gym hold av eget lag bestemmer CP-forskjell hvor mye XP du får. Hvis din har såvidt under CPen til motstanderen får du (dvs gymmen) 500, og desto lavere CP den har i forhold desto mer XP får du opp til 1000. Derfor lønner det seg å ha et lag av pokemon som har gode angrep med ikke altfor mye CP. Har brukt dette trikset ofte og det sparer mye tid.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Nei men det ser ut som dine egne blir kasta ut av gymmen hvis du bare banker dem med en kjempestor en. Og da blir gymmen grå igjen. Det er vel for å unngå at folk står og grinder på sin egen gym ellernoe.

Nei, jeg har da trent mot min egen med en høyere CP pokémon flere ganger uten at noen har blitt kastet ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jeg tok en gym, plasserte en av mine der, og begynte å traine på den. Plutselig ble gymmen grå igjen og ingen andre var i nærheten.

GPS spoofing.

Lenke til kommentar

Da ble det en Trondhjems-tur, og det medførte både en kjapp tur innom sentrum, og en tur opp på Gløshaugen. Pappa storkoste seg med alle pokéballene han fikk, selv om det var litt dårlig med pokémon, men det regna for mye til at vi gadd å henge rundt ved lures uansett, så det kan jo ha noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Når jeg utfordrer en gym så ser jeg at det ofte automatisk blir valgt figurer ganske langt ned på listen min. Er det noen kryprisk logikk bak dette?

CP, type advantage, og ifølge noen også favorittstempel. Arcanine dukker ofte opp øverst hos meg selv mot ting den ikke har noe advantage over, rett og slett fordi den er mye høyere CP enn alt annet jeg har.

Lenke til kommentar

Trodde Mr. Mime var "supersjelden" jeg.. Men har fanget han 5 ganger nå. Dukket opp på forskjellige plasser i Oslo området.

Edit: Til sammenligning har jeg fanga nesten 200 Pidgey's :p

Etter spawn change for en ukes tid siden så er Mr. Mime like vanlig som Pidgey i Oslo. Ikke nok med at han er vanlig, han er også helt utrolig elendig. Hater han.
Lenke til kommentar

Når jeg utfordrer en gym så ser jeg at det ofte automatisk blir valgt figurer ganske langt ned på listen min. Er det noen kryprisk logikk bak dette?

Jeg har lagt merke til at det er de 6 med høyest CP og favorittstempel som blir valgt. Hvis du har en med høy CP som ikke har favorittstempel bør du ordne det, da blir den med.

Lenke til kommentar

Man setter ut en Magikarp, og tar ut Magikarpen med en med lavere cp og "quitter" med en gang man har slått den ut.

Wallaballa gymlevel pluss 500, minst.

Dette må du forklare nærmere, - beklager om jeg må ha det inn med teskje altså. ;) Jeg vet det kan lønne seg å sette inn en med dårlig CP og så slå den for å få opp gymlevelet. Blir den slått ut av gymmen når det er ens egen, - vet at det ikke skjer med andre sine fra egen gym.
Nei. Magikarpen blir i gymmen. Det er også Magikarp som funker best til denne teknikken. Men du kan jo bare sette inn én Pokémon per gym, maks 10 gymmer.

Ja.

Lenke til kommentar

CP, type advantage, og ifølge noen også favorittstempel. Arcanine dukker ofte opp øverst hos meg selv mot ting den ikke har noe advantage over, rett og slett fordi den er mye høyere CP enn alt annet jeg har.

Type advantage er vel puslete 15% pluss/minus, ikke så mye å skrive hjem om.

Lenke til kommentar

Fanga min første Lapras i dag. Den har lav level, men høy IV (usikker på hvor høy, men appraisal gir i alle fall svært god tilbakemelding). Håper de dukker opp oftere framover, den er min sterkeste pokemon selv om level bar er på ca. 50%. Alle de andre med CP i nærheten er nesten maxet. Typisk Hypnos hvor jeg har funnet maxede drowzees, har ikke brukt noe stardust siden jeg kastet bort alt for mye på de første par levlene (før jeg skjønte at det var en dårlig ide). 

Lenke til kommentar

Spar på candy til Lapras og finn en som er litt høyere. Når det gjelder svært sjeldne pokemon (Snorlax, Lapras osv) så bør man nesten bare levle opp en som har rett moves og har høy CP. Ideelt høy IV, men det er såpass få av dem der ute at man kan ikke vente forgjeves med å finne en med høy CP og bra IV OG bra moveset. Har funnet totalt 6 Lapras i mitt liv (er lvl 26), kun én av de har IV på øverste nivå (84), men den er bare 782 CP. Har en 1580 med rett moveset og i nest øverste IV-nivå, har bestemt meg for å bare kjøre på med den. Hvis man skal vente for alltid med å finne en perfekt (av de sjeldne), så er spillet nesten over. Man vil jo bruke de i gymmer også.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...