Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden

Anbefalte innlegg

Hva er IV? Har en Magikarp på 177 som jeg ikke kan få lengere opp.

Individual Values. "Gener". I Pokemon Go går de opp til 15, og er for Attack, Defense og Stamina. En lvl 40 pokemon med 15 i Attack IV vil ha 14 høyere Attack enn en med 1 i Attack IV.

CP er en generell poengsum basert på hvor høye stats (attack, defense og stamina/HP) pokemonen har. Stats påvirkes av hvilken art det er snakk om (Snorlax har høyere stats enn Caterpie), level (en level 30 har høyere stats enn en level 10) og IVs (en med 15/15/15 IVs har høyere stats enn en pokemon av samme art med samme level som har 1/1/1).

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er IV? Har en Magikarp på 177 som jeg ikke kan få lengere opp.

Individual Values. "Gener". I Pokemon Go går de opp til 15, og er for Attack, Defense og Stamina. En lvl 40 pokemon med 15 i Attack IV vil ha 14 høyere Attack enn en med 1 i Attack IV.

CP er en generell poengsum basert på hvor høye stats (attack, defense og stamina/HP) pokemonen har. Stats påvirkes av hvilken art det er snakk om (Snorlax har høyere stats enn Caterpie), level (en level 30 har høyere stats enn en level 10) og IVs (en med 15/15/15 IVs har høyere stats enn en pokemon av samme art med samme level som har 1/1/1).

Ser ut til at jeg trenger få dette inn med teskje.

post-18989-0-38587000-1471992617_thumb.png

Denne med 177 cp har 15 for Struggle, men jeg kan ikke se noe for Defense eller Stamina. Kan ikke øke cp på den lengere. Siden den har 15 for Struggle betyr det at jeg ikke kan finne noen Magikarp som jeg kan få opp på høyere cp?

Og hvilket lvl den har kan jeg ikke se noe om. 

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Ok.

Hverken level (tilsynelatende) eller IVs er synlige. Level er relativt enkelt å approksimere. Du ser den halvsirkelen, hvis du trykker deg inn på en pokemon? Den viser level relatert til ditt eget trainer level. Se så hvor mye Stardust det koster for en "Power Up". Hvis det koster X Stardust, så må det bety at pokemonen sitt level er mellom A og B (jeg gidder ikke finne frem tallene). Hvis du ikke har brukt power up, så vet du også at levelet er et heltall (pokemon kan være lvl 15,5, f.eks, men alle pokemon du fanger har hele level). Kommer pokemonen fra et egg er det mye enklere igjen, da den vil ha samme level som det du hadde da du mottok egget. Egg slutter å scale etter at du når level 20, så hvis du er 20+ vil alle pokemon fra egg være level 20.

IVs er mer komplisert å finne ut. Du må vite level, via informasjonen over. Du må vite pokemonen sine "base stats". Disse er de samme som i konsollspillene. Du må vite formelen for å regne ut CP. Deretter er det bare å regne ut, og du vil finne alt fra 1 til 200+ mulige kombinasjoner, alt ettersom hvor gode parametrene dine er.

For å gjøre dette manuelt kreves veldig mye empiri og jobb, men du kan bruke kalkulatorer som denne eller denne. Jeg ser at du ikke er veldig glad i disse kartene som flyter rundt, og jeg er langt på vei enig, men jeg synes ikke dette er sammenlignbart. Dette er som å regne ut 5923*892 på kalkulator. Jeg kan gjøre det selv, men jeg gidder ikke.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Frognerparken har blitt Spuirtel-nest nå. Sånn FYI.

Også veldig mange Abra i Slottsparken.

For å fortsette den litt tekniske praten som Sheasy ovenfor har tatt: INGEN starters har gode IVer når de fanges i "naturen", dvs. ikke fra egg. Iaf ikke fra nests. Så de som er ute etter sterke Squirtles, Charmanders eller Bulbasaurer (antar at det gjelder Pika også) MÅ få de i egg, ellers har de meeeeeget dårlig IV. Har fanget godt over 150 charmanders (for å dra et eksempel), ingen over 78 % i IV, de aller fleste mellom 20-60 %.

Når det er sagt så kan man alltids diskutere hva som er viktigst; høyeste IV eller bra moveset. Det sistnevnte er uten tvil viktigst, men hvis man har ambisjoner om å ha en "best mulig" pokemon bør både høy IV- og bra moveset-kriteriene være oppfylt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en CP ?? Snorlax som dukket opp utenfor jobben da jeg gikk hjem i forrige uke, men den stakk av selv om jeg brukte Razz og Great ball + fikk great throw hvert forsøk (var lvl 19)  :hrm: Rett etterpå lvlet jeg opp til 20 og fikk tilgang på ultra ball, så det var jo bra typisk  :hm:

Lenke til kommentar

Jeg hadde en CP ?? Snorlax som dukket opp utenfor jobben da jeg gikk hjem i forrige uke, men den stakk av selv om jeg brukte Razz og Great ball + fikk great throw hvert forsøk (var lvl 19)  :hrm: Rett etterpå lvlet jeg opp til 20 og fikk tilgang på ultra ball, så det var jo bra typisk  :hm:

Jeg kom over Blastoise rett ved der hvor jeg bor. Jeg traff den en rekke ganger, men den stakk til slutt av. Jeg hadde enda ikke skjønt at jeg kunne bytte rett til ultra ball og trodde jeg først måtte bruke opp alle de andre ballene.  :hm: 

Lenke til kommentar

Jeg kom over Blastoise rett ved der hvor jeg bor. Jeg traff den en rekke ganger, men den stakk til slutt av. Jeg hadde enda ikke skjønt at jeg kunne bytte rett til ultra ball og trodde jeg først måtte bruke opp alle de andre ballene.  :hm: 

Fant faktisk Blastoise akkurat nå rett uten for vinduet på jobb. Fikk den med litt ovebevisning, 5 Razz og 5 Ultra balls :) CP699, aner ikke om det er bra eller dårlig (er lvl 20)

Lenke til kommentar

Jeg har funnet 2 dratini totalt. So much for en gigantisk dragonite :p

Haha. Jeg har fått 2 i egg allerede og fanget rundt 3 stykk. Har en Dragonair med CP 817 akkurat nå og 24 Dratini-candy. Så tar litt tid for meg og, hvis jeg ikke velger å bruke en del timer borte på Tjuvholmen.

Lenke til kommentar

Det samme sa IV-kalkulatoren jeg prøvde på nett. Ingen jeg hadde var visst verdt å evolve. Så jeg ga pokker i IV. Er jo ikke akkurat tourmament level pokemon battling i dette spillet uansett.

Og i singleplayer i konsollspillene har det heller ingenting å si for å fullføre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvorfor klager du på IV-kalkulatoren Bytex? ;)

Er enig med dere som sier at det frister mer og mer å bruke penger på spillet, des lengre man kommer. Snart level 23 nå, nesten tom for baller, lure, Incense, Egg-glass (husker ikke hva det heter :p ).. Men satser på at jeg får litt lures når jeg kommer til 23!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...