Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

 

 

robertaas: Litt tIdlig på morgenen en hverdag er det beste tidspunktet. Da har hardcore spillerne lagt seg, og de som er oppe er det pga skole og jobb. Tror det meste jeg har fått er 50-60 PokéCoins ved å gjøre dette. Men vanligvis så henter jeg bare ut de 10, da det er en Gym akkurat der jeg sitter og jobber.

Få du flere coins ved å ta sjangsen på å vente litt? Og venter man for lenge slik at man blir slått så får man altså ingen coins?

Nei. Man får 10 coins per gym man kontrollerer, med et tak på 100 coins per dag. Hvor lenge man har kontrollert de har ingen ting å si. Men risikoen for at noen tar over en Gym du har tatt over, mens du er på vei til en annen er ganske stor. Så når du har tatt over en 2-3, så begynner det å bli en risiko å ikke ta de ut. Men om du kun har tatt over en Gym, og er på vei til en annen en, så er det ikke så stress. (Med mindre du er på så lav lvl, at du generelt sliter med å ta over enkeltgyms også).

Dette var ikke helt klart.

1) Man får altså ikke poeng om man ikke cacher ut før man mister en gym?

2) Får man maks 10 poeng per dag om man ikke har flere gym samtidig når man cacher ut?

3) Om 1) ikke stemmer hvorfor sier du da det er en risiko ved å ta over flere gym og hvorfor fikk jeg ingen coins for gymene jeg tok over uten straks å cache inn?

4) Om ikke 2) stemmer hvorfor skulle man da vente med å cache ut straks man har tatt over en gym?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

robertaas: Litt tIdlig på morgenen en hverdag er det beste tidspunktet. Da har hardcore spillerne lagt seg, og de som er oppe er det pga skole og jobb. Tror det meste jeg har fått er 50-60 PokéCoins ved å gjøre dette. Men vanligvis så henter jeg bare ut de 10, da det er en Gym akkurat der jeg sitter og jobber.

Få du flere coins ved å ta sjangsen på å vente litt? Og venter man for lenge slik at man blir slått så får man altså ingen coins?

Nei. Man får 10 coins per gym man kontrollerer, med et tak på 100 coins per dag. Hvor lenge man har kontrollert de har ingen ting å si. Men risikoen for at noen tar over en Gym du har tatt over, mens du er på vei til en annen er ganske stor. Så når du har tatt over en 2-3, så begynner det å bli en risiko å ikke ta de ut. Men om du kun har tatt over en Gym, og er på vei til en annen en, så er det ikke så stress. (Med mindre du er på så lav lvl, at du generelt sliter med å ta over enkeltgyms også).

Dette var ikke helt klart.

1) Man får altså ikke poeng om man ikke cacher ut før man mister en gym?

2) Får man maks 10 poeng per dag om man ikke har flere gym samtidig når man cacher ut?

3) Om 1) ikke stemmer hvorfor sier du da det er en risiko ved å ta over flere gym og hvorfor fikk jeg ingen coins for gymene jeg tok over uten straks å cache inn?

4) Om ikke 2) stemmer hvorfor skulle man da vente med å cache ut straks man har tatt over en gym?

 

 

1. Det stemmer

2. Ja

Lenke til kommentar

Levlet opp til lvl 22 idag (lol noob azz) og må innrømme at det er utrolig demotiverende å se levels gå ifra 25k til 50k,75k til 100k på bare 4 oppgraderinger. For meg å oppnå neste level kommer til å ta ukesvis, og da er liksom ikke spillet gøy lenger foren som kanskje gamer 30 min-1 time+ hver dag.

Lenke til kommentar

Jo høyere level jo vanskeligere blir det å motstå å bruke penger på spillet. Det er akkurat sånn F2P modellen er bygd opp.

 

Niantic visker i øret ditt

 

"Hei..jeg ser du sliter med å komme fra 22-23, det er jo maaaaaaaaaange tusen XP det. Frister det ikke litt å kjøpe noen dobbel XP egg? Bare litt, kom igjen du har råd til det bare ofre noen flasker Cola"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har vært lvl 23 i to uker nå. Ikke så gøy. F.eks. så må en begynne å bruke faktisk penger for å klekke flere enn ett egg av gangen.

Du har brukt et produkt i flere hundre timer og kvier deg for å støtte det med penger? For all del, spillet har tatt en rekke rare valg og virker å ha utnyttet sitt potensiale dårlig, men når vi allikevel spiller det såpass mye, må det nå være greit at det vil ha pengene våre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Tips: Ikke klekk 10km-egg før dere er level 20. 

 

 

Hvorfor ikke? Pokemonen i egget får vell CP basert på det levelet du er når du får egget, ikke når det klekkes? 

 

Har hørt det samme

 

 

Når jeg mente klekke, så mente jeg å putte egget inn i incubator. Når du er level 20 så har du nådd "maksnivået" på CP av 10km-egg før level 30 (som virkelig er en lang grind kontra å komme til level 20, som kan skje på et par dager med intens spilling). Dvs, får du egg på level 15 så kan du maks få en CP på (for å si et tall) 700, men venter du med å bruke 10km-egg til level 20 så har du "makset" sjansen for å få høyest mulig (over 1000+ potensielt).

 

Derfor er det "bortkastet" å starte med 10 km-egg før du er level 20, fordi du finner de med høyere CP "in the wild" med en gang du går opp i level.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Nå kan ikke jeg stå 100% for dette da jeg bare har lest det i en artikkel, men det Zash skriver samsvarer ikke med du forklarer. Får du et egg på lvl 15 så er det en Pokemon som er tilgjengelig for lvl 15-spillere i det egget. Uavhengig av når du klekker det. Du kan mao vente til du er lvl 30 og fortsatt få en svak Pokemon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

snip

 

 

Når jeg mente klekke, så mente jeg å putte egget inn i incubator. Når du er level 20 så har du nådd "maksnivået" på CP av 10km-egg før level 30 (som virkelig er en lang grind kontra å komme til level 20, som kan skje på et par dager med intens spilling). Dvs, får du egg på level 15 så kan du maks få en CP på (for å si et tall) 700, men venter du med å bruke 10km-egg til level 20 så har du "makset" sjansen for å få høyest mulig (over 1000+ potensielt).

 

Derfor er det "bortkastet" å starte med 10 km-egg før du er level 20, fordi du finner de med høyere CP "in the wild" med en gang du går opp i level.

 

Igjen: 

 

Pokemonen som kommer ut fra egget er basert på hvilket level du er når du får egget fra Pokestop, ikke hvilket level du er når egget putter i incubator, eller level du er når det klekkes.

Endret av Zash
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...