Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Jeg er lvl 16. Syns det går tregt å finne de større pokemonene. Og hvis jeg finner en med 500+ er de håpløse å fange kaster bare bort masse baller/berry og de stikker til slutt.

 

jeg skjønner at de ofte dobler og tredobler CP når man evolver. Men da må man jo ha nok candy. Og ofte er de større jeg finner allerede ferdig evolved. Min største er en hypno jeg evolvet fra en 400-something drowzee. Han ble vel rundt 900  også brukte jeg powerup for å få han akkurat over 1000CP, så må jeg opp i level for å gjøre mere med han. Men det er ikke særlig effektivt å bruke tusenvis av stardust da..

 

Men det er jo ikke i nærheten av disse 1800cp flareon etc jeg ser i gyms.

Den største eeveen jeg fant så langt er 180. Blir de så store når de evolver? CPx10?

 

Jeg hater drowzee :p Dro til Frognerparken idag for å se etter Charmanders, hørte de er der. Men tror dere pokker meg ikke det var horder av Drowzees der også. Fant 6 charmander på 1,5 time da dro jeg nedover til oslo s igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, si at du fanger en Eevee på 600 - 700, og får en Flareon eller Vaporeon. Da er du oppe på 1500 - 1600 kanskje, og så er det bare å fôre den med dust. Ikke så vanskelig. Om man er level 27 og aldri har brukt stardust, har man kjapt 350k - 400k eller noe. Jeg er 21 og samla først opp 75k som jeg brukte opp på lvl 15 for å beefe opp noen monstre for å ta gyms med noen jeg møtte. Så samla jeg opp nye 75k som jeg brukte for å beefe opp mer på lvl 18, og nå har jeg 95k.

Lenke til kommentar

Kan man risikere å bli bannet for GPS-spoofing fordi mobilen surrer med å lokaliseres?

 

Opplever at jeg står stille på et gatehjørne, og plutselig spretter avataren min til et sted flere hundre meter unna der jeg står, og jeg får  speed warning i spillet.

 

Går utifra at dette er et device-problem.

Har en hauggammel S4 i dag, får en ny Nexus 5X i løpet av uka.
Håper å se at GPS-funksjonen stabiliseres.

 

Dette har vært et irritasjonsmoment i forbindelse med geocaching og endomondobruk også.

Lenke til kommentar

1Dr.E: Det er ikke nødvendigvis "devicen" din som er problemet. Jeg har en forholdsvis ny iPhone 6 og opplevde det samme som deg igår. Var på soverommet og brukte Incense; plutselig var jeg en heeelt annen plass (og klarte nesten å hente ut baller fra et pokestop :p )


 

Fanget en Pikachu på veien hjem i dag selv. Min første.

Et ekstra plaster på såret for å gå glipp av en Snorlax i dag med Lakus.

 

Har plutselig 4 goldduck etter å ha fanga 3 i dag på Aker Brygge/Tjuvholmen. Dratini`ene og Goldduck`ene ble begge funnet i vannet/kanalen foran ut fra The Theif og ut mot Astrup-museumet.


Nice, da er vi to! (eller to millioner?) ;)

Skal til Aker Brygge for å fange monstre idag sjæl. Gleder meg :D

 

 

 

Testet litt forskjellen mellom Incense og Lure idag. Først Incense hjemme fra sofakroken; dukket opp 6 stk på 30 min. Med lure på nærmeste Pokéstop dukket det opp 11-12 stk; så helt klart mer effektivt med Lure.

Klekket også 3-4 egg idag, og jaggu dukka Pikachu opp fra det ene :D Endelig har jeg han og!

 

Incense gir en pokemon per 5 min (ca) uansett virker det som.

 


Ja det virker sånn, men litt mer hvis man beveger litt på seg :)

 

 

Står du stille så får du 6 pokemon (en hvert 5 min). Men i tillegg så er det slik at det spawner en pokemon når du har gått 200 meter (med minimum 1 minutt mellom hver 200m spawn). Så i teorien så kan man få til 30 pokemon på en incense ved å gå/sykle. Men i praksis er det nok vanskelig å få til. Men i hvert fall vesentlig flere enn 6 stk...

 


Har merka forskjell på stillesittende og bevege seg rundt. Gjelder dette for Lure på pokestop også?

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Lures er hvert 3. minutt uansett. I tillegg er det samme pokemon for alle, mens incense er individuelt. Selv om en taper litt på å stå stille med incense, så er komboen pokestop+incense når man bruker "nothing nearby"-trikset så mye mer lukrativt IMHO enn å spawne en Pidgey i minuttet, så der mine brukes om dagen. 

Lenke til kommentar

Den største eeveen jeg fant så langt er 180. Blir de så store når de evolver? CPx10?

 

Du får sterkere Pokemon etter hvert som du levler opp. Hvis jeg var deg hadde jeg drøyd med å evolve de du har tro på (mao ikke Pidgey, Weedle, Drowzee osv. Bare evolve disse når du har et lucky egg i gang for å få masse XP) til du blir høyere level. Jeg evolva en 400+ Eevee til en rundt 1400 Vaporeon (level 15-16). Har også evolva en 500+ Drowzee til en 1100+ Hypno (level 18) og en 550'ish Psyduck tl en 1380 Goldduck. Jeg har foreløpig satt en grense for meg selv at jeg ikke skal evolve noen lavere enn 500 om det er en jeg har planer om å bruke på gyms. Mao hadde jeg bare gitt den Eeveen til professoren og venta på en som var minst 400. Det kan ta tid, men det vil koste deg drøssevis med SD å få en 900CP Vaporeon opp til 2000 kontra å få en 1700 til 2000 ;-)

 

 

Hvis du tenker deg litt om så er jo alle de som har +/- 2000CP godt inne i 20-tallet i level så der ligger "hemmeligheten" om hvordan de får såpass sterke Pokemon.

Lenke til kommentar

Jeg satte igang en incense idag, og gikk i et greit tempo. Det resulterte i at jeg fant 8 stk. Jeg fikk bare fanget 6, fordi den ene stakk av og den andre fikk jeg ikke tak i selv om jeg trykte gjentatte ganger på den. Dette var i et område helt uten pokemon til vanlig. Det ble litt eggklekking da, så ikke helt bortkastet. ;)

Lenke til kommentar

Hvor mye data har PoGo brukt hos dere? På telefonen min kan jeg hvert fall sjekke det i Settings -> Data Usage og så trykke på PoGo.

 

Jeg lurer fordi jeg hørte et tips om at hvis man preloader Google Maps så man kan bruke det offline så vil PoGo bruke mindre data ettersom det bruker GMaps api'et (og spillet slipper da å laste så mye kart når man er ute og går). 

 

Siden 26.07 har PoGo brukt 160MB hos meg. Jeg har gått fra lvl 5-6 til 22 på den tiden (for å få et visst inntrykk av hvor mye jeg har vært på farten). 

Lenke til kommentar

Hvor mye data har PoGo brukt hos dere? På telefonen min kan jeg hvert fall sjekke det i Settings -> Data Usage og så trykke på PoGo.

 

Jeg lurer fordi jeg hørte et tips om at hvis man preloader Google Maps så man kan bruke det offline så vil PoGo bruke mindre data ettersom det bruker GMaps api'et (og spillet slipper da å laste så mye kart når man er ute og går). 

 

Siden 26.07 har PoGo brukt 160MB hos meg. Jeg har gått fra lvl 5-6 til 22 på den tiden (for å få et visst inntrykk av hvor mye jeg har vært på farten). 

 

 

Dette tipset har blitt avkreftet av Googles ingeniører. Preloading i Google Maps appen gjelder kun lokalt for appen, GMaps API-et holder ingen data lokalt på enheten.

Lenke til kommentar

 

Hvor mye data har PoGo brukt hos dere? På telefonen min kan jeg hvert fall sjekke det i Settings -> Data Usage og så trykke på PoGo.

 

Jeg lurer fordi jeg hørte et tips om at hvis man preloader Google Maps så man kan bruke det offline så vil PoGo bruke mindre data ettersom det bruker GMaps api'et (og spillet slipper da å laste så mye kart når man er ute og går). 

 

Siden 26.07 har PoGo brukt 160MB hos meg. Jeg har gått fra lvl 5-6 til 22 på den tiden (for å få et visst inntrykk av hvor mye jeg har vært på farten). 

 

 

Dette tipset har blitt avkreftet av Googles ingeniører. Preloading i Google Maps appen gjelder kun lokalt for appen, GMaps API-et holder ingen data lokalt på enheten.

 

Det var jo bummer. Da har tydeligvis Bytex beveget seg en del mer enn meg :/ Må si meg imponert over databruken til spillet.

Lenke til kommentar

Jeg går veldig mye ja. Men det er ikke alltid jeg spiller bare har mobilen liggende i lomma og kjenner om den vibrerer. Spiller stort sett ingress samtidig siden mange ingressportaler er pokestops også, bare switcher frem og tilbake mellom appene.

 

Gidder ikke fange ALLE pokemons heller lengre, bare de jeg ikke allerede har funnet hundre av. Gikk helt tom for begge typer pokeballs igår i Frognerparken fordi det var et tonn med Drowzees og zubats  der. Føltes litt meningsløst å kjøpe gull for 55 kroner for å kjøpe 100 pokeballs. Tar stort sett pidgeys og weedles for å ha masse å evolve med lucky egg, da. Men ikke hvis de er vanskelige å fange, da gir jeg heller opp enn å bruke 15 baller på en.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...