Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vandret mellom to lures ista, der den ene var aktivert av noen smågutter, mens den andre aktiverte jeg. Merker det er svært effektivt ja; mye bedre enn Incense hjemme i stua. Dukket opp pokémons hele tiden. Har begynt å gjøre som det ble tipset om tidligere her; "økonomisere" litt. Ikke gå for absolutt alt; merker det blir vanskeligere og vanskeligere å fange monstre over 100cp og gul/orange ring (snart level 18 nå).

Du kjenner til Razz Berry? Alltid lurt å hive ut en sånn om det er en kar du har lyst på.

 

Personlig synes jeg (som jeg sa på forrige side) at det er varierer veldig om det er vanskelig å fange dem eller ikke. Og selv om jeg det hender jeg må bruke noen baller er det neppe mer enn 1/20 som stikker av (lvl 19).

 

Angånde å økonomisere så ser jeg litt annerledes på det. Baller er ganske lett å få tak i (spesielt om du anser å kjøpe dem som en løsning (noe jeg gjør :p )), men stardust er ikke det. Ettersom man får SD av alle Pokemon man fanger prøver jeg meg på alle jeg ser.

 

Ja jeg bruker razz berries iblant. Men har jo ikke såå mange av de vanligvis, så sparer på de til vanskelige Pokémon dukker opp (bruker så lite penger som mulig på dette spillet). Varierer mellom vanlige baller og great balls også. Som regel blir det noe slikt hvis jeg har nok av alt:

 

CP 10-150 = regular ball

CP 150-250 = regular ball + razz berries

CP 250-350 = great ball

CP 350++ = great ball + razz berries

 

Idag har jeg fått tid til å spille skikkelig mye, over 2 timer + satt med den på bussen som vanlig. Har fanget veldig mange monstre og gått fra lvl 17 til 19 :D Fant (og fanget) også 2 typer jeg ikke har sett før; Vulpix og Machop!

Endret av Sebby
Lenke til kommentar

Flere som var på Aker Brygge idag?

Helt sykt når absolutt alle stoppene var aktivert.

Og sikkert 90% av de som var gikk med telefon koblet til nødlader :p

 

Men har ingen anelse om hvem som satte igang opplegget og alle konkurransene, men gøy var det! håper på flere slike treff :)

 

Skulle, men Lakus ble dårlig så endte opp aldri å dra ditt. 

 

Det var folka bak PokemonGoNyheter og sånt som sto bak eventet i dag på Aker Brygge med litt promotering på den PokemonGo - Oslo og Omeng-gruppa.

Lenke til kommentar

Man får vel følge med på noen PGO grupper på facebook for å få med seg slike events. Det var en i Drammen for et par helger siden også, hele sentrum var fullt av folk sent på kvelden og alle stops hadde lures.

 

Selv kom jeg akkurat inn etter en 4 timers kveldstur og lv15-16. Enda var det masse kids i parken med 5 stops rett ved siden av hverandre.

 

Det sto tilogmed om det i drammens tidende at horder av folk var ute i gatene og politiet kjørte skytteltrafikk fordi masse biler kjørte rundt i sneglefart.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

At noen sier at de har sett Pikachu ved Munch-museet er noen ganske annet enn å ha et kart som viser hvor mange sekunder det er til hvilken figur dukker opp hvor som helst i hele verden.

 

Jeg har aldri hørt om noe kart som sier når pokemon kommer til å dukke opp. Samtlige karttjenester jeg vet om baserer seg på historiske data - i dette området har det vært mange pikachus, her har det vært mye weedle, osv. Flere i tråden her sier jo at kartet er utdatert og at det ikke stemmer lenger. Så det er i prinsippet som om kompisene dine i stedet for å sende deg en melding med hvor de fant pokemon, i stedet legger det inn på et kart som du kan kikke på. Jeg ser ærlig talt ikke problemet.

 

At kartene blir populert med data skaffet gjennom botting og GPS spoofing blir det jo også slutt på nå når de skal begynne å banne kontoer som driver med dette, men det er fortsatt i prinsippet det samme som om folk manuelt gikk inn og rapporterte hvor de fant pokemon hen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Testet litt forskjellen mellom Incense og Lure idag. Først Incense hjemme fra sofakroken; dukket opp 6 stk på 30 min. Med lure på nærmeste Pokéstop dukket det opp 11-12 stk; så helt klart mer effektivt med Lure.

 

Klekket også 3-4 egg idag, og jaggu dukka Pikachu opp fra det ene :D Endelig har jeg han og!

Lenke til kommentar

Fanget en Pikachu på veien hjem i dag selv. Min første.

Et ekstra plaster på såret for å gå glipp av en Snorlax i dag med Lakus.

 

Har plutselig 4 goldduck etter å ha fanga 3 i dag på Aker Brygge/Tjuvholmen. Dratini`ene og Goldduck`ene ble begge funnet i vannet/kanalen foran ut fra The Theif og ut mot Astrup-museumet.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Testet litt forskjellen mellom Incense og Lure idag. Først Incense hjemme fra sofakroken; dukket opp 6 stk på 30 min. Med lure på nærmeste Pokéstop dukket det opp 11-12 stk; så helt klart mer effektivt med Lure.

 

Klekket også 3-4 egg idag, og jaggu dukka Pikachu opp fra det ene :D Endelig har jeg han og!

 

Incense gir en pokemon per 5 min (ca) uansett virker det som.

Lenke til kommentar

Står du stille så får du 6 pokemon (en hvert 5 min). Men i tillegg så er det slik at det spawner en pokemon når du har gått 200 meter (med minimum 1 minutt mellom hver 200m spawn). Så i teorien så kan man få til 30 pokemon på en incense ved å gå/sykle. Men i praksis er det nok vanskelig å få til. Men i hvert fall vesentlig flere enn 6 stk...

 

zZNRy.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...