Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Den sida slutter vel å leve så fort de begynner å banne bottere og ip spoof kontoer siden den baserer seg på resultatene til en bot som går rundt i byen av seg selv.

 

"PokeNav består av to komponenter: En robot på hvileløs leting etter Pokémon i Oslo by, og en nettside for å vise resultatene av denne letingen. Kartet på nettsiden viser relativ tetthet av Pokémon i forskjellige deler av byen. "

 

Jeg bookmarker den hvertfall.

 

Etter siste oppdatering ble masse spawns og nests stokket rundt på, så den er ikke helt nøyaktig lengre heller. F.eks. at det ikke er masse pikachus ved munch museet lengre.

 

Må si at denne var temlig nøyaktig etter min erfaring :)

 

Skal teste den mer nøye nå som jeg skal ut.

 

 

Turen idag går til Sagene - St.hanshaugen - Frogneparken - Rådhusplassen - Hjem

(Hvis jeg rekker så blir det en tur innom Tøyen, men det er litt vanskelig p.g.a Øya festivalen. Onix er i området der, men tror den er inne på festival området)

Endret av Stampy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den sida slutter vel å leve så fort de begynner å banne bottere og ip spoof kontoer siden den baserer seg på resultatene til en bot som går rundt i byen av seg selv.

 

"PokeNav består av to komponenter: En robot på hvileløs leting etter Pokémon i Oslo by, og en nettside for å vise resultatene av denne letingen. Kartet på nettsiden viser relativ tetthet av Pokémon i forskjellige deler av byen. "

 

Jeg bookmarker den hvertfall.

 

Etter siste oppdatering ble masse spawns og nests stokket rundt på, så den er ikke helt nøyaktig lengre heller. F.eks. at det ikke er masse pikachus ved munch museet lengre.

 

Den oppdaterer seg ikke, men er resultatet av en scan over et tidsrom. Det er ikke pikachu ved munchmuseet på kartet, men ved Akerselva der jeg selv har fått en etter oppdateringen.

Lenke til kommentar

Bah. Jeg hadde tenkt meg inn til Trondhjem i dag for noen timer med pokémon-fanging, men så stakk søss av med bilen, og foreldra mine skal være der til i kveld. Jeg orker ikke vandre rundt i Trondhjem i hele dag i 10 grader og regn med bare 2k på kontoen (som skal vare til neste fredag). Da er det enklere bare å være hjemme, og heller vente med storstilt pokémon-fanging og pokéstop-farming til jeg drar til Stavanger på tirsdag. :p

Lenke til kommentar

 

Den sida slutter vel å leve så fort de begynner å banne bottere og ip spoof kontoer siden den baserer seg på resultatene til en bot som går rundt i byen av seg selv.

 

"PokeNav består av to komponenter: En robot på hvileløs leting etter Pokémon i Oslo by, og en nettside for å vise resultatene av denne letingen. Kartet på nettsiden viser relativ tetthet av Pokémon i forskjellige deler av byen. "

 

Jeg bookmarker den hvertfall.

 

Etter siste oppdatering ble masse spawns og nests stokket rundt på, så den er ikke helt nøyaktig lengre heller. F.eks. at det ikke er masse pikachus ved munch museet lengre.

Den oppdaterer seg ikke, men er resultatet av en scan over et tidsrom. Det er ikke pikachu ved munchmuseet på kartet, men ved Akerselva der jeg selv har fått en etter oppdateringen.

 

Pikachu er ikke lengere ved Munchmuseet ;)

 

 

ALLE I OSLO!:

AKER BRYGGE FRA NÅ OG UT DAGEN, 20 LURES HVER HALVTIME!!

Endret av Stampy
Lenke til kommentar

Vandret mellom to lures ista, der den ene var aktivert av noen smågutter, mens den andre aktiverte jeg. Merker det er svært effektivt ja; mye bedre enn Incense hjemme i stua. Dukket opp pokémons hele tiden. Har begynt å gjøre som det ble tipset om tidligere her; "økonomisere" litt. Ikke gå for absolutt alt; merker det blir vanskeligere og vanskeligere å fange monstre over 100cp og gul/orange ring (snart level 18 nå).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du noengang vurdert å spille et spill slik de andre gjør uten å jukse?

 

 

 

Alle de andre bruker jo disse kartene. Og uansett: om en kompis forteller meg hvor han fant Electabuzz eller om jeg ser det på et kart spiller vel ingen rolle, gjør det vel?

 

Hvis det skal være slik at å snakke om spill man spiller og opplevelser man har er "å jukse", vel da jukser jeg i samtlige spill jeg noensinne kommer til å spille.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vandret mellom to lures ista, der den ene var aktivert av noen smågutter, mens den andre aktiverte jeg. Merker det er svært effektivt ja; mye bedre enn Incense hjemme i stua. Dukket opp pokémons hele tiden. Har begynt å gjøre som det ble tipset om tidligere her; "økonomisere" litt. Ikke gå for absolutt alt; merker det blir vanskeligere og vanskeligere å fange monstre over 100cp og gul/orange ring (snart level 18 nå).

Du kjenner til Razz Berry? Alltid lurt å hive ut en sånn om det er en kar du har lyst på. 

 

Personlig synes jeg (som jeg sa på forrige side) at det er varierer veldig om det er vanskelig å fange dem eller ikke. Og selv om jeg det hender jeg må bruke noen baller er det neppe mer enn 1/20 som stikker av (lvl 19).

 

Angånde å økonomisere så ser jeg litt annerledes på det. Baller er ganske lett å få tak i (spesielt om du anser å kjøpe dem som en løsning (noe jeg gjør :p )), men stardust er ikke det. Ettersom man får SD av alle Pokemon man fanger prøver jeg meg på alle jeg ser.

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

Bah. Jeg hadde tenkt meg inn til Trondhjem i dag for noen timer med pokémon-fanging, men så stakk søss av med bilen, og foreldra mine skal være der til i kveld. Jeg orker ikke vandre rundt i Trondhjem i hele dag i 10 grader og regn med bare 2k på kontoen (som skal vare til neste fredag). Da er det enklere bare å være hjemme, og heller vente med storstilt pokémon-fanging og pokéstop-farming til jeg drar til Stavanger på tirsdag. :p

 

Stavanger er en bra by for Pokemon. Hvis du ikke har Voltorb og Magnemite fra før av, er du heldig. Det kryr nemlig av det der

 

Klekket et 10 km egg i dag. Fikk Chansey i 67(!) CP. Føler meg litt skuffet over det pga lav CP.

Lenke til kommentar

 

Har du noengang vurdert å spille et spill slik de andre gjør uten å jukse?

Alle de andre bruker jo disse kartene. Og uansett: om en kompis forteller meg hvor han fant Electabuzz eller om jeg ser det på et kart spiller vel ingen rolle, gjør det vel?

 

Hvis det skal være slik at å snakke om spill man spiller og opplevelser man har er "å jukse", vel da jukser jeg i samtlige spill jeg noensinne kommer til å spille.

Alle bruker på ingen måte kart. Det er noe enkelte sier til seg selv for å lure seg til bedre samvittighet. "Alle snyter jo på skatten", "Alle kjører jo over fatsgrensen", "Alle sniker jo på bussen", "Alle nasker jo i butikken", "Alle doper jo damer på fest" er ting man kan høre slike folk si.

 

At noen sier at de har sett Pikachu ved Munch-museet er noen ganske annet enn å ha et kart som viser hvor mange sekunder det er til hvilken figur dukker opp hvor som helst i hele verden. Det at spillerne kan snakke sammen og gi hverandre litt tips er jo en del av dynamikken i spillet. En jeg snakket med i Frognerparken sa han den dagen hadde snakket med flere enn han hadde snakket med de siste 2 årene tilsammen. Slikt blir jo ødelagt om folk kan sitte der med "fasiten" på spillet.

 

Hadde det vært meningen å bruke slike kart hadde Nianatic inkludert det i klienten, men jeg kan virkelig ikke se at dette ville gjøre noe annet enn å ødelegge spillet. De sperrer nå for og saksøker de som har hacket seg inn på grensesnittet deres for å ødelegge spillet med kart, men jeg håper de klarer legge på kryptering slik at dette mer effektivt kan stoppes.

Lenke til kommentar

 

Bah. Jeg hadde tenkt meg inn til Trondhjem i dag for noen timer med pokémon-fanging, men så stakk søss av med bilen, og foreldra mine skal være der til i kveld. Jeg orker ikke vandre rundt i Trondhjem i hele dag i 10 grader og regn med bare 2k på kontoen (som skal vare til neste fredag). Da er det enklere bare å være hjemme, og heller vente med storstilt pokémon-fanging og pokéstop-farming til jeg drar til Stavanger på tirsdag. :p

 

Stavanger er en bra by for Pokemon. Hvis du ikke har Voltorb og Magnemite fra før av, er du heldig. Det kryr nemlig av det der

 

Klekket et 10 km egg i dag. Fikk Chansey i 67(!) CP. Føler meg litt skuffet over det pga lav CP.

 

Har Electrode og Magnetron etter en uke på La Manga i Spania. :p

Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg for første gang i en gym idag. Jeg fant en med samme lag som meg og trodde jeg bare kunne sette en der. Isteden måtte jeg kjempe, og tapte. Jeg la ikke merke til om det gikk an å bare sette en der, altså at det var plass til flere, så mulig det var årsaken?

 

Gøy å prøve da, og så fikk jeg brukt litt av potionen som jeg har altfor mye av. Den besvimte ikke helt, så det var ikke nødvendig med revive.

 

Hvordan ser man forresten om det er plass til flere fra samme lag i en gym?

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Da kommer det opp ett ikon på venstre side for å sette inn. En gym er automatisk lvl 2 (3?) når den tas over. Men om det ikke er noe ledig plass der, så må du trene mot pokemonene i gymmen til du får opp gymens lvl. Trikset er å bruke pokemon som er effektive mot de som er der (vann mot ild f.eks), kombinert med at den Pokemonen du bruker har så lav CP som mulig (samtidig som den klarer å vinne).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du angriper en gym på ditt eget lag bare styrker du gymmen sin level om du vinner. Du ser noen små sirkler som sier hvor mange ledige plasser det er. Hvis det er en ledig plass kan du trykke på et pluss-ikon i venstre hjørne. Hvis ikke er det bare battle som er aktiv. Du får også bare bruke en av dine pokemons.

 

Når du angriper et fiendegym får du bruke de seks sterkeste og går gjennom dem en etter en til alle er døde eller du har vunnet. Da må de revives etterpå. Du må få gymmens level ned til 0/xxxx for å kunne ta den over til din side, så du må ofte vinne flere ganger.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere som var på Aker Brygge idag?

Helt sykt når absolutt alle stoppene var aktivert.

Og sikkert 90% av de som var gikk med telefon koblet til nødlader :p

 

Men har ingen anelse om hvem som satte igang opplegget og alle konkurransene, men gøy var det! håper på flere slike treff :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...