Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egg er spennende ja. Har hatchet et par som jeg tror er litt sjeldne, hvertfall for meg :p Electabuzz og Doduo...? Sistnevnte hadde hvertfall ikke en kollega på level 22.

Begge er relativt sjeldne i Oslo. En kamerat sier at Japan er full av Doduo – sjeldenhetsgrad er i stor grad knyttet til hvor man er, selv om enkelte pokemon er sjeldne overalt (Snorlax, Lapras, sikkert flere).

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Man har to ulike typer spawns. Ene er de som er helt random, de aller mest sjeldne pokemons har (så vidt jeg vet) bare dette. Mens flere vanlige har nests, dvs steder der den samme pokemon spawner jevnlig. Noen jeg vet om i Oslo:

- Frognerparken = Charmander, Jynx, samt endel Eevee

- Noreveien (Montebello t-banestasjon) = Growlithe

- Astrup Fernley = Magicarp, Goldeen, Tentacruel, Staryu, og endel Dratini

- Vippetangen = Magnemite (snøhetta sine kontorer), Horsea, Poliwag

- Stensparken = Cubone (noen ganger), Oddish

- Grunerhagen = Ponyta

- Nederst i Tøyenparken = Onix, Clefairy (flere i Botanisk)

- Ekebergparken = Paras, Venonat

- Grønlandsparken = Abra, så man kan få Allah-kazam

- Litt omkring helt i sentrum = Nidoran

- Cubaparken - Pleide å være Bulbasaur, men den forsvant... Litt ovenfor (langs akerselva) er det noen ganger Pikachu

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner :) Som sagt har jeg også bare sett Pikachu og Bulbasaur en gang hver. Har du fanget disse, Aiven? Og hvilket nivå er du på?

De har jeg ja :) Jeg er 21.

 

Det finnes en heatmap over hvor de ulike pokemons er i Oslo, en som har skannet hele området. Du kan lett se hvor pikachu er der, dersom du ikke heller vil lete selv. Dette er da en skan over tid, så du må fortsatt lete endel for å finne det du vil ha. Lenke

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Den sida slutter vel å leve så fort de begynner å banne bottere og ip spoof kontoer siden den baserer seg på resultatene til en bot som går rundt i byen av seg selv.

 

"PokeNav består av to komponenter: En robot på hvileløs leting etter Pokémon i Oslo by, og en nettside for å vise resultatene av denne letingen. Kartet på nettsiden viser relativ tetthet av Pokémon i forskjellige deler av byen. "

 

Jeg bookmarker den hvertfall.

 

Etter siste oppdatering ble masse spawns og nests stokket rundt på, så den er ikke helt nøyaktig lengre heller. F.eks. at det ikke er masse pikachus ved munch museet lengre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Regner med at den "roboten" er ganske maaange kontoer som saumfarer samtidig. Testet selv å sette opp en liknende tjeneste (localhost, med Google Maps api), og da hadde jeg 6 stk. En bruker tok da for seg et område kanskje dobbelt så stort som frognerparken. Riktignok real time, og ikke heatmap, så mulig han har behov for litt færre.

Lenke til kommentar

 

Skjønner :) Som sagt har jeg også bare sett Pikachu og Bulbasaur en gang hver. Har du fanget disse, Aiven? Og hvilket nivå er du på?

De har jeg ja :) Jeg er 21.

 

Det finnes en heatmap over hvor de ulike pokemons er i Oslo, en som har skannet hele området. Du kan lett se hvor pikachu er der, dersom du ikke heller vil lete selv. Dette er da en skan over tid, så du må fortsatt lete endel for å finne det du vil ha. Lenke

 

Level 21 er ikke verst da :)

 

Njæ tror jeg vil finne dem uten hjelp jeg. Foreløpig hvertfall.

Lenke til kommentar

Jo, men nå skal de begynne å banne botkontoer, 3rd party app requests og ip spoofere så da spørs det hvor lenge de holder. De lager masse unødvendig belastning på allerede overbelasta servere.

 

Så en graf på hvor mye serverbelastningen gikk ned når de bannet pokevision, server load gikk skarpt ned, fordi alle som klikka refresh logget inn en ekstra gang med nettsida for å få infoen på sin skjerm.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

 

Skjønner :) Som sagt har jeg også bare sett Pikachu og Bulbasaur en gang hver. Har du fanget disse, Aiven? Og hvilket nivå er du på?

De har jeg ja :) Jeg er 21.

 

Det finnes en heatmap over hvor de ulike pokemons er i Oslo, en som har skannet hele området. Du kan lett se hvor pikachu er der, dersom du ikke heller vil lete selv. Dette er da en skan over tid, så du må fortsatt lete endel for å finne det du vil ha. Lenke

 

Level 21 er ikke verst da :)

 

Njæ tror jeg vil finne dem uten hjelp jeg. Foreløpig hvertfall.

 

 

:) Bulbasaur fant jeg ikke i Oslo, men på Hemnesberget. Den virker nokså sjelden i Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...