Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Det er permaban på spoofing i Ingress, hvertfall. Rart det tok så lang tid i PGO. Kanskje de ikke trodde det ville være et problem. 

Men når kidsa leser avisartikler om hvordan man spoofer IP med en tilleggsapp er det klart de tester det.

 

Å SE MAMMA JEG KAN GÅ RUNDT I NEW YORK SÅ KULT!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deilig at 'battery saver' er tilbake på iPhone. Da kan jeg "spille" Pokémon når jeg går tur med dama, uten å se på telefonen :p Og den fungerer greit nå. Har brukt den mye, og hengt seg opp bare en gang: Da måtte jeg holde den oppned for å spille, også ble den svart når jeg holdt den riktig vei hehe.. Men var jo bare å lukke app, og åpne den igjen, så fungerte det som normalt igjen.

 

Er Bulbasaur og Pikachu sjeldne Pokémon? Har sett begge bare én gang, men etter ett forsøk med ballen så stakk de av..

 

Og angående 'Lure', hvis det er flere som spiller ved et Pokéstop og det dukker opp en Pokémon, dukker den opp for de andre også? Har opplevd at de kan forsvinne fortere enn forventet fra området når dette foregår..

 

 

Jeg klarer ikke unngå å fange pokémon, selv ikke alle weedlene og pidgeyene som dukker opp. I går kveld gikk jeg en runde rundt fire forskjellige pokestops i en halvtime (etter 5 min har man tatt alle 4 og de har resatt seg), men fikk mest revives og pots. Jeg vil ha flere great balls og ultra balls! :p

 

Wasta 12 pokeballer og 12 razz berries på å fange én 310 Pidgey i går. Det var litt vel irriterende.

 

Ser den.. Er vanskelig å la være, man må holde seg i skinnet :p Og ja, er svært irriterende når det kommer 0 eller 1 Pokéball bare..

Lenke til kommentar

Jepp de som tiltrekkes av lures dukker opp for alle. Det er derfor det alltid sitter en haug med folk rundt pokestops med lures på.

 

Incense gjelder bare for deg selv men er visst ikke særlig effektiv.

 

Har lest om kjøpesentre som kjøper lures og holder pokestop i eller ved senteret med lure hele tiden så folk trekkes dit. Da kjøper de selvsagt godteri og brus der også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Okei så i går reiste jeg og broren min inn til byen. Vi dro til vigelandsparken. Der var det mange hundre som traska rundt og spilte pokemon. Var helt utrolig å se. Og jeg gikk ut med 200 pokeballer, 200 nye pokestop tatt og 150 nye pokemon fanget og rundt 20 charmanders. Gikk fra level 14 til level 17.

 

Jeg er vant med å spille på landet. 5km til nærmeste stopp og du skal vente lenge skal du finne mer enn noen pidgey's og weedle's. Selv med to lurer på pokestop fikk jeg kanskje 5stk totalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har de økt "grinding" aspektet med spillet betraktelig? Det er ganske åpenbart at jeg ender opp med langt færre baller og berria via stops (gjelder vanlig, great og ultra), ja de dropper generelt færre items overall. Og det er helt tydelig at jeg må bruke flere baller og berries per Pokemon. Så hvor jeg tidligere kunne bade i baller og berries, så er jo nå mer eller mindre tom konstant...

I går var i hvert fall halvparten med 3+. 20% kanskje hadde 5-6+ baller.

Lenke til kommentar

Så dere har ikke fått med dere altså at det ble vanskeligere for 3oppdateringer siden, samtidig forsvant XP bonusen for å treffe innenfor ringen også og at de var raskt ute på twitter med å si at det var ikke meningen at det skulle bli så vanskelig å fange lavt levlet pokemons?

 

De har rettet opp det med xp bonusen, men ikke det med vanskeligheten med å fange lavt levels, enda.

Synes det er mye lettere nå igjen jeg.

Lenke til kommentar

Jepp de som tiltrekkes av lures dukker opp for alle. Det er derfor det alltid sitter en haug med folk rundt pokestops med lures på.

 

Incense gjelder bare for deg selv men er visst ikke særlig effektiv.

 

Har lest om kjøpesentre som kjøper lures og holder pokestop i eller ved senteret med lure hele tiden så folk trekkes dit. Da kjøper de selvsagt godteri og brus der også.

 

Okei skjønner. Men hvis de samme pokemonene dukker opp, forsvinner de for alle de andre hvis jeg fanger en før de andre?

 

Incense har jeg faktisk brukt mer enn lures. Men tiltrekker meg som regel bare 5-6 monstre :( Skjønner ikke helt hvorfor jeg har brukt det så mange ganger - kanskje i håp om at det skal bli bedre?

 

Veldig smart av kjøpesentrene det da, fin måte å tiltrekke seg folk. Særlig barn og ungdom som gjerne går i flokker.

 

 

 

 

Har de økt "grinding" aspektet med spillet betraktelig? Det er ganske åpenbart at jeg ender opp med langt færre baller og berria via stops (gjelder vanlig, great og ultra), ja de dropper generelt færre items overall. Og det er helt tydelig at jeg må bruke flere baller og berries per Pokemon. Så hvor jeg tidligere kunne bade i baller og berries, så er jo nå mer eller mindre tom konstant...

I går var i hvert fall halvparten med 3+. 20% kanskje hadde 5-6+ baller.

 

 

Da jeg var ute og gikk igår kveld fikk jeg en gang 7 baller fra et stopp. Helt sykt mange! Har bare skjedd en gang. Ellers er det som regel maks 4 stk ;)

Lenke til kommentar

Føler det blir vanskeligere og vanskeligere des høyere i level man er. Merker det selv, er nå på lvl 17. Enn du?

 

Lvl 12. Men bor ute på landet, så blir lite spilling. Var i lvl 4 forrige uke, men takket være en langhelg i Stavanger og 3 pokestops på hotellet jeg bodde på, ble spillet plutselig mye artigere :p

Lenke til kommentar

jeg får fortsett Nice og Great bonuser, så det er hvertfall der fremdeles. Hvor i ringen man får bonusen er jo forskjellig fra dyr til dyr.

Jeg skal ikke sverge på dette, men er rimelig sikker på at bonus på kast avhenger av at du treffer inni sirkelen. Hvilken bonus du får avhenger av hvor stor sirkelen er (ja, man kan kanskje argumentere på at sirkelen reduserer seg inn mot litt forskjellig punkt fra Pokemon til Pokemon) i trefftidspunktet.

 

 

 

 

 

Okei skjønner. Men hvis de samme pokemonene dukker opp, forsvinner de for alle de andre hvis jeg fanger en før de andre?

 

 

Nei. Alle i nærheten får hvert fall prøve seg. 

 

Har det blitt vanskeligere å fange pokemon? I dag måtte jeg bruke 5 pokeballer og 3 berries på både en pidgey i 55 cp og kakuna i 77cp

Jeg synes dette varierer veldig. Jeg kan bruke 4 baller på en 200 Drowzee og så litt senere få enn 500 på første kast. Det varierer også fra Pokemon til Pokemon. Noen har høyere catch rate enn andre. 

Lenke til kommentar

Haha. Jeg føler jeg bor på det mest øde stedet for å fange Pokemon (heldigvis bor jeg ikke så langt unna Oslo for det), men i dag poppa det plutselig opp en Dewgong med 753 CP når jeg var level 17 opp i butikken når jeg kjøpte brød på butikken. Aldri fanget disse Pokemonene som dukker opp i 10 eller 20 min om gangen før.

Er det egentlig noe triks for å finne ut hvor de befinner, eller bare gå rundt å være heldig? Føler jeg aldri har funnet noen av disse utenfor random i Oslo.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Det er ofte en lokal twitter-konto, f.eks. @pokevarsel_drm (drammen) som roper hvis det er en sjelden pokemon et sted. Ellers har man facebook-grupper for byer der folk snakker om hvor de finner ditt eller datt. Man kan enten researche eller bare gå rundt på måfå også. Spawn locations bytter automatisk etter en viss tid også.

Prøv å alltid ha egg i incubatoren i tillegg. Også er det enkelte steder der visse typer alltid befinner seg, ser det ut til. I frognerparken/vigelandsparken i Oslo bor det masse charmanders. Frem til for litt siden var det masse pikachus rundt munchmuseet på Tøyen i Oslo, men de har visst reist et annet sted nå. Kanskje de ble lei av kunst.

 

En parkeringsplass på Borgheim i Nøtterøy/Tønsberg tiltrekker seg store mengder av alle typer av en eller annen grunn,

ref denne videoen

 

https://www.youtube.com/watch?v=632B_qK4_7A

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...