Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Flere som sliter med for lite baller? Går stadig tom.. Prøver iherdig å skaffe baller på pokestops, men for hvert Pokéstop finner jeg minst 3 Pokémon i nærheten og Vipps så er ballene borte igjen. Klarer ikke å la vær å fange dem :p

Jeg pleier å ta meg en tur til områder med mange pokestops og bare gå rundt og samle. Dessuten unngår jeg pokemoner med oransje ring og enkelte andre vanskelige. Jeg synes det nesten er håpløst å fange Zubat, uansett hvor lite CP den har.

 

 

Hadde en skikkelig økt som dette ista. Gikk av bussen en plass på vei hjem og hadde nesten en time til rådighet. Bor ikke akkurat i sentrum av Oslo; et par mil utenfor, så det er ikke så mange plasser med mange pokestops.

 

Men, av en eller annen grunn er det 3 pokestops ikke så langt hjemmefra, randomly utpå landet, som er innen 2-3 minutters gange mellom hverandre. Etter 55 minutter fikk jeg hentet ut hele 83 baller tilsammen, og ca 16 razz berries :D

 

 

IMG_3557.PNG?m=1470943984

 

 

Det var flere som gikk frem og tilbake i det området :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke unngå å fange pokémon, selv ikke alle weedlene og pidgeyene som dukker opp. I går kveld gikk jeg en runde rundt fire forskjellige pokestops i en halvtime (etter 5 min har man tatt alle 4 og de har resatt seg), men fikk mest revives og pots. Jeg vil ha flere great balls og ultra balls! :p

 

Wasta 12 pokeballer og 12 razz berries på å fange én 310 Pidgey i går. Det var litt vel irriterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har de økt "grinding" aspektet med spillet betraktelig? Det er ganske åpenbart at jeg ender opp med langt færre baller og berria via stops (gjelder vanlig, great og ultra), ja de dropper generelt færre items overall. Og det er helt tydelig at jeg må bruke flere baller og berries per Pokemon. Så hvor jeg tidligere kunne bade i baller og berries, så er jo nå mer eller mindre tom konstant...

Lenke til kommentar

Har de økt "grinding" aspektet med spillet betraktelig? Det er ganske åpenbart at jeg ender opp med langt færre baller og berria via stops (gjelder vanlig, great og ultra), ja de dropper generelt færre items overall. Og det er helt tydelig at jeg må bruke flere baller og berries per Pokemon. Så hvor jeg tidligere kunne bade i baller og berries, så er jo nå mer eller mindre tom konstant...

 

Hvordan skal de ellers tjene masse penger på dette? :p Kan jo ikke ha noe av at folk svømmer i ressurser uten å ha brukt ei krone. Velkommen til F2P.

Lenke til kommentar

Tja, de er ikke avhengig av inntekter fra spillerne, de trenger flest mulig fornøyde spillere. Niantic tjener jo penger på butikker som kjøper pokemonstop-plasseringer og lignende. Det er den store fordelen med AR-aspektet til Pokemon Go. Så jeg tror Niantic kommer til å prøve å få en best mulig spillopplevelse.

 

Gratulerer med nøyaktig 30 000 innlegg Bytex, forresten!

Lenke til kommentar

Så dere har ikke fått med dere altså at det ble vanskeligere for 3oppdateringer siden, samtidig forsvant XP bonusen for å treffe innenfor ringen også og at de var raskt ute på twitter med å si at det var ikke meningen at det skulle bli så vanskelig å fange lavt levlet pokemons?

De har rettet opp det med xp bonusen, men ikke det med vanskeligheten med å fange lavt levels, enda.

Lenke til kommentar

Så dere har ikke fått med dere altså at det ble vanskeligere for 3oppdateringer siden, samtidig forsvant XP bonusen for å treffe innenfor ringen også og at de var raskt ute på twitter med å si at det var ikke meningen at det skulle bli så vanskelig å fange lavt levlet pokemons?

 

De har rettet opp det med xp bonusen, men ikke det med vanskeligheten med å fange lavt levels, enda.

 

Pidgey, Weedle og Caterpie har blitt mye lettere å fange igjen. Det var jo nesten komplett umulig et par dager.

Lenke til kommentar

Har så langt bare evolvet en Pidgey til Pidgeotto for å få den i pokedexen.

 

Har en avslappet tilnærming til dette spillet, og fanger bare de jeg ikke har fra før av.

 

Gikk en 5 kilometers tur hjem i går, fant og fanget en Omanyte og klekket en Voltorb og en Abra.

 

Har nå 38 ulike pokemon, og ikke to av noen av dem.

Kommer til å holde på sånn en stund, for deretter å begynne å samle og transferre pokemon for å evolve de jeg ikke finner.

 

Har fanget en Haunter og en Parasect, så det finnes noen "ferdig-evolved" der ute.

Ser at Haunter også skal ha Gastly candy for å evolve, så da slipper man unna med noen Gastlyer for å få seg en Haunter ved å fange den. Håper på flest mulig slike.

 

Ønsker å legge opp til at jeg beholder en av hver av Gastly, Haunter og Gengar, og ikke bare ender opp med en Gengar til slutt.
Jeg vil ha så mange som mulig av de 150 som finnes (til nå), og ikke bare i pokedexen.

Lenke til kommentar

Faen meg på tide at de gjør noe med alle som spoofer og tar gyms når det ikke er et annet menneske i nærheten. I ingress blir du autobannet på et par minutter hvis du driver på sånn.

 

Har selv stått ved en gym og se den endre farge flere ganger på 10 minutter uten å se en spiller i nærheten andre enn meg.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av mine Ingress-medspillere testet dette spoofe-programmet for å se om det virket med Ingress også. Joda, det gjorde det. Han kunne gå rundt i USA og se portalene der osv.

 

Men øyeblikket han tok over en portal (aka gym i pokemon) gikk flagget og han ble bannet og kicket automatisk.

 

Og luringen gjorde det med hovedkontoen sin som han har holdt på med i et par år. Ingen snakk om å få hjelp fra support, skulle bare mangle. 

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen meg på tide at de gjør noe med alle som spoofer og tar gyms når det ikke er et annet menneske i nærheten. I ingress blir du autobannet på et par minutter hvis du driver på sånn.

 

Har selv stått ved en gym og se den endre farge flere ganger på 10 minutter uten å se en spiller i nærheten andre enn meg.

 

 

Man blir auto-bannet i Pokemon Go også om man plutselig forandrer GPS lokalisasjon for raskt, fanger Pokemon for raskt, tar stops for raskt osv..Men er vel bare snakk om en softban i 30 min eller noe slikt.

 

Her virker det som de implementerer permaban, det er vel forsåvidt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...