Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere som sliter med for lite baller? Går stadig tom.. Prøver iherdig å skaffe baller på pokestops, men for hvert Pokéstop finner jeg minst 3 Pokémon i nærheten og Vipps så er ballene borte igjen. Klarer ikke å la vær å fange dem :p

 

Kommer litt an på hvor og hvordan du spiller. Med sykkel i Oslo så får jeg solid overskudd med baller. Til fots på Aker Brygge får jeg underskudd. På landet får jeg skikkelig underskudd. Om du ikke vil kjøpe baller, kan du forsøke å økonomisere hvilke pokemon du går etter. For min del er default mode å ikke gå for pokemon som er oransje/rød, som ikke er av typer som jeg trenger candy til. Det blir å skippe endel, men gjør jo at man får baller igjen når man trenger det. Kan være greit å gå for pidgey, etc. uansett, fordi det er så lett å evolve dem, med mindre man er skikkelig manko på baller.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Flere som sliter med for lite baller? Går stadig tom.. Prøver iherdig å skaffe baller på pokestops, men for hvert Pokéstop finner jeg minst 3 Pokémon i nærheten og Vipps så er ballene borte igjen. Klarer ikke å la vær å fange dem :p

Jeg pleier å ta meg en tur til områder med mange pokestops og bare gå rundt og samle. Dessuten unngår jeg pokemoner med oransje ring og enkelte andre vanskelige. Jeg synes det nesten er håpløst å fange Zubat, uansett hvor lite CP den har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hva maks level til Pokémons er? Tenker i forhold til oppgitt Max CP, hvilken level kreves det for at man kan finne Pokémons med så høy cp?

 

Edit: har i stedet begynt å sjekke IV fra den sida linket av svar over her (dvs jeg sjekker %-sjans for at den er bra) og ser der at de opererer med max Pokémon-level 40.5..?

 

Uansett, flere av mine horseas blir oppgitt til maximum over 90%. Den ene har også average over 90%. Er de da potensielt bra, eller er det vanlig med slike stats for horsea?

Endret av Mr. ve
Lenke til kommentar

Noen som vet hva maks level til Pokémons er? Tenker i forhold til oppgitt Max CP, hvilken level kreves det for at man kan finne Pokémons med så høy cp?

Pokemons kan max være det samme levelet du er som trener.

 

L20 er max på mons man får fra egg (så er du L25 eks vill ikke en mon fra ett egg være noe bedre enn den samme kan være for en som er L20.

 

L30 er max level for de man finner ville.

Resten må levels opp med stardust og candy vist man er over L30 når man fanger de.

 

Pokemon kan være 1/2 levels, men de man finner og får fra egg vill aldri være ett 1/2 level (eks 20.5)

Har du en pokemon som er max level (CP bar helt til høyre) kan du level den opp 1level hver gang du går opp ett level (aka bruke upgrade 2ganger pga 1upgrade = 1/2 level)

Lenke til kommentar

 

Noen som vet hva maks level til Pokémons er? Tenker i forhold til oppgitt Max CP, hvilken level kreves det for at man kan finne Pokémons med så høy cp?

Pokemons kan max være det samme levelet du er som trener.

 

L20 er max på mons man får fra egg (så er du L25 eks vill ikke en mon fra ett egg være noe bedre enn den samme kan være for en som er L20.

 

L30 er max level for de man finner ville.

Resten må levels opp med stardust og candy vist man er over L30 når man fanger de.

 

Pokemon kan være 1/2 levels, men de man finner og får fra egg vill aldri være ett 1/2 level (eks 20.5)

Har du en pokemon som er max level (CP bar helt til høyre) kan du level den opp 1level hver gang du går opp ett level (aka bruke upgrade 2ganger pga 1upgrade = 1/2 level)

Takk for svar, svar ;)

 

Se også mitt ekstra spørsmål i posten over.

Endret av Mr. ve
Lenke til kommentar

når jeg game spillet på samsung tab kommer det fram at signal not found så står det en pokemon rett under meg og over står det catch a pokemon og jeg kan ikke gjøre noen ting.

er det mulig å spille spillet på mac, samsung- mobil og samsung tab? vær så snil folken svar meg? :(

i så fall hvordan?

Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar

Det er tilgjengelig på Android og iOS, og krever GPS. Er da bare å gå inn og sjekke på Playstore for å finne ut vel?

 

Mac går bare om du planlegger å spoofe...

 

Edit: Er GPS skrudd på / har tableten GPS da? Bare å google det. Forøvrig så er det mobil som det er best å spille på, med mindre du planlegger å gå rundt med tableten din på gata...

Endret av blured
Lenke til kommentar

Det er tilgjengelig på Android og iOS, og krever GPS. Er da bare å gå inn og sjekke på Playstore for å finne ut vel?

 

Mac går bare om du planlegger å spoofe...

hva mener du med at det krever gps sorry er helt noob i sånt

må jeg laste gps mener du?

og hva mente du med dette?

 

Mac går bare om du planlegger å spoofe... 

 
 
Endret av EzioAuditoreDaFirenze
Lenke til kommentar

utrolig mangen som har begynt å jukse i dette spiller i lokalområder på jæren nå. 

Lei av å møte opp på øde plasser for å se at det blir lagt lures i pokestops når jeg ser at det ikkje er bygninger eller folk i kilometers omkrets.

 

Hva er gleden i det?

På hvilken måte er det juks? Er det folk som bruker GPS spoof eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Etter oppdateringen fikk jeg varsel om at jeg beveget meg for fort og måtte bekrefte at jeg kun var passasjer. Jeg gikk da ikke så fort.

Dette opplever jeg selv støtt og stadig. Tror GPSen på telefonen hikker litt.

 

Det er for øvrig vanvittig frustrerende at spillet/mobilen ikke registrerer at jeg står OPPÅ en gym. Burde være litt lengre rekkevidde på gyms, så man slipper å bli kastet ut hele tiden.

Lenke til kommentar

 

Og har det noen for seg å velge det man får på pokestop? Det ser ut som om man får alt i bagen uansett så hvorfor kan man klikke på dem?

 

Det er bare for å plukke dem opp, men det er heller ikke nødvendig. Du får alt, det er bare å lukke pokestop-en.

 

Dette forklarer ett og annet! Jeg har forsøkt å unngå å plukke ordinære pokeballs, og bare plukke opp great balls og razz berries. Det hjelper altså ikke. Så teit.

Lenke til kommentar
 

hva mener du med at det krever gps sorry er helt noob i sånt

må jeg laste gps mener du?

og hva mente du med dette? 

 

GPS (Global Positioning System). Innebygget funksjon på mobilen som sporer geografisk lokasjon, mye likt det du kanskje har i bilen for  å få beskrevet hvor du skal. Bare se på hovedmenyen og se om GPS er skrudd på - er ikke noen ekstern applikasjon :)

Lenke til kommentar

Det er litt moro at jeg ofte får "you are going too fast" popup når jeg drar opp mobilen etter skjermsparer. Da "springer" jo karakteren min strekningen fra der jeg var sist, og spillet tror jeg sitter i en bil :D

 

En anna liten GPS-bug er hvis man er innendørs og spillet ikke finner gps location hele tiden. Da går karakteren frem og tilbake og det registreres som distance walked mot egg. Kunne sitte inne på Gardermoen og se på at tullingen min gikk frem og tilbake utenfor avgangsområdet i en halvtime og "fikk" 1,4km.

 

Har også sett at man kan teipe telefonen fast i en roomba støvsuger og få kilometer mens den  støvsuger hele dagen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...