Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Lest opp litt på hvordan IV-systemet er i Go, samt oversikter over attacks basert på DPS (med STAB og speed tatt i betraktning). Viser seg at Dragoniten min har perfekte moves, men ræva IVs. Vaporeonen min har gode IV, men ingenting slår Gloom-en jeg skal lage VIleplume av, som har 100% på stamina og 98% atk+def. 

Lenke til kommentar

Lest opp litt på hvordan IV-systemet er i Go, samt oversikter over attacks basert på DPS (med STAB og speed tatt i betraktning). Viser seg at Dragoniten min har perfekte moves, men ræva IVs. Vaporeonen min har gode IV, men ingenting slår Gloom-en jeg skal lage VIleplume av, som har 100% på stamina og 98% atk+def. 

 

Men så er IV av svært liten betydning i praksis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

121595 stardust? Hva gjør man for å få så mye?

 

Brukte opp 60000 like før det screenshottet ble tatt. Handler bare om å fange alt og ikke sløse bort på dritt. Ser folk på lv 15 levler opp 700 CP-Pidgeotene sine og faceplalmer litt for meg selv. 

Lenke til kommentar

aha, og hvordan regner man det ut? :)

 

Diverse IV-kalkulatorer der ute som regner ut de forskjellige mulighetene basert på kjente data fra appen: CP, HP og stardust-kostnad for power ups. Eller datamining (trafikk mellom klient og server).

 

Google i vei. :D

 

Edit: Her er er fin en: https://pokeassistant.com/main/ivcalculator

 

Men ikke kast bort tid på manuelle verktøy. Vent heller på automatiske som viser deg tallene for alle dine pokemoner, og i mellomtiden kan du bare nyte jakten. Maks IV på en pokemon med lav CP er ubrukelig inntil du får rasket samme haugevis av stardust og candy til power ups. Sjansen for å finne en med høy IV og høy CP for din level, er neppe verd bryet med å finne IV for alle pokemonene du har. Selv for en pokemon med høy IV og høy CP er ikke siste ord sagt: Pokemonens rase og moves (attacks) er nok mye viktigere enn alskens IV. Overdreven minmaxing ødelegger spillgleden for de aller fleste. :)

 

Det vil snart komme brukervennlige apper som fisker ut IV fra datatrafikken, og da vil alle som har kastet bort timer på IV-utregning føle seg passe dumme.

 

Bruk heller tiden på leveling hvis du er bekymret for sånt. Iallfall inntil videre.

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

Heisann!. Arbeide med Live map for Norge med Pokemons, Pokestop og Gyms. 

http://pokegomap.no/

Det er forsatt mange plasser som mangler, men jobber med saken. Det skal også addes en funksjon slik Pokevision har der du kan søke på små plasser der kartet ikke blir oppdatert live. Gjerne gi litt feedback på hva plasser bør inkluderes  :wee:

 

Edit: Mangle det plutselig Pokemon data, men Gyms, og Pokestop er synlig er det fordi serveren derians er nede (PTC)

Endret av Tj-nome
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er eggoversikten korrekt?

 

Og er det forskjell på hvor man  får tak i lengdene (km) på eggene? Eller er det alltid tilfeldig?

Diskutert blandt par kompiser at noen pokestop virke ut som høyre sjanse for bedre items. (Veldig Kjente landemerker), men vi har ikke samlet inn nok data enda for å bekrefte om det er sant eller ikke. For øyeblikket er det best å si random.

Endret av Hårek
Fjernet link i sitat
Lenke til kommentar

 

Er eggoversikten korrekt?

 

Og er det forskjell på hvor man får tak i lengdene (km) på eggene? Eller er det alltid tilfeldig?

Diskutert blandt par kompiser at noen pokestop virke ut som høyre sjanse for bedre items. (Veldig Kjente landemerker), men vi har ikke samlet inn nok data enda for å bekrefte om det er sant eller ikke. For øyeblikket er det best å si random.

Jeg holder til rett ved et pokestop som ikke er et kjent landemerke i det heletatt.

Er ofte innom der og får alt fra 2x vanlige baller og 1x healing spray til 5x Great balls, 1x 10 km egg og hyper spray.

Så jeg tror det er random :)

 

 

Btw: Er straks på lvl 16

Endret av Hårek
Fjernet link i sitat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...