Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden

Anbefalte innlegg

Flere tusen i databruk? Du kommer med mange merkelig påstander i tråden.. Har spilt Pokemon Go i ca 2-3 timer hver dag i nesten to uker og har brukt totalt 250 mb data.

Går fort 500-1000MB om man spiller mye, i måneden. Mange, spesielt unge har 150MB/1GB i mnd. Brukes fort opp det og noen abbo har ekstreme priser om man overstiger grensa.
Ikke om du er rasjonell og har lastet ned google kartet der du bor lokalt, er lvl 20 og har vel brukt 250 MB på å komme med dit.
Hvis du er 12 år og under så tenker du kanskje ikke på det??

Selv har jeg brukt 300MB på å komme til level 5.

300mb på å komme til level 5?

Jeg har brukt 69mb på å komme til level 16,5. Lastet ned kartet over nærområdet før jeg begynte å spille, så da må det jo være noe i det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enn anna spm, CP på f.eks Golbat avhenger av min level eller er den en pre-set nivå (f.eks 1100). Så jeg kan enten fange 1100, eller fange 750CP og upgrade han med dust/candy til 1100 og that´s it?

Max Cp avhenger av hvor høy level du er, og stiger jevnt og trutt sammen med din level. Alle pokemoner man fanger vil ligge innenfor hva din level tillater av max CP, derfor vil man se høyere og høyere CP på pokemoner jo mer man spiller.

Nøyaktig hvilken CP pokenomen får, ser ut til å generes tilfeldig i det man starter kampen.

Halvsirkelen forteller hvor langt unna pokemonen er max CP, men siden denne blir høyere for hver gang  du når en ny level, vil du se at halvsirkelen blir mindre og mindre på pokemoner du allerede har fanget. 

Nja... CP blir vel bestemt i det pokemon spawna? Jeg og andre bruker å få same CP på den, så fremt vi er sånn ca same lvl.

Lenke til kommentar

Jeg er i Lillehammer i disse dager.

Hvor er det folk samler seg her? :)

Oslo har f.eks Frognerparken som er veldig populær.

Btw: Har kommet over så mange andre pokemons her enn i Oslo :)

Men irriterer meg at de fotavtrykkene ikke blir færre enn 3. Der jeg holder til, dukker det opp en full voksen Bulbasur (eller hva den nå heter, den som er nr 3 i listen) hver kveld mellom 20-21 men finner ikke ut hvor den er i området.

Det er også en Kadabra(?) og den lille dragen med flamme på halen i nærheten. Men finner den ikke.

Lenke til kommentar

Men irriterer meg at de fotavtrykkene ikke blir færre enn 3. Der jeg holder til, dukker det opp en full voksen Bulbasur (eller hva den nå heter, den som er nr 3 i listen) hver kveld mellom 20-21 men finner ikke ut hvor den er i området.

Det er også en Kadabra(?) og den lille dragen med flamme på halen i nærheten. Men finner den ikke.

Pokevision.com :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pokevision er i utgangspunktet bra, men viser ikke alle Pokemons. Det finnes Pokemons på tettstedet jeg bor, men når jeg søker på Pokevision så dukker det ikke opp noen.

Lillehammer har egen Pokemon Go side på fb: https://www.facebook.com/PokemonGOLillehammer/

Der finner du bittelitt info. Et annet sted leste jeg at de hadde hatt samling i Søndre Park nå på tirsdag. Når de har 3 fotavtrykk er de ikke så veldig langt unna, så du må nesten bare fortsette å gå rundt og se.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Pokevision er i utgangspunktet bra, men viser ikke alle Pokemons. Det finnes Pokemons på tettstedet jeg bor, men når jeg søker på Pokevision så dukker det ikke opp noen.

Lillehammer har egen Pokemon Go side på fb: https://www.facebook.com/PokemonGOLillehammer/

Der finner du bittelitt info. Et annet sted leste jeg at de hadde hatt samling i Søndre Park nå på tirsdag. Når de har 3 fotavtrykk er de ikke så veldig langt unna, så du må nesten bare fortsette å gå rundt og se.

Takk skal du ha Hanne :)

Bruker folk FB fortsatt? :p

Trodde alle hadde gått over til Line App, det er jo det som er inn :)

Søren at jeg misset samlingen. Jeg var i Søndre park på onsdagen :)

Det med fotavtrykk.. Det blir ikke færre enn 3. Uansett hvor mye jeg går å leter. Men jeg finner jo dyrer. Den radaren fungerer bare ikke :-/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enn anna spm, CP på f.eks Golbat avhenger av min level eller er den en pre-set nivå (f.eks 1100). Så jeg kan enten fange 1100, eller fange 750CP og upgrade han med dust/candy til 1100 og that´s it?

Max Cp avhenger av hvor høy level du er, og stiger jevnt og trutt sammen med din level. Alle pokemoner man fanger vil ligge innenfor hva din level tillater av max CP, derfor vil man se høyere og høyere CP på pokemoner jo mer man spiller.

Nøyaktig hvilken CP pokenomen får, ser ut til å generes tilfeldig i det man starter kampen.

Halvsirkelen forteller hvor langt unna pokemonen er max CP, men siden denne blir høyere for hver gang  du når en ny level, vil du se at halvsirkelen blir mindre og mindre på pokemoner du allerede har fanget. 

Nja... CP blir vel bestemt i det pokemon spawna? Jeg og andre bruker å få same CP på den, så fremt vi er sånn ca same lvl.

Det virker som om CP bestemmes i det man starter en kamp med den.

Jeg og en kompis satt sammen, begge Level 15. Jeg fikk en CP15, han fikk CP400-etellerannet. Så det er vidt forskjellig hvilken CP man får.

Lenke til kommentar

Denne plattformen er som laget for reklame og produktplassering. Lurer på hvor lang tid det tar før de finner ut av det.

Ikke så lenge. Potensialet her er helt vilt.

Håper vi slipper reklame i selv appen, for sånt er så irriterende! Pokestops og gymmer er ofte i nærheten av serveringssteder, og de drar jo stor nytte av det. Det å plassere de inne på kirkegårder synes jeg absolutt ikke noe om, men i parker er jo fint da. Noen er fornøyde og andre ikke med hvor de er plassert.

Lenke til kommentar

Denne plattformen er som laget for reklame og produktplassering. Lurer på hvor lang tid det tar før de finner ut av det.

Ikke så lenge. Potensialet her er helt vilt.

Det er bare plassering av helt vanlige pokestops. Det som kan introduseres er selskapets maskotter som man kan samle på, Ronald McDonals som kaster burgere? Og spesielle pokestops som man tjener mere på å være innom og som man må ha alle av i et område. Handler man for over xxx kroner et sted så får man en (QR)kode som gir privilegier i spillet.

Introduksjon av helt andre ting enn pokestops og gymmer som vises i spillet. Her er det utrolig mange måter de kan tjene mere penger. Jeg tror i alle fall det vil dukke opp mye mere etterhvert på kartene.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Bruker folk FB fortsatt? :p

Trodde alle hadde gått over til Line App, det er jo det som er inn :)

Hehe, vi på bygda og over en viss alder henger nok litt etter. ;) Jeg har ikke hørt om Line App engang.

Her er det forresten ei bra nettside med mye info om spillet:

http://gamerant.com/tag/pokemon-go/

Det er litt likt FB, bare uten reklame, og det er et høyere fokus på gruppe samtaler og vanlig chat.

Man kan tilogmed være opptil 200 stk i en telefonkonferanse :)

FB er gammeldags i forhold til LA. Du får prøve å annonsere det i bygda :)

Jeg selv er voksen og henger ikke helt med på hva som er inn. Men denne har jeg faktisk fått med meg :)

Btw: takk for linken, så det var noen artikler der som så spennende ut :)

Endret av Stampy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Pokevision drepte en del av entusiasmen min for spillet. Ikke tjenesten i seg selv, men det å se spawnsystemet bak. Når en kan scanne områder ser man hvor ræva det er å få tak i noe halvsjeldent, og med 12 min levetid er det slumpetreff å gå på noe bra. Samtidig ser man områder som new york o.l. hvor en kan botlre seg i alt som finnes. Å bruke Ingress-infrastrukturen med mobilbruk som utgangspunkt er renspikka idiotisk latskap, og ødelegger ekstremt mye av spillet for min del. Følelsen av å dra til en skog for å se hva som bor der drepes av at det ikke bor en dritt der ved mindre noen har brukt mobilen mye der, og sikkert samme driten som ellers uansett. mer effektivt å gå frem og tilbake i gågata enn å faktisk utforske. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...