Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veien fra 32 til 33 føles lang, 750000 xp.. Lurer på hvordan det må være fra 39 til 40. Når det er flere millioner XP som skal til.

Hah, den siste millionen på de øverste nivåene går nesten av seg selv, men litt langdrygt før det.

Nivå 20 har 210.000 XP, 30 har 2.000.000 og 40 har 20.000.000. Hadde man fortsatt ville 50 ligget på 200.000.000 XP. Og de galeste spillerne ligger faktisk på rundt 200 millioner poeng nå.

Lenke til kommentar

Helt ærlig er de 3M fra 38 til 39 mye verre enn de 5M fra 39 til 40, rett og slett fordi du har målet rett foran deg. Dagen jeg ble 40 dro jeg inn 1,8M xp. Skal sies at det var under 2x xp-event.

Under neste 2x-event vil jeg trolig hente inn nesten 3M xp bare på å evolve vett all candy jeg har. Om jeg i det hele tatt gidder å bruke tid på det er en annen sak.

EDIT: Uansett synes jeg raid har ødelagt mye av spillet xp wise. 10k xp for legend-raid er i alle fall 5-6k mer enn det burde vært. Har folk i byen her som passerte lvl 40 med 18k fanga pokemon. Til sammenlikning hadde jeg 32k da jeg hitta lvl 40. Spillet har blitt mer pay 2 win enn hva det har godt av. Den evige grindingen man måtte gjennom før for å nå 40 har nada å si når folk kan raide seg til både bra pokes og altfor mye xp. For all del, raids er hyggelig og sosialt (virker som Trondheim er bedre på det sosiale enn mange andre byer), men all den xpen for de kunne Niantic spart seg for. Er å pisse på de som har jobbet seg til 40 på en ordentlig måte.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg over at det er enklere å levle opp nå enn før. Særlig siden jeg ikke går inn for det. Har spillet gående hele arbeidsdagen, go-tcha-en fanger pokémon og snurrer stopper, og etter jobb tar jeg et og annet raid, og opp går XP-en uten at jeg trenger å tenke så mye på det. Nå om jeg bare fikk inn litt drifting sånn at jeg kunne klekke egg, også … Særlig med tanke på den årstiden vi går inn i om en måneds tid. Ikke at det har frista noe særlig å gå rundt utendørs på en stund uansett. I alle fall så lenge mobilen jeg bruker til å spille ikke er vanntett (sånn i motsetning til den som gir PoGo-mobilen internett via hotspot). :p

Jeg ser ikke for meg at jeg AFK-er meg til 40, akkurat, men jeg har AFK-et meg fra 33 til 34 (vel, snart 34, 20k xp igjen, og jeg har til gode å kjøre en eneste mass evolve denne runden).

Lenke til kommentar
EDIT: Uansett synes jeg raid har ødelagt mye av spillet xp wise. 10k xp for legend-raid er i alle fall 5-6k mer enn det burde vært. Har folk i byen her som passerte lvl 40 med 18k fanga pokemon. Til sammenlikning hadde jeg 32k da jeg hitta lvl 40. Spillet har blitt mer pay 2 win enn hva det har godt av. Den evige grindingen man måtte gjennom før for å nå 40 har nada å si når folk kan raide seg til både bra pokes og altfor mye xp. For all del, raids er hyggelig og sosialt (virker som Trondheim er bedre på det sosiale enn mange andre byer), men all den xpen for de kunne Niantic spart seg for. Er å pisse på de som har jobbet seg til 40 på en ordentlig måte.

Ser at det er flere faste grupper som går rundt for raid og det er personer som bruker penger på raid pass og lucky egg. Klarer de 20 lvl 5 raid på en dag er det 400.000 poeng bare der, men da må de bruke et par timer. De bruker også kart og har klar en plan for hvilke raid de skal ta hvor og diskusjoner går stort sett på optimal rekkefølge. Kan også høre kommentarer som "Faen, jeg glemte lucky egg.". Da jeg aldri har brukt kart eller penger i spillet kan jeg ikke være med på det kjøret. Har sett beholdinger på over 100 raid pass og da spiller de et helt annet spill enn meg.

Det trenger ikke ta mange ukene fra 39 til 40 for de som bruker penger i spillet.

Lenke til kommentar

Klart, bruker en penger og i tillegg bor i en større by hvor det er mange som spiller er veien opp til 40 mye kortere.

Bor en derimot på "bygda" hvor det aldri møter opp nok spillere til å ta ned raids lev 5 og ei heller lev 4 går det treigt.

Har en da også bestemt seg for ikke å bruke penger blir det mye jobbing for hver Level up.

Men, dette er helt frivillig og en holder på enda ;))  Satser på 38 før rakettene går til værs.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er klar for å være med raidgruppa her på slike ting, men de er mest aktive mellom 9 og 16, og da er jeg på jobb, så da kan det være det samme. Men jeg har rundt 100 lucky egg, og 47 premium raid pass liggende, så jeg kan alltids raide om jeg plutselig skulle være arbeidsledig igjen.

e: Bor for øvrig på et passe stort tettsted, og den aktive raidgruppa består vel av mellom 20 og 30 personer fordelt over kommunen, men det er sjelden mer enn rundt ti som dukker opp utover ettermiddagen. Ikke for det, de spiller stort sett med 2-3 mobiler, siden de spiller for andre som ikke har anledning til å være der, så da blir det jo fort en del flere.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Jepp. Vil påstå at jeg foretrakk de gamle.

lvl 1
Ivysaur - CP 5238
Metapod - CP 1534
Charmeleon - CP 5038
Wartortle - CP 4503

lvl 2
Magneton - CP 14172
Sableye - CP 8266
Sandslash - CP 12312
Tentacruel - CP 12190
Marowak - CP 9891
Cloyster - CP 15678

lvl 3
Ninetales - CP 14914
Scyther - CP 17358
Omastar - CP 18915
Porygon - CP 11419

lvl 4
Poliwrath - CP 24247
Victrebell - CP 23780
Golem - CP 30572
Nidoking - CP 24873
Nidoqueen - CP 23216

Lenke til kommentar

Jeg ble lvl 32 før jeg fikk min første Snorlax, da. I et 10km egg siden jeg aldri raider.

Ja, det er noen som det tar en evighet å få. Jeg har to Snorlaxer + at jeg fanget en elendig en som jeg transferte. Ellers har jeg funnet kun én Dratini, og den har jeg hatt som buddy i lange tider og har kommet meg opp i 120 candy. Snart kan jeg evolve den til Dragonair og den igjen til Dragonite.

Lenke til kommentar

Flere som har opplevd at det er umulig å komme seg inn i gymmer idag?

Hver gang jeg trykker på en gym så går jeg ut av spillet og må begynne på nytt. Fra man trykker på appen så tar det en stund før jeg er inne i spillet igjen, så det er ikke brukbart. Det skjer kun på gymmer og ikke ved å snurre pokestops eller å fange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...