Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Jeg bor i ei lita bygd, å her er det jo ingen pokestops eller gyms.

Må gå/kjøre noen mil til nærmeste lille by, noe som blir irriterende i lengden.

Håper de balanserer det litt, så det dukker opp utenfor byer også, hvis ikke detter nok jeg av ganske fort

Gyms og antall pokemon scaler med hvor mange som spiller i område

 

Da kommer nok ikke jeg til å spille mye ihvertfall, gidder ikke reise mange mil for å finne stops...

 

Her er alle pokestops og gyms markert på Google Maps:

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1zZsTX84smDDHUsQFL-JGE9CvEz0&hl=en_US

 

Det er mange utenfor byene også, men ekstra mange i byer.

 

Den ser ut til å mangle mange pokestops og gymmer.

Lenke til kommentar

Jeg er nybegynner men hva betyr det når man klikker på skjermen og får ett pip og en blå flekk der man trykker? Det varer ett sekund.

 

Hva er de vite flekkene som flyter rundt på bakken? Stardust? Er dette noe jeg må forholde meg til?

 

Hvor ofte kan man besøke samme pokestopp for å hente fordeler?

Jeg er nybegynner jeg også, så håper noen andre kan svare.

Det eneste du behøver å forholde deg til på skjermen er pokemons, gyms og pokestops. Pokemons finnes i nærheten av blader/gress som dukker opp.

Jeg har lest meg til at man kan besøke pokestops hvert 10. minutt eller så, men det har jeg ikke prøvd ennå (er ingen her jeg bor)

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

 

Jeg er nybegynner men hva betyr det når man klikker på skjermen og får ett pip og en blå flekk der man trykker? Det varer ett sekund.

 

Hva er de vite flekkene som flyter rundt på bakken? Stardust? Er dette noe jeg må forholde meg til?

 

Hvor ofte kan man besøke samme pokestopp for å hente fordeler?

Jeg er nybegynner jeg også, så håper noen andre kan svare.

Det eneste du behøver å forholde deg til på skjermen er pokemons, gyms og pokestops. Pokemons finnes i nærheten av blader/gress som dukker opp.

Jeg har lest meg til at man kan besøke pokestops hvert 10. minutt eller så, men det har jeg ikke prøvd ennå (er ingen her jeg bor)

 

Jeg må gå 4km til nærmeste pokestop. Der er det 4 pokestops. Så tar jeg bare en runde så lenge jeg gidder å plukke opp. Hvis jeg ikke går så fort så er det ikke noen ventetid. Tror det er maks fem minutter.

Lenke til kommentar

Feberen var heldigvis borte idag, så jeg tok med meg 4 power banks, vann og mat.

Var ute i 6 timer og gikk mellom 15-20km

 

Møtte på masse hyggelige folk! :)

Hvis du fra Tøyen parken som skulle finne Onix, er her inne. Så må jeg si at jeg joinet rødt lag og jeg håper du fant dyret :)

Glemte også å si til deg at den jeg fant hadde kun 10 i CP.

 

Eller dere to fra St.olavs plass. Håper dere får dere en fridag snart, slik at dere ikke trenger å jakte pokemon på natta :)

 

For et fantastisk spill! :D

I morgen fortsetter jakten i Lillehammer og jeg har noen egg som må reise 10km før de klekkes, krysser fingrene for at den teller kilometer i høy hastighet :)

 

Hvis noen fra Oslo ønsker å jage litt monstre sammen, så send meg en PM, få finner vi fort ut om vi matcher :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde ikke trodd dette var noe for meg. Aldri spilt eller hatt noe interesse for Pokemon. Men to dager senere og flere kilometer tilbakelagt ute i frisk luft i sosialt lag så er jeg nok blitt litt bitt av basillen ja.

Bor i en liten og forholdsvis kjedelig by som pleier å være rimelig folketom. Men nå er det både unge som eldre ute å går eller samler seg på forskjellige Pokestops. Et smil er aldri langt unna når en møter andre og det er bare en generelt god og spennende stemning.

Jeg må innrømme at i en alder av 37 år så var jeg litt flau når jeg tok opp telefonen å prøvde for første gang. Men vi er her alle på lånt tid så hvorfor la seg styre av frykt for ditt og datt. Vær deg selv og ha det gøy!

Så jeg vil bare anbefale å hoppe i det om du er litt nysgjerrig på dette. Hva har du å tape?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg så en spiller igår som fikk karakteren sin til å bevege seg rundt et mindre område på kartet, uten at han selv fysisk måtte flytte på seg(?). Hvordan får man til det?

Når jeg ser på kartet og trykker på et felt noen meter til side for karakteren dukker det opp en blå sirkel - men karakteren forblir på stedet hvil.

 

Også - hvordan kan man kontakte en spiller for å joine et lag? Hørte man kunne gjøre det, selv om man ikke har noen dyr plassert i Gym`s eller besøkt pokestops(?)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Jeg så en spiller igår som fikk karakteren sin til å bevege seg rundt et mindre område på kartet, uten at han selv fysisk måtte flytte på seg(?). Hvordan får man til det?

 

 

Også - hvordan kan man kontakte en spiller for å joine et lag? Hørte man kunne gjøre det, selv om man ikke har noen dyr plassert i Gym`s eller besøkt pokestops(?)

 

Første er GPS som ikke klarer å bestemme seg. 

 

Andre skjer automatisk på lv 5. 

Lenke til kommentar

 

 

Første er GPS som ikke klarer å bestemme seg. 

 

Njaa..(?)

Han sa at karakteren kunne bevege rundt innenfor et lite område ut ifra der han fysisk satt, et lite nærområde, rundt bygget han var inni, på gata utenfor osv.

GPS`n fungerte fint den.

 

Han fant da noen dyr i gata på utsiden, uten at han selv måtte gå ut

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Jeg er så enig med deg Larzen. Det er bare å hoppe i det :)

Første gang var litt flaut for meg også :)

 

Jeg selv er 28 år og det var kanskje gjennomsnits alderen også :)

Den eldste jeg møtte var 47 år gammel.

Sist gang jeg var interessert i pokemon var i mellom1996-1998. Men det tror jeg er tilfellet for de fleste andre der ute også :)

Lenke til kommentar

På grillings hos en kompis etter jobb i går etter jobb, og på vei til/fra ham ble det 12 nye pokemon.

Artig! :)

 

Dette må da være den spede begynnelse for dette spillet.

Ser for meg at de kommer til å bygge det ut med mer funksjonalitet og Pokemon utover de første 150.

 

Det hadde vært moro å måtte svekke ville Pokemon ved å bruke dine egne til å battle dem først, før de lot seg fange.

Og at man måtte til et stop e.l. for å heale dem igjen når de ble svakere. Litt som gameboy-spillene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gikk tom for baller i går så måtte ta noen run mellom Di 4 pokestop'sa jeg har (bor på landet :p) etter noen runder ser jeg at det er blitt satt på en modul på den ene stoppen, Ai tenker jeg, nå er det folk der (har ikke sett alt for mange i området) når jeg kommer bort ditt står det 7 biler der og skravler og koser seg xD blei en hyggelig halvtime der gitt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På grillings hos en kompis etter jobb i går etter jobb, og på vei til/fra ham ble det 12 nye pokemon.

Artig! :)

 

Dette må da være den spede begynnelse for dette spillet.

Ser for meg at de kommer til å bygge det ut med mer funksjonalitet og Pokemon utover de første 150.

 

Det hadde vært moro å måtte svekke ville Pokemon ved å bruke dine egne til å battle dem først, før de lot seg fange.

Og at man måtte til et stop e.l. for å heale dem igjen når de ble svakere. Litt som gameboy-spillene.

Jeg har en kompis i Washington som er en smule giret på dette spillet.

Der har de nettopp åpnet opp 772 (eller noe sånt) dyr man kan fange. Om det er totalt eller om det er 700 dyr ekstra er jeg litt usikker på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...