Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idag ble det noen nisseluer på meg også, - greit med flere Pikachu som det har vært så lite av fra før. Ellers oppdaget jeg at det ikke var så lett å sette inn i gymmer: Når man har kommet til en 2000/4000 gym med én pokemon, har det jo bare vært å sette inn. Nå måtte jeg levle den til over 4000 før jeg kunne sette inn. Flere som har opplevd det?

En annen gym kunne jeg da bare sett inn i.

Lenke til kommentar

Ellers oppdaget jeg at det ikke var så lett å sette inn i gymmer: Når man har kommet til en 2000/4000 gym med én pokemon, har det jo bare vært å sette inn. Nå måtte jeg levle den til over 4000 før jeg kunne sette inn. Flere som har opplevd det?

 

Hm, sikker på at det ikke var to Pokemon der fra før? I så fall har antakeligvis noen fra et annet lag levlet gymmen ned til 2000 prestige og forlatt den slik.

Mellom 2000 og 3999 prestige skal bety at gymmen er level 2 og dermed har plass til to Pokemon.

Lenke til kommentar

 

Ellers oppdaget jeg at det ikke var så lett å sette inn i gymmer: Når man har kommet til en 2000/4000 gym med én pokemon, har det jo bare vært å sette inn. Nå måtte jeg levle den til over 4000 før jeg kunne sette inn. Flere som har opplevd det?

 

Hm, sikker på at det ikke var to Pokemon der fra før? I så fall har antakeligvis noen fra et annet lag levlet gymmen ned til 2000 prestige og forlatt den slik.

Mellom 2000 og 3999 prestige skal bety at gymmen er level 2 og dermed har plass til to Pokemon.

Åh, ja kanskje det var to der. Jeg tenkte at det bare var én siden den var på 2000, men da skjønner jeg mer. Takk for svar! :)

Jeg er i skikkelig underskudd på revive, så må nok ta en pause fra kamper i gymmer framover. Jeg henta ca. 100 items fra pokestops idag, men det ble bare 7 revives ialt

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Kjempet en gym opp til nivå 10, satte inn en pokemon og den endte på 52000/50000. Tenkte jeg skulle få nivået opp litt til for å sikre den, men den endte raskt på 50000/50000. :-(

Når en gym har passert 50.000 går det ikke an å trene den høyere. Det at den gikk opp til 52.000 er pga. at du satte inn en, - da økte den med 2000. Det at den datt ned til 50.000 igjen var fordi en annen kjempet den ned.

 

Hvis f.eks. en gym blir trent opp til 50.000 og bare én pokemon er satt inn der, vil den øke med 2000 for hver som blir satt inn der etterpå. Da kan gymmen bli på hele 68.000 (50.000 + (9x2000))

Det står mer om det her: http://gaming.stackexchange.com/questions/283392/how-is-52000-50000-gym-prestige-possible

Lenke til kommentar

Hanne9867:

Når du angriper så kan du bytte Pokémon før den svimer av, da slipper du å bruke så mange revives. Jeg har godt over 200 revives  og det øker raskere enn jeg greier å bruke dem.

Problemet mitt er at mine pokemon er endel dårligere enn mange jeg møter i gym, så jeg må ofte bruke flere for å slå én, - hvis man gir seg før kampen er over får man ingen poeng. Dessuten er det fristende å slå flere når man først er inne i gymmen, men jeg skal bli flinkere til å bare slå den første jeg møter og så gå ut, fylle opp med potions og inn igjen på nytt. Takk for påminnelsen! :)

 

Jeg har ikke tatt noe power up ennå, men skal gjøre det på en Schyter (CP 1689) med IV på 100% og perfekte moves. Min beste er en Snorlax på CP 1855 (står i gym på 9. dagen), men den har bare IV på 80% og nesten best moves.

Lenke til kommentar
Tror nok jeg ville droppet power up på en Scyther, i alle fall inntil videre. 100% IV gir et fint samleobjekt, men dessverre ikke så mye mer i dette tilfellet. Scyther er rett og slett en ganske dårlig Pokemon.

Men det finnes håp for den, forhåpentligvis kan den snart utvikles til en Scizor. Med gode moves kan denne absolutt bli verdt å satse på.

Lenke til kommentar

Tror nok jeg ville droppet power up på en Scyther, i alle fall inntil videre. 100% IV gir et fint samleobjekt, men dessverre ikke så mye mer i dette tilfellet. Scyther er rett og slett en ganske dårlig Pokemon.

Men det finnes håp for den, forhåpentligvis kan den snart utvikles til en Scizor. Med gode moves kan denne absolutt bli verdt å satse på.

Takk, greit å vite, - det finnes de med bedre HP ja. Jeg skal ta vare på den.

Lenke til kommentar

Det finnes en teori om at det skal begynne den 21. og vare fram til den 29. Mer info her: http://pokemongoinformer.com/real-pokemon-go-christmas-event-might-be-starting-today/

 

Det er med bakgrunn i når de andre eventene har startet i forhold til når Halloween og Thanksgiving har vært. Det er ikke bekreftet av Niantic, men vi kan jo leve i håpet. Jeg skulle gjerne også ha evolvet med et lucky egg snart, men venter og ser hva som skjer. Nisselua er altfor lite, spør du meg.

Lenke til kommentar

Hanne9867:

Du skal ikke gå ut, kun bytte Pokémon før den svimer av.

 

Synes det er rart at du ikke har noe slagkraftig på level 25. Jeg hadde en helt grei lineup på level 25 og den var svakere enn andres så du bør ikke ligge helt elendig an siden jeg greide å hamre level 10 gyms da med min beskjedne lineup.

 

Per i dag så bruker jeg stort sett 4 Pokémon og resten er fyll. Igrunnen bruker jeg stort sett kun Gyarados med best moveset siden jeg i snitt greier å få ned 3 Pokémon med den. Ellers er det en grei Vaporeon, Arcanine mot gress og Cloyster best moveset for å smelte ned Dragonite.

 

Spiller ikke så mye lenger da, er travel med andre gjøremål og været er dårlig støtt.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hanne9867:

Du skal ikke gå ut, kun bytte Pokémon før den svimer av.

 

Synes det er rart at du ikke har noe slagkraftig på level 25. Jeg hadde en helt grei lineup på level 25 og den var svakere enn andres så du bør ikke ligge helt elendig an siden jeg greide å hamre level 10 gyms da med min beskjedne lineup.

 

 

 

Åh, jeg har bare trykt på det symbolet hvor man går ut, og ikke tenkt på det andre symbolet som står der. Da skal jeg gjøre det neste gang, - tusen takk! Man lærer stadig noe nytt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...