Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden

Anbefalte innlegg

Begynner å miste interessen for spillet. Med mindre man går om natta når det er bitende kaldt så er det sjanseløst å overta gyms. Så det største problemet. Før kunne jeg komme rundt gymløypa som har 13 gyms med bare 50-100 pokeballer før start, men nå spawner det i klaser så man må ha 4-600 baller for å ikke gå tom for baller mans man er på vei rundt. Halve løypa er i områder med lav tetthet på Pokéstops. Hvem orker å farme baller i 3 timer for å få 10 gyms som gir 100 Coins og 5k dust?

Hvis man ikke skal kjempe over gyms så er det meninglsløst å bygge opp kraftige Pokémon og da kan man like gjerne slutte å spille.

Enten må spawns nerfes, eller så må Pokéstop begynne å gi i snitt 5 baller, evt må prisen på baller ned i shop og helst bør det innføres en ny award for gyms som ikke er mulig å få på andre måter. Et alternativ er å kutte antall gyms som belønnes fra 10 til 5 og øke coins per gym fra 10 til 30.

De vil nok få bedre inntjening om de senker prisen på baller da de færreste synes det er greit å kjøpe 200 baller til 800 coins. Større sjanse at folk hadde kjøpt dersom det kostet 20 kr for 200 baller.

Jeg liker den delen hvor man klekker egg, besøker Pokéstops og kjemper over gyms. Jeg liker ikke den delen hvor man kaster hundrevis av pokeballer på klaser av Magneton og Voltorb. Der står man med gjennomfrosne hender og kaster ball på små Pokémon som nekter å forbli i ballen på første forsøk. Etter at spawns tok helt av tar det fort 3-4 ganger lengre tid å komme fra A-B.

Det verste er de treige animasjonene og at man må vente i evigheter på å få vite om ballen fanger Pokémon eller ikke. Vent, vent, nei, vent, nei, vent, nei, vent, nei, vent, vent, nei, vent, vent, ja. Hurra, nå fanget jeg én. Nå er det bare fire til å fange før jeg kan gå videre.

Evolve, veeeeeeent... En grei nok animasjon den første gangen, men senere er det bare plagsomt. Skal ikke forundre meg om de legger inn en 15 sekunder lang animasjon for hvert Pokéstop. :tease:

Nearby-funksjonen er artig. Du skal egentlig østover, men hvis du går 10 minutter mot vest så får du en Eevee.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er akkurat det og nå har jeg funnet en Dragonair med IV på 93.3%, men hvorfor skal jeg orke å gå inn 40 candy på den for evolve hvis det likevel er meningsløst å overta gyms fordi det er alt for tidkrevende i forhold til belønninga.

Før tok det 3-4 timer å få 10 gyms, klekke noen egg og fange noen Pokémon, men etter den patchen som innførte spawns i klaser og midlertidige økte belønninger fra Pokéstop krever spillet minst dobbelt så lang tid. Jeg føler at jeg verken får klekket egg eller tatt gyms da jeg står fast i klaser med Pokémon. Greit nok at jeg synes det var litt få spawns før, men nå er det alt for mange.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Man må ikke ta alle pokemonene man treffer på. ;) Når jeg skal ta gyms, gjør jeg bare det for å være sikker på å ta flest mulig før noen forsvinner ut igjen. Da tar jeg meg ikke tid til noe annet. Noen ganger har det også hendt at jeg bare har samlet fra pokestops for å nok til jeg kommer hjem til bygda igjen, men som regel både fanger jeg og tar pokestops.

Dessuten bruker jeg ullvotter og stylus, og fryser aldri på fingrene.

Endret av Hanne9867
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Der står man med gjennomfrosne hender og kaster ball på små Pokémon som nekter å forbli i ballen på første forsøk. Etter at spawns tok helt av tar det fort 3-4 ganger lengre tid å komme fra A-B.

Det verste er de treige animasjonene og at man må vente i evigheter på å få vite om ballen fanger Pokémon eller ikke. Vent, vent, nei, vent, nei, vent, nei, vent, nei, vent, vent, nei, vent, vent, ja. Hurra, nå fanget jeg én. Nå er det bare fire til å fange før jeg kan gå videre.

Mens andre bare går forbi med hendene i lommene takket være Plus. Men man skal riktig nok ikke gå for langt før det blir fullt og man må ta en opprydding

Lenke til kommentar

Enig med BadCat i det meste, motivasjonen er borte med dagens Gym opplegg. Og når det i tillegg er umulig å ha nok baller de fleste steder utenom Aker Brygge og Frognerparken, så blir det for kjedelig.

Men, gjør jo ikke noe - jeg har bare senket tiden jeg bruker på Pokemon kraftig. Spiller en halvtime/time en dag/kveld innimellom når det passer sånn.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem med å holde motivasjonen oppe, eller nok baller. Vel, ikke vanlige pokeballer, men de føler jeg ikke at jeg har noe bruk for, heller. Har brukt et par hundre great balls den siste måneden, og har fortsatt 60 - 70 igjen, samt noen og sytti ultra balls, og jeg driver og kaster vekk bær hele tiden fordi jeg aldri klarer å gå under hundre.

Og jeg bor i gokk og spiller stort sett bare når jeg kommer på jobb og når jeg drar fra jobb. :p

Lenke til kommentar

Her er alt som er nytt i den siste oppdateringen:

UPDATES

2016. 12. 6

Pokémon GO updated to version 0.49.1 for Android and 1.19.1 for iOS

Trainers,

Pokémon GO is in the process of being updated to version 0.49.1 for Android and 1.19.1 for iOS devices. Below are some release notes and comments from our development team.

Trainers will be able to transfer multiple Pokémon at a time to Professor Willow. To use this function, press and hold on a Pokémon.

Pokémon type icons have been added to the Gym battle approach and Gym battle screen.

The total Candy count for your Buddy Pokémon has been added to the buddy information screen.

The total kilometers a buddy has walked has been added to the information screen of each Pokémon that has ever been your buddy.

Minor text fixes.

The Pokémon GO team

• Liker 1
Lenke til kommentar

UPDATES

2016. 12. 6

Trainers,

Har fortsatt 0.47.1 og ser ingen oppdateringer når jeg sjekker Google Play.

Har ellers fått 2 10km egg på rad. :-)

Inneholdt en middls Dagmar og en middels Electabuzz. :-(

Lenke til kommentar

UPDATES

2016. 12. 6

Trainers,

Har fortsatt 0.47.1 og ser ingen oppdateringer når jeg sjekker Google Play.

Har ellers fått 2 10km egg på rad. :-)

Inneholdt en middls Dagmar og en middels Electabuzz. :-(

Det er ingen oppdatering å se i App Store ennå heller, men det kommer nok snart.

Lenke til kommentar

Jeg spilte litt idag, og fikk cashet inn for 4 gymmer. Jeg oppdaget at på "nearby" kommer det opp bilder m/pokemon på statuer etc. som ikke er pokestops også. På bygda er det fortsatt bare sightings og kun på pokestops det er bilder.

Det er fortsatt ingen oppdatering på App Store. :(

Lenke til kommentar

Er det confirmed at det blir en ny dobbel-xp event fra 11. desember?

Det ser dårlig ut så langt. Det ser ut som om de kommer med mer info om nye pokemons den 12. desember: http://pokemongo.nianticlabs.com/en/post/sprint/

Trainers,

As we race towards 2017, we wanted to take a moment and thank you for your support. We’re excited for December because we have a few new experiences and in-game events planned for you before wrapping up the year. While we cannot share all the details yet, keep an eye out on our social media channels on December 12th for details about the first addition of more Pokémon into Pokémon GO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...