Yob tvaya mat' Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Faen ass. Blir gal av det her. Har gått 20 km nå og vert innom 12 pokestops og når jeg snurrer får jeg INGEN pokeballer, er i lvl 4 så er litt stuck. Jeg orker ikke bruke penger på spillet. Noen som vet råd? Lenke til kommentar
Hanne9867 Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Jeg har akkurat begynt å bruke Pokemon Go. I øverste høyre hjørne skal det komme opp mulighet for å slå på kameramodus, og flere andre ikoner skal også komme opp, - skjer det først når en Pokemon dukker opp? Foreløpig har det bare vært et kart med veier + min side og hovedmeny. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Jeg skal jobbe 7 dager i strekk nå Vel goodbye poketrainers. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Jeg skal jobbe 7 dager i strekk nå Vel goodbye poketrainers. Gå deg en runde i lunsjen. Du kan også spille før jobb eller på kveldstid. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Jeg har akkurat begynt å bruke Pokemon Go. I øverste høyre hjørne skal det komme opp mulighet for å slå på kameramodus, og flere andre ikoner skal også komme opp, - skjer det først når en Pokemon dukker opp? Foreløpig har det bare vært et kart med veier + min side og hovedmeny. Jepp. Når du går (på kartet) er det rundt deg en animert kopi av veinetteti området. Lenke til kommentar
Hanne9867 Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Jeg har akkurat begynt å bruke Pokemon Go. I øverste høyre hjørne skal det komme opp mulighet for å slå på kameramodus, og flere andre ikoner skal også komme opp, - skjer det først når en Pokemon dukker opp? Foreløpig har det bare vært et kart med veier + min side og hovedmeny. Jepp. Når du går (på kartet) er det rundt deg en animert kopi av veinetteti området. Tusen takk for svar! Her jeg bor har det vært lite med Pokemons å finne hittil, må nok litt nærmere byen, men det øker vel på etterhvert som flere bruker appen. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Faen ass. Blir gal av det her. Har gått 20 km nå og vert innom 12 pokestops og når jeg snurrer får jeg INGEN pokeballer, er i lvl 4 så er litt stuck. Jeg orker ikke bruke penger på spillet. Noen som vet råd? Det er nok pga sync problemer med serverene at det ikke kommer noe ut av pokestops. Prøve å logge ut og inn noen ganger og om det ikke hjelper så rett og slett vente til server problemene til spillet er over. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Jeg og samboeren gikk tur med bikkja i natt. Fant folk på pokestops og gym i Lørenskog-området rundt 2 på natta. Flere i bil som kjører fra stopp til stopp. Så også flere biler som kjørte suuupersakte langs veien for å få appen til å registrere det som gåing . Ganske morsomt at det har tatt sånn av. Helt vanvittig hvor mange som spiller dette. Og de aller fleste jeg ser er 18+, så å kalle dette for et barnespill blir i alle fall feil. Er lenge siden pokemon var populært og det er +/- min generasjon som har vokst opp med det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Synes det virker som om man får tildelt x-antall pokemon hver dag, og at man får dem uansett hvor man er. Tar flest hjemme... Lenke til kommentar
eindude Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Pokemon go bruker samme kart som ingress. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Jeg og samboeren gikk tur med bikkja i natt. Fant folk på pokestops og gym i Lørenskog-området rundt 2 på natta. Flere i bil som kjører fra stopp til stopp. Så også flere biler som kjørte suuupersakte langs veien for å få appen til å registrere det som gåing . Ganske morsomt at det har tatt sånn av. Helt vanvittig hvor mange som spiller dette. Og de aller fleste jeg ser er 18+, så å kalle dette for et barnespill blir i alle fall feil. Er lenge siden pokemon var populært og det er +/- min generasjon som har vokst opp med det. Misliker sterkt ordet "barnespill", egentlig. Er man for voksen til å spille et spill har man misforstått noe. Anyway, har prøvd meg litt på dette, og det lover rimelig bra. Det skal nevnes at jeg utelukkende lastet det ned fordi det er gratis, og har ikke tenkt å bruke penger på dette. Men ifølge kartet er det ikke én eneste pokestop eller gym her. Må faktisk kjøre i nesten en time for å komme til nærmeste pokestop. Men det største problemet er at det frister. Skulle bare ønske dette var Dragon Quest Go. Da hadde jeg flyttet til nærmeste pokestop. Lenke til kommentar
TobleroneDrone Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 (endret) https://www.nianticlabs.com/privacy/pokemongo/en"We cooperate with government and law enforcement officials or private parties to enforce and comply with the law. We may disclose any information about you (or your authorized child) that is in our possession or control to government or law enforcement officials or private parties as we, in our sole discretion, believe necessary or appropriate: (a) to respond to claims, legal process (including subpoenas); (b) to protect our property, rights, and safety and the property, rights, and safety of a third party or the public in general; and © to identify and stop any activity that we consider illegal, unethical, or legally actionable activity." Dette er noe vagt, men jeg tolker det som at de tar seg friheten til å selge informasjon til hvem som helst om de ønsker det. Appen har tilgang til kameraet på telefonen, GPS og litt profilinformasjon om deg. Dette er et massivt overvåkingsnettverk. Jeg oppfordrer folk til å tenke seg om før de peker kameraet mot andre mennesker, da det ikke bare er deres eget privatliv de invaderer. Folk er villige til å selge friheten sin for å fange virtuelle dyr i et spill som har mindre dybde i gameplay enn f.eks Cookie Clicker eller Tetris. Endret 18. juli 2016 av TobleroneDrone Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 (endret) Dette er noe vagt, men jeg tolker det som at de tar seg friheten til å selge informasjon til hvem som helst om de ønsker det. Kreativ tolkning. De lister opp 3 helt spesifikke kriterier som skal være til stede for at de deler informasjon (deler, ikke selger). "Vi har lyst" er ikke ett av disse kriteriene. Det er derimot etterkommelse av krav fra myndigheter, beskyttelse av eiendom, rettigheter eller sikkerheten til seg selv, tredjepart eller befolkningen generelt, eller for å forhindre ulovilg/uetisk aktivitet. Endret 18. juli 2016 av henrikwl Lenke til kommentar
TobleroneDrone Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Dette er noe vagt, men jeg tolker det som at de tar seg friheten til å selge informasjon til hvem som helst om de ønsker det. Kreativ tolkning. De lister opp 3 helt spesifikke kriterier som skal være til stede for at de deler informasjon (deler, ikke selger). "Vi har lyst" er ikke ett av disse kriteriene. Det er derimot etterkommelse av krav fra myndigheter, beskyttelse av eiendom, rettigheter eller sikkerheten til seg selv, tredjepart eller befolkningen generelt, eller for å forhindre ulovilg/uetisk aktivitet. Som sagt er dette meget vagt, da de kan definere hva de vil som "uetisk". Og det å gi informasjon til "private parties" er også meget suspekt i mine øyne. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Som sagt er dette meget vagt, da de kan definere hva de vil som "uetisk". Og det å gi informasjon til "private parties" er også meget suspekt i mine øyne. Kontekst er viktig her. Ett av kriteriene for å dele informasjon er å beskytte eiendom, rettigheter eller sikkerheten til tredjepart. I så måte kan det være nødvendig å måtte dele info med denne tredejpart - også dersom denne tredjeparten er en privat enhet. Det er som med samtlige bildedelingstjenester i verden, som må ha tillatelse til å distribuere bildene dine til tredjepart - nettopp fordi det å tillate noen å laste ned bildet og se det i browseren sin er "distribuering til tredjepart". Mens vanlige brukere, uten hverken teknisk eller juridisk kompetanse, leser dette og tror at Facebook nå kan selge bildene dine til Hallmark. For all del, jeg er for en bevissthet rundt deling av privat informasjon, men samtidig er det slik at mange av de tjenesten vi i dag benytter ikke vil fungere i det hele tatt uten at man gir leverandøren det som ved første øyekast kan virke som "suspekte tillatelser". Men hvis man ikke alltid har på de aller mest paranoide brillene går dette her helt fint. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Samt, å faktisk selge slik info selv om de evt. har lov er jo å skyte seg i foten, minst. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Lickitung på jobb, 705cp, godt å få noe ut av arbeidsdagen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Jeg er nybegynner men hva betyr det når man klikker på skjermen og får ett pip og en blå flekk der man trykker? Det varer ett sekund. Hva er de vite flekkene som flyter rundt på bakken? Stardust? Er dette noe jeg må forholde meg til? Hvor ofte kan man besøke samme pokestopp for å hente fordeler? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Jeg bor i ei lita bygd, å her er det jo ingen pokestops eller gyms. Må gå/kjøre noen mil til nærmeste lille by, noe som blir irriterende i lengden. Håper de balanserer det litt, så det dukker opp utenfor byer også, hvis ikke detter nok jeg av ganske fort Gyms og antall pokemon scaler med hvor mange som spiller i område Da kommer nok ikke jeg til å spille mye ihvertfall, gidder ikke reise mange mil for å finne stops... Lenke til kommentar
Hanne9867 Skrevet 18. juli 2016 Del Skrevet 18. juli 2016 Jeg bor i ei lita bygd, å her er det jo ingen pokestops eller gyms. Må gå/kjøre noen mil til nærmeste lille by, noe som blir irriterende i lengden. Håper de balanserer det litt, så det dukker opp utenfor byer også, hvis ikke detter nok jeg av ganske fort Gyms og antall pokemon scaler med hvor mange som spiller i område Da kommer nok ikke jeg til å spille mye ihvertfall, gidder ikke reise mange mil for å finne stops... Her er alle pokestops og gyms markert på Google Maps: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1zZsTX84smDDHUsQFL-JGE9CvEz0&hl=en_US Det er mange utenfor byene også, men ekstra mange i byer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå