Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det begynner å bli en stund siden jeg fikk noe nytt i pokedex. En Lapras kunne gjort seg snart...

 

Har 2 middels Snorlax og 2 merkelige Dragonite. Den ene av dem har topp bedømming og 2600 CP med godt potensiale til økning, men den har "Dragon Claw 35" som jeg føler er lite effektivt. Den andre har "Hyper Beam 120" som virker bedre, men den har ræva bedømming og kun 1127 CP.

 

  Det ser ut til at jeg må satse på å utvikle enda en Dragonite...

Lenke til kommentar

Har fanget én dratini, og hatt én som stakk. Har ikke store forhåpninger om dragonite i nærmeste fremtid. Kanskje aldri..

Får vanligvis 2 dratini hver gang jeg er innom Tyvholmen.... men igår fikk jeg ingen i regnet..

 

Vet ikke helt hvordan folk får disse enorme arcanine og dragonitene med langt over 3000 CP. Brukt sinnssykt mye stardust/candy for å powerup? Hvor får de tak i så mye candy isåfall? Ser dem nesten aldri jeg, hverken dratini eller growlithe.

Tror jeg kan få denne opp i 3000, men er veldig usikker på om det lønner seg en med "dragon claw" eller om jeg heller skal spare til en ny en.

 

post-18989-0-25155400-1479371549_thumb.jpg

 

Hmmm... siten har hikke.....

 

Det pågår en Lapras Event i Japan akkurat nå.

Kort forklart: Lapras er nesten like vanlig som Pidgey og Weedle i en tidsbegrenset periode.
 
Vi får sikkert se mer av den slags i fremtiden, forhåpentligvis også her til lands.

Jeg reiser til utlandet et par ganger i måneden, men skal ikke til Japan igjen før neste år. Hadde vært greit med et sted hvor man kunne få oversikt over slike hendelser.

 

 

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Tror jeg kan få denne opp i 3000, men er veldig usikker på om det lønner seg en med "dragon claw" eller om jeg heller skal spare til en ny en.

 

Dragon Claw er jo det beste angrepet du kan ha på en Dragonite, målt i DPS (damage per second).
Dragon Breath er også det beste hurtigangrepet, så basert på det er det der en perfekt Dragonite.
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan folk får disse enorme arcanine og dragonitene med langt over 3000 CP. Brukt sinnssykt mye stardust/candy for å powerup? Hvor får de tak i så mye candy isåfall? Ser dem nesten aldri jeg, hverken dratini eller growlithe.

1. Arcanine har max CP 2980...

2. Du vil ikke ta i mot tips for å bli bedre, men skjønner ikke hvordan andre blir gode?

 

De er nok relativt høy level og har brukt dust på Pokémons med høy IV.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mine beste er en Lapras på CP 1487 og en Vaporeon på CP 1352 + et par til over 1100. Likevel slo jeg lett en Dragonite på CP 3186. Lapras og Gyarados er visst de som fungerer best mot Dragonite, men litt rart at så svake klarer å ta den ned. Tiden gikk ut på en Snorlax CP 3030, - prøvde flere ganger, men manglet noen få sekunder på å klare det. Ergerlig å ikke ta den siste i gymmen, og miste sjansen til å sette inn en.

 

Noen som vet hva som fungerer bra mot Snorlax?

 

Edit: Her fant jeg litt info om hvordan slå Snorlax: http://pokemongo.gamea.co/c/y55hffbx

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar
Dragonite er den beste angriperen, men en rimelig dårlig gym defender. Den har lite HP og er veldig svak mot ice moves.

 

Snorlax er det verre med. I utgangspunktet er den svak mot fighting moves, men det hjelper lite når det ikke finnes gode fighting pokemon. Egentlig er det ingen som er særlig gode mot Snorlax. Hvis tiden er hovedproblemet, vil det nok være best å bruke sterke angripere som Dragonite, Arcanine og Exeggutor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Modnar: Takk for svar! Jeg har for dårlige fighting-pokemons, og synes de er vanskelige å finne også. De andre du nevner har jeg ikke foreløpig, så da får jeg nok unngå Snorlax over CP 3000 enn så lenge. :)

 

Mr. ve: Ja, jeg så det i linken jeg la ved. Pidgeot skal visst være bra mot Snorlax med Earthquake som charge move.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...