Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke jeg hvertfall, men jeg er en av de jævla irriterende folkene selv :D Deal with it or quit.

 

"høyt nivå" er bare en vits, dette spillet skal tross alt leve i mange år fremover, det er ingen som er i "end game" etter bare 3-4 mnd.

 

For meg spiller det ingen rolle, men er spent på hva Niantic gjør hvis store mengder brukere forsvinner/slutter.

Lenke til kommentar

De burde ha starta med events i sommer. Ikke så seint som Halloween. Hatt eksempel bare et event hvor raten for å se en type Pokemon gikk høyre opp, f. eks gress så folk kunne fange Bulbasaur som er et herk å finne av de starter-pokemonene (vanskeligere enn Dratini og spør du meg).

 

Og de burde planlagt å hatt buddy-updaten på dag 1, fordi spillet trengte et alternativ til å skaffe flere candy for en bestemt Pokemon med å gjøre noe annet enn å fange ting.

Lenke til kommentar

Spillet er ubalansert for tida. Sent i natt hadde jeg 10 gyms og nå bare timer etterpå er 9 tapt. Greit nok i seg selv, men det tok nokså lang tid å komme seg inn på de gymmene siden vel halvparten allerede var tatt av mitt lag og uten ledige spots, noe som innebærer at man må vinne ca 5-11 runder av kamper for å komme seg inn, men kun 2-3 runder for å ta det ned av en motstander etterpå. Hvis spillet skal ha noe for seg må det være helt likt i poeng å bygge opp som å ta ned. Det bør være lik xp for trening som for angrep også.

 

De fleste gymmene er tilgjengelige med bil og hvis to kompiser fiser rundt i en bil, tar desammen ned en level 5 gym på under étt minutt. Kanskje har det stått en stakkar og knotet i 10-20 minutter fort å komme seg inn der.

 

Det var ille nok at det ble gitt boost til angrep av gyms, men når det i tillegg blir mindre effektivt å trene så blir effekten hinsides.

 

Dersom gyms var balansert hadde det stimulert folk til å spille og kjempe om gyms, men slik det er nå ser jeg for meg at stadig fler vil styre unna gyms og bør seg med first stop/catch og muligens klekke et egg mens de likevel er ute og går.

 

Slik gyms er nå er det bortimot meningsløst å fortsette med spillet.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at det for de fleste pokestop er tilbake til kun 3 baller mens det fortsatt kryr av mionstre. Det betyr at jrg for første gang begynner å få lite av alle typer baller.

Ja, det er helt hinsides slik det er nå. Det tar timevis hver dag å gå i Pokéstop-loop for å få nok baller til å ikke gå tom. Hvis man i tillegg skal bruke flere timer på å komme seg inn på gyms fra det samme laget bare for at det alt for enkelt blir tatt helt ned igjen, får man ikke tid til mye annet i løpet av en dag.

 

Har de rotet til spillet med vilje for at folk skal bruke mer penger i shop siden det nå tar alt for lang tid å spille enn hva gjennomsnittet har tid til?

 

Slik det er nå så et det bedre å gå på ballinnhøsting og få dust fra mobs enn å gå tom for baller på catch mens man tar over gyms. Ti gyms gir nok coins til å kjøpe 20 baller, så man kan vel like gjerne ignorere gyms ned mindre man snubler i ett som er lett å ta.

 

Noen timer med ballinnhøsting gir baller tilsvarende over hundre kroner i shop. Tilsvarende tid brukt på gyms gir coins verd en tier. Spillet har gått ordentlig i grøfta nå i løpet av de siste patchene.

 

Det er ikke engang vits i å bygge opp en samling Pokémons dersom spillet fortsetter slik at det ikke svarer seg med gyms. Det har vært artig lenge tross svakt end game, men nå føles det mer som bortkastet tid å fortsette.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det komiske er at det ikke er level 10 gyms mer. Få som orker å bygge over level 5 og ikke får det så lenge nok heller. Har ikke sett noen nye gyms over level 7 etter patchen. De gyms som var level 8-10 var allerede trent opp før patchen og nå for lengat tatt ned.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Jeg rusler nå fortsatt rundt nesten hver dag. Og mange flere med meg. Frognerparken var full av kids og voksne som glodde på mobilen hele tida på søndag. Aker brygge også. Vi klager hvertfall ikke over manglende features..jeg bare spiller det som det er uten å bekymre meg over at juksesider er tatt ned eller om jeg evolver perfekte 100% IV eller transferer "feil". 

 

Jeg tror heller ikke det var meningen at 2-3 "småkonger" skal eie alle gymmene på et sted og cashe inn 100 coins om dagen. Nå har de rebalansert det igjen.

 

Huff så komisk og trist at jeg kan ta gyms igjen uten å battle gjennom 52000 prestige points ja. Huff og huff.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, ja den eneste fordelen med 52000 gyms var hvis man var en av de heldige inne i gymmen. Jeg ga opp å ta ned sånne gymmer med mine middelmådige pokemons, og har igrunnen konsentrert meg om å levle opp og sette inn i egne gyms. Nå har det forandret seg, så nå går det an å overta andre gymmer. Før klarte jeg kanskje bare å sette inn 1-2 før collect, men nå klarer jeg å sette inn mange flere. Ulempen er at de ikke er der over flere dager, men totalt tror jeg at jeg tjener på det.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Jeg er enig med badcat, det er alt annet enn balansert nå.

 

Jeg spiller alene, og hvis jeg kommer over en "vennlig" gym kan jeg glemme å få inn en MON der, da det et utrolig tidkrevende og kostbart (potions) å trene i en vennlig gym.

 

Er det dog en fiendtlig gym kan du komme med de seks cp 800 pidgeot dine og rasere den samme gymmen på få minutter.

 

Ikke særlig balansert.

Lenke til kommentar

Fikk plutselig en bunke "max revives". Får man nok av dem trenger man jo ikke samle på noen type potion. Blir mindre fullt i bagen da.

 

En god indikasjon på hvor ubalansert det er er at Plus som jo kun bruker en ball per pokemon stadig går tom for vanlige baller uansett hvor jeg går rundt. Er stadig nødt til å skru av varsling av pokemons for Plus og kun sanke fra pokestop slik at jeg får samlet opp et lite lager vanlige baller. For de som selv kaster baller og da jo bruker mer enn 1 ball i snitt per pokemon vil jo situasjonen være enda mer ubalansert.

 

Resultatet av ubalansen er for eksempel at det er vanskelig å få nok stardust. Når man ikke lengere kan fange alt av pokemons hva er da en god strategi for å få nok stardust?

Lenke til kommentar

Jeg ser det hvertfall som en slags balanse at jeg som går rundt solo også kan ta ned fiendegyms nå, at ikke alle gymmene eies av samme gjengen med 36-ere som har 2500+ pokemons stående der i ukesvis.

 

Vi må huske at selv om spillet er free to play, vil jo ikke niantic at ALLE skal spille gratis uten å kjøpe baller eller noenting. Det tjener de jo null og niks på. 

Lenke til kommentar

Ballene er kraftig overpriset i shop i forhold til andre items. Det hadde vært mer riktig med 20 coins for 20 baller.

 

Du ser det på som balanse at du ufortjent får tatt over et gym og det nesten uten innsats?

 

CP på beskyttere betyr ikke allverden. AI er treg og du greier å unnvike spesialangrepene. Har du en variert lineup for angrep kan du angripe effektivt og få ned en 2000+ Pokémon uten selv å miste mer enn 1/4 - 1/3 av HP, litt dårligere hvis forsvaret er 50-100% sterkere, menfremdeles fult mulig.

 

Det er vel heller ikke meninga at du skal ta ned et gym på nivå 10 på egenhånd. Hvis du tar étt nivå eller to så kan noen andre fortsette og det er faktisk to angrepene lag. Ubalansen et stor. Ikke bare et det flere ganger så effektivt å angripe som å trene, men det er i teorien dobbelt så mange angripere, så i praksis blir det oppunder 20 ganger mer effektivt å få ned et gym i løpet av 24 timer enn å få det opp.Dersom 9 stk (teller ikke med nr 2 kom mer rett inn) bygger opp et gym, er det verken logisk, rettferdig erklært balansert at én spiller alene skal få tatt det ned med minimal innsats.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Vi kommer aldri til å bli enige :) Jeg ser på dette som et casual-spill ikke et spill for "uberleets som avler perfekte pokemons". Du kan kaste tall og prosenter så mye du vil, jeg blir ikke enig. Det betyr bare at du overtenker hele greia syns jeg.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Casual er greit nok, men man trenger likevel ikke være dum eller dårlig. Nå mener jeg dum som et resultat av dårlige holdninger og ikke fordi man er født med lavere frekvens i topplokket enn gjennomsnittet. Hvis man har som holdning at man ikke skal sette seg inn i noe man bruker tid på, blir man automatisk dum.

 

Så mye for å avle. I løpet av et helt år har man ikke noen garanti for å få en topp 10 (mtp angrep) , Pokémon som er perfekt.

 

Hvis en for eksempelets skyld setter seg som mål å få en Growlithe på 100% må du i verste fall klekke flere tusen egg på 5km før det skjer og selv da må man ha riktig moveset eller så er det bare å starte forfra igjen.

 

Poenget et at tidsmessig greier man ikke å bruteforce avl av prfekte Pokémons om man så bruker all sin tid på det. Man må forholde seg til det man får og derfor er det fornuftig å sette seg inn i mekanikken slik at en kan utnytte det man får best mulig. Dette gjelder omtrent alle aspekter av livet. Dersom man ikke setter seg inn i ett felt man bruker tid på nå man regne med lavere effektivitet og en god del knoting på måfå.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...