Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Og du later som dette barnespillet er "pro gaming" liksom..vet ikke hva som er tristest xD

Skal man først gjøre noe så bør man gjøre det ordentlig.

 

Jeg ser flest godt voksne som spiller.

 

Spillet er simpelt, men for meg er det avslappende etter 20 år med knallhard gaming. Trengte en pause for å "lade batteriene" og få tilbake motivasjonen til å satse kompetativt igjen.

 

Jeg har fremdeles administrative oppgaver men for én gangs skyld er det deilig å kunne gå seg en tur med Pokémon Go i stedet for å være låst fast til en gamingprganisasjon 6 dager i uka.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leser med interesse mange av innleggene her og har noen spørsmål.

 

Jeg har selv kommet til nivå 24 og har 118 forskjellige pokemons med mulighet til å evolve et par tre stykker til så ca 122/142. Siden jeg nok er eldre enn gjennomsnittsspilleren, i full jobb og med familieforpliktelser som tar tid, har jeg begrenset meg til å fange pokemons og har derfor ikke brukt tid i gymene.

 

Mine sterkeste pokemons (CP) er ca 1600. Jeg er nå bevisst på "appraiser" funksjonen og benytter gjerne denne.

 

Det er lurer på er:

 

1. Hvor mye teller egentlig CP i forhold til øvrige stats. Vil ikke en pokemon med CP 1500 og middelverier slå en pokemon av samme type med CP 700 og gode stats?

 

2. Vil et bestemt pokestop kun gi egg av en bestemt type. Grunnen til at jeg spør er at mange av mine egg har kommet fra et pokestop rett over gaten og det er bare de samme typene som går igjen i eggene.

 

3. Snorlax, Lapras, evolvene til Charmander, dragonite- ja egentlig det meste i pokedexen fra 128 og oppover har vært ganske så fraværende til nå. Vil dette endre seg etter hvert som jeg levler opp eller er det litt flaks/uflaks hvorvidt man møter på disse i det fri.

 

4. Hva er ditt beste råd for å nå 142/142?

1: CP er det viktigeste, og er en sum av alle stats. Alle pokemon har en max CP verdi de kan ha. En mon med 100% IV vill ha max CP den kan ha ved max level.

Når det kommer til battles i gymer er det CP og anngrepene det går i.

 

IV er mest viktig i endgame (L40) for å kunne få max ut av en pokemon sitt potensiale.

Har du ikke tenkt å nå endgame, spiller IV ikke inn så mye

 

2: Det er random så vidt jeg vet, jeg får stort sett bare 5km egg, har ikke fått noen 10km etter jeg ble L20

Lenke til kommentar

Det betyr at de variablene du har kan resultere i alle de forskjellige kombinasjonene :)
Så basert på de tallene har den Clefable du har min IV 44,4% og max 88,9%

 

Vist du i spillet får at den har IV på topp, kan du luke ut alle som er under 80%

Så den er altså mellom 80% og 88,9%

 

Når du appraiser i appen får du også opp hvilken stat (Def/HP/Attack) som er den beste og en indikator på hvor bra den er.

Dette kan du også plotte inn i kalkularoren, så luker den ut de som ikke er riktige for deg.

 

post-37554-0-59341800-1478869910_thumb.png

Endret av Svar
Lenke til kommentar

Det betyr at de variablene du har kan resultere i alle de forskjellige kombinasjonene :)

Så basert på de tallene har den Clefable du har min IV 44,4% og max 88,9%

 

Vist du i spillet får at den har IV på topp, kan du luke ut alle som er under 80%

Så den er altså mellom 80% og 88,9%

 

Når du appraiser i appen får du også opp hvilken stat (Def/HP/Attack) som er den beste og en indikator på hvor bra den er.

Dette kan du også plotte inn i kalkularoren, så luker den ut de som ikke er riktige for deg.

 

attachicon.gifFEeBOmS.0.png

Åh, nå skjønner jeg! Takk for god forklaring! :) Jeg tenkte at den burde komme over 80%, men ble litt usikker når den fikk et gjennomsnitt på 68% Det er altså lurt å bruke appraise i tillegg til kalkulatoren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du appraiser i appen får du også opp hvilken stat (Def/HP/Attack) som er den beste og en indikator på hvor bra den er.

Dette kan du også plotte inn i kalkularoren, så luker den ut de som ikke er riktige for deg.

 

attachicon.gifFEeBOmS.0.png

Ser at det du poster ikke stemmer med listen på  https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-appraisal

For eksempel gir iflge det du postet "I'm blown away by its stats. WOW!" for Team Valor Top IV 13-14, mens det ifølge den andre siden gir 15.

Lenke til kommentar

 

Når du appraiser i appen får du også opp hvilken stat (Def/HP/Attack) som er den beste og en indikator på hvor bra den er.

Dette kan du også plotte inn i kalkularoren, så luker den ut de som ikke er riktige for deg.

 

attachicon.gifFEeBOmS.0.png

 

Ser at det du poster ikke stemmer med listen på https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-appraisal

For eksempel gir iflge det du postet "I'm blown away by its stats. WOW!" for Team Valor Top IV 13-14, mens det ifølge den andre siden gir 15.

Det er "I'm blown away by its stats, WOW!" som er best og gir 15 på minst én stats, så det er den andre siden som er riktig. ;) Ellers er det den første setningen de sier som er viktigst. Deretter når de sier at f.eks. Attack er best, da skal du hake av for det i IV kalkulatoren, fordi da er det den statsen som gir 15. Noen ganger sier de at den er like god på f.eks. HP, da skal du hake av for det også. :) Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Bare et tips: Dagens første fangst innbrakte 2660 CP med alle dags-bonuser. Kan være lurt å synke det med et lucky egg.

Regner med at du mente XP ;) Jeg trodde bonusene begynte på mandag, for jeg er bare på dag 6 idag, så det er først imorgen jeg kan innhente 2000 XP ekstra. Jeg har ikke prøvd ennå idag, men tror det var den 7. dagen, om man har fanget/tatt pokestop hver dag.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Jeg har også 6, får 7 etter midnatt. Jeg tar det som kveldens siste fangst i tilfelle jeg ikke får tid neste dag så har jeg en dag å gå på.

 

Det kan være at noen fikk patchen før andre men jeg mener at den tok med seg de forestående dagene da den visuelle oppdateringa kom.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Jeg har også 6, får 7 etter midnatt. Jeg tar det som kveldens siste fangst i tilfelle jeg ikke får tid neste dag så har jeg en dag å gå på.

Det kan være at noen fikk patchen før andre men jeg mener at den tok med seg de forestående dagene da den visuelle oppdateringa kom.

 

Ja, oppdateringen kom på onsdag, men vi fikk godkjent for noen dager før.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Får slenge meg på tråden her selv med et spørsmål: hva er det som bestemmer cap-en på CP hos de forskjellige Pokemon? Først trodde jeg det var min level, men etter å ha lastet ned IV Go for å ha mer konkrete "appraisinger" så står max CP oppført med helt tilfeldige verdier fra Pokemon til Pokemon. Er dette en helt tilfeldig cap, og i så fall, hvor mye har ren CP å si i forhold til IV? Tenker at dersom man har en Pokemon med høy IV, men CP cap er veldig lav, så må det vel være et punkt der det ikke lønner seg å satse kun på IV?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...