Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det merkes at det har blitt lettere å ta ned gym. Da jeg var midt i sentrum av byen her igår, hadde alle 4 gymmene bare én pokemon hver. Jeg satte inn én i en vennlig gym, og slo ut to av de tre andre. Sånn som det er nå, lønner det seg heller å slå ut og sette inn, mot å øke prestisjen på egne gymmer.

Lenke til kommentar

 

Kan man ikke bruke vanlig store kreditt? (Apple store / Play store)

 

Det er ikke alle som har lyst til å registrere kredittkort slike steder. Man har en opsjon å bruke gavekode/gavekort i shopen i appen, men når jeg søker på nettet finner jeg ikke noe mere informasjon om dette.

Her er litt info ang Apple Store gavekort: http://www.apple.com/no/shop/gift-cards

Kanskje du finner noe der?

Lenke til kommentar

 

Det er ikke alle som har lyst til å registrere kredittkort slike steder. Man har en opsjon å bruke gavekode/gavekort i shopen i appen, men når jeg søker på nettet finner jeg ikke noe mere informasjon om dette.

Her er litt info ang Apple Store gavekort: http://www.apple.com/no/shop/gift-cards

Kanskje du finner noe der?

Nei, det er kun for det som selges i Apple Store. Jeg godtar ikke Apple sin EULA så jeg har uansett ikke noen bruker hos eller elektronikk fra Apple.

Lenke til kommentar

 

Klarte cache in for 5 gym idag slik at jeg endelig fikk kjøpt plass til flere pokemons. Det tok jammen ikke lang tid før det var fullt igjen.  :huh:

Alt som er under 80% er egentlig bare å kvitte seg med :)

Sletter fortløpende de med lavest CP. Har da ikke tid til å løse en kryptisk rebus og bruke en online kalkulator for å finne en skjult verdi med ukjent betydning.

Lenke til kommentar

 

 

Klarte cache in for 5 gym idag slik at jeg endelig fikk kjøpt plass til flere pokemons. Det tok jammen ikke lang tid før det var fullt igjen.  :huh:

Alt som er under 80% er egentlig bare å kvitte seg med :)

Sletter fortløpende de med lavest CP. Har da ikke tid til å løse en kryptisk rebus og bruke en online kalkulator for å finne en skjult verdi med ukjent betydning.

 

Det holder å bruke den innebygde apraiser knappen :)

Man må bare vite hvilken respons man skal se etter.

Lenke til kommentar

 

Kan man ikke bruke vanlig store kreditt? (Apple store / Play store)

Det er ikke alle som har lyst til å registrere kredittkort slike steder. Man har en opsjon å bruke gavekode/gavekort i shopen i appen, men når jeg søker på nettet finner jeg ikke noe mere informasjon om dette.

 

Jeg tenkte mer på den typen kort man får kjøpt i enkelte butikker.

 

Jeg finner ikke noe redeem code e.l. i selve appen? Annet enn at jeg kan løse inn Play store kort når jeg prøver å kjøpe coins.

Lenke til kommentar

 

 

 

Klarte cache in for 5 gym idag slik at jeg endelig fikk kjøpt plass til flere pokemons. Det tok jammen ikke lang tid før det var fullt igjen. :huh:

 

Alt som er under 80% er egentlig bare å kvitte seg med :)

Sletter fortløpende de med lavest CP. Har da ikke tid til å løse en kryptisk rebus og bruke en online kalkulator for å finne en skjult verdi med ukjent betydning.

Det holder å bruke den innebygde apraiser knappen :)

Man må bare vite hvilken respons man skal se etter.

Det er den jeg bruker også. Det er den første setningen som har betydning, og når det står dette bør du spare på de:

 

Mystic: Overall, your Pokemon is a wonder! What a breathtaking Pokemon!

Valor: Overall, your Pokemon simply amazes me. It can accomplish anything!

Instinct: Overall, your Pokemon looks like it can really battle with the best of them!

Endret av Hanne9867
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du bør likevel finsjekke vidundrene. Mine vidundre fra i går viste seg å ikke være fult så gode, 86.7 og 82.2, men jeg tar vare på dem i på vente av noe bedre. Tar evolve på den første dersom jeg ikke finner noe bedre før jeg har nok candy, eventuelt trenger jeg candy til å ta power up på en av de Arcanine jeg allerede har hvis den noen gang kommer ut av gymmen igjen.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

 

Klarte cache in for 5 gym idag slik at jeg endelig fikk kjøpt plass til flere pokemons. Det tok jammen ikke lang tid før det var fullt igjen. :huh:

Alt som er under 80% er egentlig bare å kvitte seg med :)
Sletter fortløpende de med lavest CP. Har da ikke tid til å løse en kryptisk rebus og bruke en online kalkulator for å finne en skjult verdi med ukjent betydning.

Trist å høre at du fortsetter med det tullet til tross for at du har fått tips og forklaringer. Å gå etter CP er en typisk feil for nybegynnere og straffer seg i lengden, spesielt hvis du har tatt transfer på de riktig gode du har fått med lav CP.

 

Det blir som du tar vare på tusenlappen, men kaster det sjeldne kronestykket som er verd millioner, fordi du ikke orker å sjekke verdien. Din metode blir faktisk ikke tidsbesparende i lengden, samme hvor mye du tror det. Tiden du bruker ekstra på å miste gyms og slite med angrep av gym fordi du tok transfer på de beste Pokémon og beholdt de middelmådige er langt mer enn den halvtimen det tar å sette seg inn i systemet og de to minuttene det tar daglig å sjekke de få Pokémon som er igjen etter at du har grovsortert ved hjelp av apprise. I tillegg kommer all tid du bruker ekstra på progress fordi du ikke får 10 gyms/dag.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Jeg leser med interesse mange av innleggene her og har noen spørsmål.

 

Jeg har selv kommet til nivå 24 og har 118 forskjellige pokemons med mulighet til å evolve et par tre stykker til så ca 122/142. Siden jeg nok er eldre enn gjennomsnittsspilleren, i full jobb og med familieforpliktelser som tar tid, har jeg begrenset meg til å fange pokemons og har derfor ikke brukt tid i gymene.

 

Mine sterkeste pokemons (CP) er ca 1600. Jeg er nå bevisst på "appraiser" funksjonen og benytter gjerne denne.

 

Det er lurer på er:

 

1. Hvor mye teller egentlig CP i forhold til øvrige stats. Vil ikke en pokemon med CP 1500 og middelverier slå en pokemon av samme type med CP 700 og gode stats?

 

2. Vil et bestemt pokestop kun gi egg av en bestemt type. Grunnen til at jeg spør er at mange av mine egg har kommet fra et pokestop rett over gaten og det er bare de samme typene som går igjen i eggene.

 

3. Snorlax, Lapras, evolvene til Charmander, dragonite- ja egentlig det meste i pokedexen fra 128 og oppover har vært ganske så fraværende til nå. Vil dette endre seg etter hvert som jeg levler opp eller er det litt flaks/uflaks hvorvidt man møter på disse i det fri.

 

4. Hva er ditt beste råd for å nå 142/142?

Endret av emrossel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...