Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jo, men det "appraise" gjør er å fortelle deg hva de skjulte attack/defense statene er. Har ingenting med CP å gjøre.

En med høy "Combat Power" er altså likevel dårlig i kamp pga dårlige "skjulte attack" og en med gode "skjulte attack" er altså bra i kamp selv om "Combat Power" kun er 14?

 

Er det slik at "Combat Power" kun er der for å forvirre folk og det er den med CP 14 jeg bør utvikle?

Lenke til kommentar

Først skal man finne en Pokémon fra en av de to øverste tierne eller en som gir evolve til en av de to øverste tierne og denne skal ha så nær 100% IV som mulig, helst over 90%, dertil skal man igjen ha riktig moveset for angrep eller forsvar, så kan man tenke på å utvikle med candy og dust.

 

Akkurat nå utvikler jeg en Poliwrath fra 486 CP, men den har 95.6% IV og Bubble / Hydro Pump, og da vil den gjøre seg godt på høy level.

 

Tier > moveset > IV. Man får oppgradere det beste man har for øyeblikket og prioritere det man har med riktig moveset og høy IV. Feks kan en Vaporeon lett nå 2k CP selv med bare 75% IV så da er det ikke helt bortkastet med riktig moveset, men man investerer kun dust og candy i en slik dersom man ikke har noe bedre å prioritere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir ganske forvirret når jeg skal velge hvilke Eevee jeg skal utvikle.Den som har høyest CP med 660 er denne:

attachicon.gifScreenshot_20161105-160729.png

 

Men for bedømming får jeg:

"Overall, your Eevee may not be great in battle, but I still like it!

Its Attack is its strongest feature.

Its stats don't point to greatness in battle.

Aww, what a small Eevee. It'd rather cute I'd say"

Høres ut som skikkelig slakt så hvorfor CP på 660?

 

En annen med:

"Overall, your Eevee is a decent Pokemon.

Its Attack is its strongest feature.

I'm blown away by its stats, WOW!

Your Eevee is rather sizable, that's for sure!"

CP 1000? Nei, kun 14!

Overall, your (Pokemon Name) simply amazes me. It can accomplish anything! IV = 80% - 100%

Overall, your (Pokemon Name) is a strong Pokemon. You should be proud! IV = 67% - 79%

Overall, your (Pokemon Name) is a decent Pokemon. IV = 51% - 66%

Overall, your (Pokemon Name) may not be great in battle, but I still like it! IV = 0% - 50%

 

Vent til du finner en som "simply amazes me". Selv da bør du bruke en app for å regne ut eksakt %. Appraise er fint for grovsortering. Skrot de under 80% dvs ""simply amazes me" hvis de ikke er i øverste tier, CP over 1500 og har beste moveset.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Blir ganske forvirret når jeg skal velge hvilke Eevee jeg skal utvikle.Den som har høyest CP med 660 er denne:

attachicon.gifScreenshot_20161105-160729.png

 

Men for bedømming får jeg:

"Overall, your Eevee may not be great in battle, but I still like it!

Its Attack is its strongest feature.

Its stats don't point to greatness in battle.

Aww, what a small Eevee. It'd rather cute I'd say"

Høres ut som skikkelig slakt så hvorfor CP på 660?

 

En annen med:

"Overall, your Eevee is a decent Pokemon.

Its Attack is its strongest feature.

I'm blown away by its stats, WOW!

Your Eevee is rather sizable, that's for sure!"

CP 1000? Nei, kun 14!

Overall, your (Pokemon Name) simply amazes me. It can accomplish anything! IV = 80% - 100%

Overall, your (Pokemon Name) is a strong Pokemon. You should be proud! IV = 67% - 79%

Overall, your (Pokemon Name) is a decent Pokemon. IV = 51% - 66%

Overall, your (Pokemon Name) may not be great in battle, but I still like it! IV = 0% - 50%

 

Vent til du finner en som "simply amazes me". Selv da bør du bruke en app for å regne ut eksakt %. Appraise er fint for grovsortering. Skrot de under 80% dvs ""simply amazes me" hvis de ikke er i øverste tier, CP over 1500 og har beste moveset.

 

Har en Eevee med CP 13 og "may not be great in battle, but I still like it!" som da burde bety at den er skikkelig elendig, men likevel får den "I'm blown away by its stats, WOW!". Hva betyr så dette? At den er imponerende dårlig?

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke bortkastet da det langsiktige potensialet er større. Det koster ikke allverden å oppgradere i starten, helt ned i 200 dust per halve level. Det er først mot slutten det koster 10k for hver halve level og det kommer man ikke unna uansett startpunkt, men når man kommer dit så ønsker man at IV skal være så nært 100% som mulig.

 

Tier må være riktig, moveset må være riktig, IV bør være over 90%, så kan man oppgradere.

 

Det er denne mekanikken som gjør dette spillet så gøy. Det føles godt å få en top tier Pokémon med best moveset og IV på 100%. Sjansen for 100% er liten, men 93.3, 95.6 og 97.8 er realistisk å oppnå. Ganske surt å få 100% IV og feil moveset. Du vinner en million, men i verdens minst verdifulle valuta.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Enig med Badcat koster ikke så mye stardust og Candy å få en pokemon opp på nivå med de andre. Heller en pokemon med lavt lvl cp med god IV en en med god cp og lav IV.men uansett så kan du bli fucked på movesetted. Men beholder uansett top tiers pokemons med høy IV og dårlige moves. Man veit aldri hva som kan bli gull i framtidige oppdateringer. 

Lenke til kommentar

Hva mener dere er best å beholde:

 

1. En med lav CP og høy IV

2. En med høy CP og høy IV

 

Jeg er klar over at det er billigere å bruke power up på en med lav CP enn en med høy CP. Likevel er det sånn at med en man fanget med høy CP har man ikke behøvd å bruke stardust/candy i det hele tatt.

 

Jeg evolver kun de som har best IV og høy CP.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Alternativ 2 er jo såklart best, poenget er at IV > CP da CP kan oppgraderes.

 

For min del har det vært en dårlig dag for PoGO;

- 10km-egget ble en rævva Hitmonchan

- de to gymma jeg har vært inne i de siste 2 ukene ble begge tatt ned

- hadde spart opp en del evolves av mons jeg ikke hadde fra før, og som potensielt kunne brukes til gymbattles, til et lucky egg. Brente av egget i dag og ALLE fikk rævva movesets. Ikke èn var brukende. Ble også litt skuffa over CP, trodde egentlig alle skulle bli hakket bedre, så de hadde vel ikke vært brukendes til gymming uansett.

Lenke til kommentar

Det er jammen meg stor aktivitet i kulda! Idag skiftet 3 gymmer lag på kort tid, og den ene var helt oppe i 20k før den ble kjempet ned. Jeg cashet inn 20/1000 idag, men kunne nok ha tatt mer om jeg hadde ventet. Moro at det er litt aktivitet så ikke gymmene blir stående på level 10 og umulige å komme inn i. Min Lapras har stått i gym i én uke nå, men det er på et mindre sted med liten aktivitet.

Lenke til kommentar

Ja, det er mange forskjellige som dukker opp, - idag fikk jeg både Ponyta og Pikachu, som jeg ikke har sett på evigheter. Idag begynte nok de daglige bonusene. Jeg fikk 500 XP da jeg fanget en pokemon, og det sto at det var dagens første (selv om det ikke var det, - mulig det begynte litt utpå dagen)

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...