Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

De har noe nytt på gang, - daglige bonuser: http://pokemongo.nianticlabs.com/en/post/daily-bonus/

 

 

2016. 11. 2

More bonuses, more fun! Daily bonuses are coming...

Trainers,

 

We want to provide you a detailed look at a new feature coming soon to Pokémon GO - Daily bonuses! Trainers will soon be able to receive a bonus for certain daily activities, including catching a Pokémon or visiting a PokéStop once a day. You’ll earn a larger bonus if you do this seven days in a row!

 

Catching a Pokémon every day will earn the following bonus:

500 XP

600 Stardust

Catching a Pokémon every day for 7 days straight will earn the following larger bonus:

 

2,000 XP

2,400 Stardust

Visiting a PokéStop and spinning the Photo Disc every day will earn the following bonus:

 

500 XP

A number of additional items

Visiting a PokéStop every day for 7 days straight will earn the following larger bonus:

 

2,000 XP

A greater number of additional items

If you catch a Pokémon at any time on Tuesday local time, you’ll be eligible for the next daily bonus on Wednesday at 12 AM local time.

 

 

The Pokémon GO team

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Forklare det? Ganske easy, noen har vært i Australia på ferie og fanga den. Så plassert den i en gym her i Norge. Voila. Hvis du så den wild, superbug som nok aldri skjer igjen. Myth busted. Kthxbye.

Mener du at pokemons blir markert som "Seen" om man har passert en gym de er i?

Det ble endret i en patch for en god stund siden. Så ja, dersom du "ser" en pokemon i en gym så har du "sett den" ifølge pokedexen.

 

Teit, imo.

Kjøper ikke helt den forklaringen. Om de stemmer så må man jo telle alle ganger man har sett alle forskjelige pokemons i en gym... og det stemmer jo ikke.

Lenke til kommentar

Det gjelder tydeligvis å sikre at folk ikke stopper opp... i avvente på at flere typer pokemon enn de 149 man har idag blir tilgjengelige.

Pokédex har da lite å si kontra å ha en sterk lineup og gjøre seg bemerket. På en klesbutikk feks, du kjøper ikke alt de har for å ha det, du kjøper det du vil ha for å bruke. Spilllet har et ganske flatt system for belønning, så da er det positivt om de legger til noe.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Er faktisk en del gym med høy level her på bygda og. Har karret meg inn i en level 10, en 8 og en som var 10, men jeg ble slått ut. Kom meg inn igjen på 9 nå. Men greit å kunne cashe inn 20/1000 hver dag. Nå håper jeg 30/1500 kan vare en stund :)

Meste jeg har klart er 5 gym.

 

Men dere som har pokemons med CP 2000+, har dere brukt veldig høye basic pokemons eller er de fora opp på star dust?

De beste jeg har er 1600-1800 og de har jeg brukt litt dust på, samt at de ikke kommer særlig høyere pga min level..

Men bruker kun dust på de som er "appraiset" til det beste.

Man er ikke så avhengig av å ha mye over 2k CP selv om man nå bør være minst level 25 og på vei mot å ha 10-20 dugelige mons.

 

Har man feks 2 fire, 2 water, 1 electric, 1 ice, bug ground oppunder 2k til å angripe gyms greier man seg godt uten å ha veldig mye over 2k CP.

 

Det er selvsagt større byer hvor det er høyere krav, men da har man også større potensiale for å henge med.

 

I større byer har jeg feks fått pidgeys på hvert gatehjørne og gode muligheter for evolve, mens hjemme er det roligere og mer fokus på å klekke egg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Forklare det? Ganske easy, noen har vært i Australia på ferie og fanga den. Så plassert den i en gym her i Norge. Voila. Hvis du så den wild, superbug som nok aldri skjer igjen. Myth busted. Kthxbye.

 

Mener du at pokemons blir markert som "Seen" om man har passert en gym de er i?

Det ble endret i en patch for en god stund siden. Så ja, dersom du "ser" en pokemon i en gym så har du "sett den" ifølge pokedexen.

 

Teit, imo.

Kjøper ikke helt den forklaringen. Om de stemmer så må man jo telle alle ganger man har sett alle forskjelige pokemons i en gym... og det stemmer jo ikke.
Når man har sett en pokemon i gym man ikke har selv, vises den som en skygge i pokedexen og når man klikker på den så får man se hvordan den ser ut. Den blir markert som "seen" 1 gang uansett hvor mange ganger man har sett den i gym. Tidligere var det som Bandidos-Pelle sier, kun de man hadde sett vilt/prøvd å fange som ble markert som "seen".

Dermed kan det godt være at noen har vært i Australia og fanget/hentet et egg med Kangaskhan og satt inn i en gym her i landet.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

 

 

 

Mener du at pokemons blir markert som "Seen" om man har passert en gym de er i?

Det ble endret i en patch for en god stund siden. Så ja, dersom du "ser" en pokemon i en gym så har du "sett den" ifølge pokedexen.

 

Teit, imo.

Kjøper ikke helt den forklaringen. Om de stemmer så må man jo telle alle ganger man har sett alle forskjelige pokemons i en gym... og det stemmer jo ikke.
Når man har sett en pokemon i gym man ikke har selv, vises den som en skygge i pokedexen og når man klikker på den så får man se hvordan den ser ut. Den blir markert som "seen" 1 gang uansett hvor mange ganger man har sett den i gym. Tidligere var det som Bandidos-Pelle sier, kun de man hadde sett vilt/prøvd å fange som ble markert som "seen".

Dermed kan det godt være at noen har vært i Australia og fanget/hentet et egg med Kangaskhan og satt inn i en gym her i landet.

Har fanget en Tauros, men har sett flere i gym. Står likevel kun at jeg har sett 1. Man ønsker altså ikke fra 1 selv om man ser den i det fri 1 gang i tillegg.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Mener du at pokemons blir markert som "Seen" om man har passert en gym de er i?

 

Det ble endret i en patch for en god stund siden. Så ja, dersom du "ser" en pokemon i en gym så har du "sett den" ifølge pokedexen.

Teit, imo.

Kjøper ikke helt den forklaringen. Om de stemmer så må man jo telle alle ganger man har sett alle forskjelige pokemons i en gym... og det stemmer jo ikke.
Når man har sett en pokemon i gym man ikke har selv, vises den som en skygge i pokedexen og når man klikker på den så får man se hvordan den ser ut. Den blir markert som "seen" 1 gang uansett hvor mange ganger man har sett den i gym. Tidligere var det som Bandidos-Pelle sier, kun de man hadde sett vilt/prøvd å fange som ble markert som "seen".

Dermed kan det godt være at noen har vært i Australia og fanget/hentet et egg med Kangaskhan og satt inn i en gym her i landet.

Har fanget en Tauros, men har sett flere i gym. Står likevel kun at jeg har sett 1. Man ønsker altså ikke fra 1 selv om man ser den i det fri 1 gang i tillegg.
Hm, det burde stått at du hadde sett 2 da. Jeg var inne og sjekket min Lapras, og den har jeg klekket én av og sett i gym flere ganger, og der står det at jeg har sett den to ganger. Om man ser den kun i gym flere ganger så kommer det opp 1, men ant. som man fanger/klekker kommer opp med riktig antall i tillegg. Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

 

 

 

Forklare det? Ganske easy, noen har vært i Australia på ferie og fanga den. Så plassert den i en gym her i Norge. Voila. Hvis du så den wild, superbug som nok aldri skjer igjen. Myth busted. Kthxbye.

Mener du at pokemons blir markert som "Seen" om man har passert en gym de er i?

 

Det ble endret i en patch for en god stund siden. Så ja, dersom du "ser" en pokemon i en gym så har du "sett den" ifølge pokedexen.

 

Teit, imo.

 

Kjøper ikke helt den forklaringen. Om de stemmer så må man jo telle alle ganger man har sett alle forskjelige pokemons i en gym... og det stemmer jo ikke.

 

Om du ikke kjøper den er det jo verst for deg. Dette er confirmed av de som lager spillet... Hallo?

 

Og nei, det er 142 tilgjengelige pokemon for oss i Europa. Ikke mer enn det. Nå må folk våkne opp her altså.

Lenke til kommentar

Her har det igrunnen vært lite Weedle i forhold til Pidgey, men jeg har mye Pidgey-candy på lager ennå. :)

 

Hvordan er gym-aktiviteten hos dere i snøværet? Får dere ha pokemonene deres i fred i gymmene?

Jeg skal til en by og gi blod på mandag, så da får jeg prøve å komme inn i en gym til, - må bare huske å ikke cashe inn for den jeg allerede har i gym før jeg har vært innom der (hvis den holder seg der helt til mandag da) Ergerlig å ha satt inn en ny og så ikke kunne cashe inn på noen timer.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Jeg har ikke satt noe i en gym på et par uker, fordi en gul gjeng (30+) har raida alle gymmene i nærheten og gjort dem Level 10/52000.

Orker ikke prøve engang. Det er det visst ingen andre som gjør heller.

 

Sånt er irriterende! Om man tar seg tid til å ta ned en sånn gym, tar det gjerne ikke så langt tid før de er på pletten igjen. Håper du finner noen gymmer litt lenger unna du kan hoppe inn i.

Lenke til kommentar

Blir ganske forvirret når jeg skal velge hvilke Eevee jeg skal utvikle.Den som har høyest CP med 660 er denne:

post-18989-0-21073600-1478362141_thumb.png

 

Men for bedømming får jeg:

"Overall, your Eevee may not be great in battle, but I still like it!

Its Attack is its strongest feature.

Its stats don't point to greatness in battle.

Aww, what a small Eevee. It'd rather cute I'd say"

Høres ut som skikkelig slakt så hvorfor CP på 660?

 

En annen med:

"Overall, your Eevee is a decent Pokemon.

Its Attack is its strongest feature.

I'm blown away by its stats, WOW!

Your Eevee is rather sizable, that's  for sure!"

CP 1000? Nei, kun 14!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...