Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

kan kjøpe mere lageingsplass for både pukemans og inventory i shop

Er klar over det, men jeg har fanget over 4000 pokemons. Selv om jeg hadde klart å cache inn for 10 gyms hver 21. time helt siden Pokemon Go ble lansert i Norge og hadde brukt alle myntene på ekstra lagringsplass så ville jeg kun hatt plass til 3250.

 

Poenget mitt er at om man ikke skal evolve dem eller kjempe med dem så har det ingen verdi å beholde pokemons man har fanget eller verpet ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er smart å transfere mest mulig nå som man får dobbelt med candy, og de vanlige er det lurt å kvitte seg helt med siden de er enkle å finne seinere. Pidgeotto blir det mye av når man evolver en haug med Pidgey.

Jeg kjørte en runde med lucky egg idag, - klekket 3 stk 10 km-egg (Electrabus og Eevee som jeg hadde fra før + Kabuto)) i tillegg til å evolve.

Jeg tok meg ikke tid til å fange noen, og det ble ca 66.000 XP. Neste gang skal jeg huske på å sette på en alarm når de 30 min. er over, for man får jo ikke sett hvor lang tid det er igjen på egget mens man er inne på pokemonene. Jeg gikk fra tidlig level 19 og til nesten level 21 (mangler 6k). Dermed fikk jeg to nye incubatorer, så nå har jeg 5 stk som skal brukes under eventet (har bare igjen én klekking på to av de da)

Selsagt lønner det seg å overføre når man får dobbelt betalt, men ingen visste at dette skulle komme. Normaltl ønner det seg å bare kvitte seg med de man ikke skal evolve eller kjempe med.

 

Har forresten ikke kommet over ett eneste 10km egg under disse spesialdagene og jeg har prøvd å klekke ut så mye som mulig.

Lenke til kommentar

 

Det er smart å transfere mest mulig nå som man får dobbelt med candy, og de vanlige er det lurt å kvitte seg helt med siden de er enkle å finne seinere. Pidgeotto blir det mye av når man evolver en haug med Pidgey.

 

Jeg kjørte en runde med lucky egg idag, - klekket 3 stk 10 km-egg (Electrabus og Eevee som jeg hadde fra før + Kabuto)) i tillegg til å evolve.

Jeg tok meg ikke tid til å fange noen, og det ble ca 66.000 XP. Neste gang skal jeg huske på å sette på en alarm når de 30 min. er over, for man får jo ikke sett hvor lang tid det er igjen på egget mens man er inne på pokemonene. Jeg gikk fra tidlig level 19 og til nesten level 21 (mangler 6k). Dermed fikk jeg to nye incubatorer, så nå har jeg 5 stk som skal brukes under eventet (har bare igjen én klekking på to av de da)

 

Selsagt lønner det seg å overføre når man får dobbelt betalt, men ingen visste at dette skulle komme. Normaltl ønner det seg å bare kvitte seg med de man ikke skal evolve eller kjempe med.

 

Har forresten ikke kommet over ett eneste 10km egg under disse spesialdagene og jeg har prøvd å klekke ut så mye som mulig.

Jeg sparer på Pidgeys, Weedle og Caterpie kun for å bruke til evolving, så de er de jeg har mest av og er ofte oppe i taket på 250 totalt. ;) Jeg har samlet på 10 km egg en stund for å klekke sammen med et lucky egg. I tillegg fikk jeg ett på fredag som jeg klekket til en Lapras i ettermiddag og fikk 64 candy. Gøy å endelig få noe brukbart, - klekket en Gastly i et 5km egg idag også, akkurat som om det ikke er nok av de for tiden....
Lenke til kommentar

Problemet med eggs er at det fyller seg opp med 2km egg så man får aldri 10km siden det alltid er fullt. Teit at man ikke kan slette eggs også. Med en gang jeg fullfører et 2km popper bare et nytt opp på neste pokestop og stjeler plassen.

Min egg inventory er full av 5 km egg. Syns det er verre, da de tar lenger tid å klekke.

Er level 23 og er nå på mitt 5. 10km egg... Det første egget jeg fikk var 10km, så etter level 20 har jeg vel kun hatt 3.

Lenke til kommentar

 

Problemet med eggs er at det fyller seg opp med 2km egg så man får aldri 10km siden det alltid er fullt. Teit at man ikke kan slette eggs også. Med en gang jeg fullfører et 2km popper bare et nytt opp på neste pokestop og stjeler plassen.

 

Min egg inventory er full av 5 km egg. Syns det er verre, da de tar lenger tid å klekke.

Er level 23 og er nå på mitt 5. 10km egg... Det første egget jeg fikk var 10km, så etter level 20 har jeg vel kun hatt 3.

Hehe, ja jeg skulle gjerne hatt flere 2 km egg, for det blir mange 5 km egg her for tiden også. Jeg har ennå ikke fått Pikachu i egg, - har bare én dårlig en på 54 CP funnet vilt. Ellers er det bare å gå så mye man kan og klekke mest mulig t.o.m. tirsdag.

Lenke til kommentar

Pass på når dere evolver med lucky egg. Uansett hvor mange jeg evolver legges det til kun +10.000 poeng hver gang jeg går ut av Pokemon-menyen.

 

Det lønner seg altså å ta flere pauser.

Ok, greit å vite! :)

Jeg gikk ut av pokemon-menyen flere ganger for sjekke tiden, men da måtte man bla seg nedover igjen når man gikk inn i menyen på nytt. Likevel er det lurt altså, - takk for info! :)

Lenke til kommentar

Jaså? For jeg dro nettopp inn en 11500 når jeg gikk ut av menyen.

Jeg er under 0.43.4 under Android og opplevde dette flere ganger igår. Trodde først jeg hadde sett feil så jeg sjekket det igjen og enda en gang ble det begrenset til 10.000 poeng.

 

Hadde ikke lyst til å kaste bort flere poeng på å teste det en tredje gang. :hm:

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

 

Jaså? For jeg dro nettopp inn en 11500 når jeg gikk ut av menyen.

Jeg er under 0.43.4 under Android og opplevde dette flere ganger igår. Trodde først jeg hadde sett feil så jeg sjekket det igjen og enda en gang ble det begrenset til 10.000 poeng.

 

Hadde ikke lyst til å kaste bort flere poeng på å teste det en tredje gang. :hm:

1. Man får visuelt flere poeng enn 10k poeng i den versjonen.

 

2. Hvorfor tror du at det visuelle har noe med den faktiske registreringen av poeng å gjøre?

Lenke til kommentar

Interessen har nok falt litt etterhvert som folk har fått fanget mange av de pokémon som er tilgjengelig, samtidig som de har nådd et level der videre progresjon tar lang tid. Pluss at det er nok ikke like aktuelt å løpe rundt ute på senhøsten/vinteren. Mekanikken i gym-battles er heller ikke interessant nok til at veldig mange vil bruke mye tid på det. 

Vil tippe at interessen kan øke noe igjen til våren dersom gen 2 kommer og de får på plass trading og diverse.

Lenke til kommentar

 

 

Jaså? For jeg dro nettopp inn en 11500 når jeg gikk ut av menyen.

Jeg er under 0.43.4 under Android og opplevde dette flere ganger igår. Trodde først jeg hadde sett feil så jeg sjekket det igjen og enda en gang ble det begrenset til 10.000 poeng.

Hadde ikke lyst til å kaste bort flere poeng på å teste det en tredje gang. :hm:

1. Man får visuelt flere poeng enn 10k poeng i den versjonen.

2. Hvorfor tror du at det visuelle har noe med den faktiske registreringen av poeng å gjøre?

Hva er poenget med å vise det hvis det ikke stemmer? Det burde jo være riktig når de først viser det. Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...