Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ekstremt mange Omanyte i frognerparken i dag. poppa opp 3 i slengen. Da fikk jeg den i pokedex hvertfall. Så EN pidgey på 7 timer. Det er jo nå vi trenger dem faen!

Takk, da fikk jeg tak i Omastar. Ved T-banen påTøyen kryr det av Kabuto, de ser ut som neser før de snur seg.

 

Hva i alle dager skal dere med Pidgey?

Lenke til kommentar

Hva i alle dager skal dere med Pidgey?

Hehe, det er nok ikke for noe annet enn å få XP for å evolve. De krever bare 12 candy for å evolves, og for hver evolving får man 500 XP (1000 XP med et lucky egg).

Det samme gjelder forøvrig Caterpie og Weedle også, så de er det også greit å samle på av samme grunn.

 

Edit: Jeg skal snart bruke et lucky egg, og da skal jeg først evolve alt jeg har som krever 12 candy og deretter de som krever 25 candy. Hvis det blir tid til overs, skal jeg ta de beste som krever 50 candy for å få noen bedre i gym enn de jeg har nå.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Er det noen som har regnet på når det lønner seg å ta power up? Etterhvert som man stiger i level koster det stadig mer stardust og candy. Jeg er klar over at man fanger bedre og bedre pokemon etterhvert som man øker i level, så tidlig power up kan bli bortkastet. Likevel øker kostnaden ganske mye på levelene over 20.

Lenke til kommentar

Er det noe fornuftig man kan få ut av pokemons på 10 CP? Ser at endel av dem får mye skryt om hvor sterke de er, men om man prøver power up skjer det ofte ingenting og evoler man dem blir forblir de gjerne på 10. Er det noe spesielt man må gjøre med disse?

Det eneste jeg kan tenke meg er grunnen: I en gym får man flere poeng for å slå ut en sterkere enn en svakere, så om en setter inn en med 10 CP så har man ingen svakere å slå den med.

Likevel er jo de superenkle å slå, så man sparer både revive og potion + at man ikke behøver å kjempe så lenge. Man må bare gå inn i gymmen flere ganger siden å slå de ikke gir så mange poeng.

 

Håper du får flere svar, for det er sikkert andre grunner jeg ikke vet om. :)

Lenke til kommentar

hva skal jeg med pidgey? evolve i hopetall og få masse xp med lucky egg såklart. Denne helga er det 8 candy pr pidgey, det er nesten en evolve pr. catch. Med lucky egg er det 1000xp or evolve. Sier seg selv hvorfor jeg vil ha de. Og finner ikke en eneste en :( bare disse "skumle" som er svindyre å evolve

Lenke til kommentar

hva skal jeg med pidgey? evolve i hopetall og få masse xp med lucky egg såklart. Denne helga er det 8 candy pr pidgey, det er nesten en evolve pr. catch. Med lucky egg er det 1000xp or evolve. Sier seg selv hvorfor jeg vil ha de. Og finner ikke en eneste en :( bare disse "skumle" som er svindyre å evolve

Jeg finner fortsatt endel Pidgey, men mye er overtatt av Gastley. Den er forøvrig ikke så ille, - krever 25 candies for å evolves.

Lenke til kommentar

 

Hva i alle dager skal dere med Pidgey?

Hehe, det er nok ikke for noe annet enn å få XP for å evolve. De krever bare 12 candy for å evolves, og for hver evolving får man 500 XP (1000 XP med et lucky egg).

Det samme gjelder forøvrig Caterpie og Weedle også, så de er det også greit å samle på av samme grunn.

 

Edit: Jeg skal snart bruke et lucky egg, og da skal jeg først evolve alt jeg har som krever 12 candy og deretter de som krever 25 candy. Hvis det blir tid til overs, skal jeg ta de beste som krever 50 candy for å få noen bedre i gym enn de jeg har nå.

 

Anbefaler deg også tilå evolve de pokemonene du eventuelt har som kan bli nye pokemons du ikke har fanga før. Double xp for førstegangs registrering i pokedexen,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva i alle dager skal dere med Pidgey?

 

Hehe, det er nok ikke for noe annet enn å få XP for å evolve. De krever bare 12 candy for å evolves, og for hver evolving får man 500 XP (1000 XP med et lucky egg).

Det samme gjelder forøvrig Caterpie og Weedle også, så de er det også greit å samle på av samme grunn.

Edit: Jeg skal snart bruke et lucky egg, og da skal jeg først evolve alt jeg har som krever 12 candy og deretter de som krever 25 candy. Hvis det blir tid til overs, skal jeg ta de beste som krever 50 candy for å få noen bedre i gym enn de jeg har nå.

Anbefaler deg også tilå evolve de pokemonene du eventuelt har som kan bli nye pokemons du ikke har fanga før. Double xp for førstegangs registrering i pokedexen,
Ja, det er sant. Takk for at du minnet meg på det! :) Jeg får skrive opp hvilke det gjelder, og får ta de først så jeg er sikker på å rekke det. Jeg har faktisk 20 stk som kommer til å bli nye i pokedexen. Mulig jeg venter med noen til neste lucky egg, for å kunne evolve bedre utgaver. Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Jeg overfører ALLE mine Pidgey, Pidgeotto (fra forrige lucky egg), Caterpie, Weedle etc. denne helgen, siden professoren gir oss 2 candy pr stk.

 

Får jo alltids fanget masse nye Pidgey's osv etter Halloween eventet, så jeg tror absolutt dette lønner seg. Selvom jeg må vente litt lengre til neste egg :)

Lenke til kommentar

Til alle dere som ikke har 142/142 enda, følelsen av å lukke spillet etter det målet var helt enorm. Gled dere! Spilt siden juli og takker nå for meg inntil de resterende kommer tilgjengelig. (Ditto, articuno, moltres, zaptos, mew og mewtwo) (Om det skulle herske tvil).

 

Halloween-eventet var perfekt for å nå siste pokémon, som for meg var Muk. Woopwoop. GG.

Lenke til kommentar

Jeg overfører ALLE mine Pidgey, Pidgeotto (fra forrige lucky egg), Caterpie, Weedle etc. denne helgen, siden professoren gir oss 2 candy pr stk.

 

Får jo alltids fanget masse nye Pidgey's osv etter Halloween eventet, så jeg tror absolutt dette lønner seg. Selvom jeg må vente litt lengre til neste egg :)

Ehhh... er det ikke slikt man må drive med jevnlig pga. begrenset lagringsplass? Det er jo bare plass til 250 pokemons.  Og man får jo ikke noe mer med ved overføringen om man bruker lucky egg.

Lenke til kommentar

Til alle dere som ikke har 142/142 enda, følelsen av å lukke spillet etter det målet var helt enorm. Gled dere! Spilt siden juli og takker nå for meg inntil de resterende kommer tilgjengelig. (Ditto, articuno, moltres, zaptos, mew og mewtwo) (Om det skulle herske tvil).

 

Halloween-eventet var perfekt for å nå siste pokémon, som for meg var Muk. Woopwoop. GG.

Har etter over 700 km fortsatt en håndfull som kun Plus har sett (den klarer jo ofte ikke fange dem) og enda en håndfull som jeg ikke hat truffet i det hele tatt. Så jeg skjønner ikke helt hvordan folk har klart fange alle.

Lenke til kommentar

Til alle dere som ikke har 142/142 enda, følelsen av å lukke spillet etter det målet var helt enorm. Gled dere! Spilt siden juli og takker nå for meg inntil de resterende kommer tilgjengelig. (Ditto, articuno, moltres, zaptos, mew og mewtwo) (Om det skulle herske tvil).

 

Halloween-eventet var perfekt for å nå siste pokémon, som for meg var Muk. Woopwoop. GG.

 

Hvorfor bare 142? 151-6 burde vel være 145. Eller dropper du også de som er region-spesifike (men som kan komme i egg)?

Lenke til kommentar

 

Jeg overfører ALLE mine Pidgey, Pidgeotto (fra forrige lucky egg), Caterpie, Weedle etc. denne helgen, siden professoren gir oss 2 candy pr stk.

Får jo alltids fanget masse nye Pidgey's osv etter Halloween eventet, så jeg tror absolutt dette lønner seg. Selvom jeg må vente litt lengre til neste egg :)

 

Ehhh... er det ikke slikt man må drive med jevnlig pga. begrenset lagringsplass? Det er jo bare plass til 250 pokemons. Og man får jo ikke noe mer med ved overføringen om man bruker lucky egg.
Det er smart å transfere mest mulig nå som man får dobbelt med candy, og de vanlige er det lurt å kvitte seg helt med siden de er enkle å finne seinere. Pidgeotto blir det mye av når man evolver en haug med Pidgey.

 

Jeg kjørte en runde med lucky egg idag, - klekket 3 stk 10 km-egg (Electrabus og Eevee som jeg hadde fra før + Kabuto)) i tillegg til å evolve.

Jeg tok meg ikke tid til å fange noen, og det ble ca 66.000 XP. Neste gang skal jeg huske på å sette på en alarm når de 30 min. er over, for man får jo ikke sett hvor lang tid det er igjen på egget mens man er inne på pokemonene. Jeg gikk fra tidlig level 19 og til nesten level 21 (mangler 6k). Dermed fikk jeg to nye incubatorer, så nå har jeg 5 stk som skal brukes under eventet (har bare igjen én klekking på to av de da)

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

 

Jeg overfører ALLE mine Pidgey, Pidgeotto (fra forrige lucky egg), Caterpie, Weedle etc. denne helgen, siden professoren gir oss 2 candy pr stk.

Får jo alltids fanget masse nye Pidgey's osv etter Halloween eventet, så jeg tror absolutt dette lønner seg. Selvom jeg må vente litt lengre til neste egg :)

 

Ehhh... er det ikke slikt man må drive med jevnlig pga. begrenset lagringsplass? Det er jo bare plass til 250 pokemons.  Og man får jo ikke noe mer med ved overføringen om man bruker lucky egg.

kan kjøpe mere lageingsplass for både pukemans og inventory i shop

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...