Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Hvordan går godterisankingen hos dere?

Her er det merkbart flere Gastly, og flere Haunter og Gengar som man nesten aldri så tidligere. Dessuten har det dukket opp masse Cubone som jeg bare har fått i egg før. Jeg har tre incubatorer og de har jeg fylt opp med egg nå, fordi man får dobbelt opp med candy i forhold til før på pokemon fra egg.

Jeg går med Magicarp som buddy, fordi de er sjeldne å finne her, og det er herlig å se at man får candy for hver 250 m. Veldig o.k. å se at man får 8 candy for å fange + overføre en pokemon. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og 1 candy per 750 meter for figurer som før krevde 3 km.

 

Samtidig som man får candy raskere så har Pluss sluttet å finne pokestops og pokemons. Den kobler seg jo fortsatt opp så batteriet er ikke tomt og man får fortsatt registrert km med Pluss, men den gir ikke lengere noe mer. Er dette en endring som har vært annonsert noe sted?

Lenke til kommentar

Hvor blir det av Plus? Ingen butikker har dem og det nevnes ingenting lengre

Utsolgt? Ser den ikke er på lager eller kommer inn ført om en måned på de stedene jeg har sjekket.

 

Sjekket appen og fant at jeg kjørte versjon 0.41.1. Fikk oppdatert til 0.43.4 og det kom en rekke opsjoner for hva man får av varslinger både med og uten Plus. Det skal også endelig ha kommet en varsling for lavt batteri for Plus. Dette tyder på at de ikke holder på med å kutte ut Plus.

 

Da jeg prøvde rapportere feil på Plus så jeg en melding om at det var problemer med Plus nå og at de jobbet med en fiks..

Lenke til kommentar

Ser at det er en annen endring med siste oppdatering av app: Jeg kan ikke lengere lytte til noe annet mens jeg har appen synlig på mobilen. Ja, det er mulig å skru av musikk og varslinglyder fra spillet, men det er ikke lengere mulig å se spillet samtidig som man hører på musikk, radio eller podcast. Det blir da plutselig mye mindre mindre aktuelt å gå rundt i flere timer.

 

Har de gjort dette for å pushe Plus?

Lenke til kommentar

Hæ? Jeg hører da på musikk mens jeg spiller hele tiden. Senest for et par timer siden på vei til jobb. Joda, det pauser musikk-appen når man starter spillet av en eller annen grunn, men det er bare dra ned notifications og trykke play så fortsetter den. Hørte på spotify mens jeg gikk til jobb og hadde pokemon oppe jeg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hæ? Jeg hører da på musikk mens jeg spiller hele tiden. Senest for et par timer siden på vei til jobb. Joda, det pauser musikk-appen når man starter spillet av en eller annen grunn, men det er bare dra ned notifications og trykke play så fortsetter den. Hørte på spotify mens jeg gikk til jobb og hadde pokemon oppe jeg.

Har du oppdatert til den nye releasen som kom igår og er også du på Android?

Lenke til kommentar

Står heller ingenting i patch notes eller her om at musikkspilling ikke er mulig under spilling..tror det er bare noe du opplever eller har lest et sted. Det gir jo ingen mening å nekte folk å høre på hva de vil mens de spiller. Tror ikke en app kan overstyre systemapper uansett.

 

http://www.gamespot.com/articles/new-pokemon-go-update-arrives-heres-what-it-does/1100-6444739/

Lenke til kommentar

Har du oppdatert til den nye releasen som kom igår og er også du på Android?

Kan det være noe av følgende?

 

1. Dette er ikke nytt av oppdateringen, men har vært slik hele tiden for meg: Når Go må logge inn, typisk ved oppstart men også enkelte ganger når jeg åpner fra minimert, så stoppes alle andre apper. For å høre på musikk, så må jeg først starte Go, så starte musikken, så bytte tilbake til Go. Enkelte ganger tar det et par forsøk.

 

2. Nytt av oppdateringen (igjen, for meg, jeg vet ikke om dette er generelt) er at musikken i tillegg settes på pause når jeg åpner Go-appen (altså: jeg logger inn på Go, trykker på "hjem"-knappen, starter musikken, bytter tilbake til Go. Før oppdateringen var dette nok, nå settes musikken på pause av dette). Heldigvis kan jeg starte musikken igjen uten å gå inn på musikkappen, ved hjelp av nedtrekksmenyen.

 

Et større irritasjonsmoment for meg, er at jeg bare kan bruke én annen aktiv app samtidig som Go er oppe. Vanligvis er ikke det et problem, men ettersom jeg har mistet pulsklokken min bruker jeg en app for dette. På treningsturene mine må jeg derfor velge bort minst ett alternativ av musikk/GPS+puls/Go.

Lenke til kommentar

Jepp det har vært slik for meg også lenge. Når jeg starter PGO stopper musikken jeg hører på under loading-skjermen. Men starter bare musikken igjen, den går bare på pause, uansett hvilken musikkapp jeg hører på. 

 

Med de fleste android-telefoner ligger vel musikk-appen i "dra nedover-fra-toppen" menyen som overstyrer alt annet og bare trykker Play så fortsetter den å spille.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg fant nettopp en løsning på problemet mitt. Ikke veldig interessant, men det kan jo hende noen er i samme situasjon.

 

1. Start musikkappen.

2. Start Pokemon Go. Musikken settes nå på pause.

3. Legg ned Pokemon Go, ikke logg ut.

4. Start treningsapp, og start loggingen.

5. Bytt tilbake til Pokemon Go.

6. Start musikken igjen via nedtrekksmenyen.

 

Jeg sliter litt med å forstå hvorfor alt dette skal være nødvendig, men nå kan jeg klekke egg uten å måtte løpe i stillhet, så hvem bryr seg.

Lenke til kommentar

Jeg bare drar ned nedtrekksmenyen mens spillet loader og starter musikken igjen. Vet at det skjer hver gang jeg starter appen så det er egentlig greit..vet ikke hvorfor den gjør det, kanskje den "flusher" lyd så spillets lyd kan spille uhindret, jeg vet ikke. Har alltid sound off inne i spillet også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...