Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I see :)

Gleder meg til å prøve :)

Har ladet opp en hel haug med power-banks, så er klar så fort feberen er borte ;)

Men her jeg ligger i sofaen, så ser jeg det blåser blader rundt på de grønne områdene (på skjermen). Er dette spor jeg skal følge for å finne de som er i området? :)

De jeg har fanget har dukket opp når GPS'en er helt på jorde, slik at de har dukket opp i stuen min :)

Gotta love those GPS glitches, blader betyr at en pokémon har vært der eller er der av det jeg er skjønt. Det finnes en integrert "sporing" som er elendig btw, og en nordmann har kommet med en app som skal hjelpe med å triangulere poké tracker eller noe heter den... En eller annen teknologi online avis har skrevet om den... Kan ikke huske navnet atm men du får si ifra om du har Android og ikke finner appen så skal jeg finne link til deg Endret av technicality
Lenke til kommentar

Var ute å gikk i stad med samboer, og når det rasler i "gresset" på appen, ka det betyr? Fant forøvrig ut at appen/serverne er nede når vi gikk, så etter å fanget pokemon ble de ikke lagret, alt bare hang seg, men det er forståelig.

Gikk liksom bort ditt til der det var noe i greset på appen, men skjedde ingenting. Kan jo ha noe å gjøre med appen det og.

Og en siste ting, når jeg velger pokemon i nærhetene, så er det fotspor under dem, alt fra 1-3 fotstpor, kan også merke en, så den får en blå ring rundt seg, hva betyr det?

Lenke til kommentar

I see :)

Gleder meg til å prøve :)

Har ladet opp en hel haug med power-banks, så er klar så fort feberen er borte ;)

Men her jeg ligger i sofaen, så ser jeg det blåser blader rundt på de grønne områdene (på skjermen). Er dette spor jeg skal følge for å finne de som er i området? :)

De jeg har fanget har dukket opp når GPS'en er helt på jorde, slik at de har dukket opp i stuen min :)

Gotta love those GPS glitches, blader betyr at en pokémon har vært der eller er der av det jeg er skjønt. Det finnes en integrert "sporing" som er elendig btw, og en nordmann har kommet med en app som skal hjelpe med å triangulere poké tracker eller noe heter den... En eller annen teknologi online avis har skrevet om den... Kan ikke huske navnet atm men du får si ifra om du har Android og ikke finner appen så skal jeg finne link til deg

Jeg har iPhone, regner med at den appen ikke er i app store :p

men skal se etter den, just in case :)

Takk for gode råd :)

Lenke til kommentar

Var ute å gikk i stad med samboer, og når det rasler i "gresset" på appen, ka det betyr? 

Og en siste ting, når jeg velger pokemon i nærhetene, så er det fotspor under dem, alt fra 1-3 fotstpor, kan også merke en, så den får en blå ring rundt seg, hva betyr det?

Rasling i gresset betyr at det kan være noen Pokemon's i området. Ikke nødvendigvis akkurat der gresset er men i området rundt da altså.

Fotsporene viser avstand til en Pokemon. Om jeg ikke husker feil så var 3 fotspor 1km, 2 fotspor 100+ meter og 1 rundt 10 meter og 0 rett ved deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var ute å gikk i stad med samboer, og når det rasler i "gresset" på appen, ka det betyr? Fant forøvrig ut at appen/serverne er nede når vi gikk, så etter å fanget pokemon ble de ikke lagret, alt bare hang seg, men det er forståelig.

Gikk liksom bort ditt til der det var noe i greset på appen, men skjedde ingenting. Kan jo ha noe å gjøre med appen det og.

Lagt til litt lesestoff :)

gresset viser pokeaktivitet der.

fotsporene skal være en indikator på avstand til pokemonen, sirkelen er for å "velge" en pokemon så du kan slippe å ha hele "radarskjermen" oppe.

The Complete Guide to Pokémon GO.docx

Lenke til kommentar

siste døgnet har jeg bare hatt serverproblemer

Det har egentlig fungert greit i dag fram til nå i effta.

Men én annen ting, hva er egentlig en bra/høy CP?

Og befinner pokemon seg på samme sted hele tiden? Så noen på Facebook skrive at det var en syther der han bor, ikke langt fra meg, kan jeg dra dit og finne akkurat samme i pokemon i det området dager etter han fanget den?

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har opplevd flere ganger at når jeg kaster ballen og treffer så låser telefonen seg på en måte. Altså ballen vises fortsatt i kameraet og kameraet virker men appen går ikke tilbake til kart og registrerer ikke treff. Eneste løsning er å starte på nytt og gå glipp av pokemontreffet.

Lenke til kommentar

Nidar2: Venter du litt så er det ofte at man har fanget de når man åpner appen igjen.

Men ville ikke 1000 xp i level 13 også vært 1000 xp i level 20? Hva er forskjellen?

Joda, men i lvl 20 så hadde jeg antakelig møtt på de alt, og ikke fått 2x bonus for å oppdage de med lucky egg aktivert.

Lenke til kommentar

Spillet har vært nærmest ubrukelig siden den norske lanseringen... Var en del servertrøbbel før lanseringen også, men nå er det helt håpløst. Har kanskje fungert i en halvtime til sammen det siste døgnet. Er det flere som sliter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...