Morgens Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 2 spørsmål: 1. Hva tjener han på det? 2. Hvorfor er det ikke vokalisten som får æren, men en kar som er flink med pc-lyder? Takk. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 (endret) 1. 400 millioner hvor da? Kommer helt an på hvilken musikktjeneste. 2. Hvorfor skal vokalisten ha æren etter noen timer i studio mens Alan Walker har jobbet med låten i flere måneder? Hvis du trur det er bare "pc lyder" tar du ganske feil. Det er mye vanskeligere å lage noe som låter bra, varmt, og fulltstendig med digital musikkproduksjon enn ved akustiske opptak evt. et band som spiller inn noe. Det tar flere år med lærdom før det slutter å høres traust og kjedelig ut. Vokalister får som regel omlag 33% av sangens inntekter. Endret 12. juli 2016 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 12. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2016 VG-lista sa de vel 400-millioner på Spotify. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 Du tror det er bare å "Være flink med PC-lyder" for å få 400 millioner lyttinger på Spotify? Det sier bare hvor eksepsjonelt lite du vet om arbeid, eller musikk generelt. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 12. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2016 Du tror det er bare å "Være flink med PC-lyder" for å få 400 millioner lyttinger på Spotify? Det sier bare hvor eksepsjonelt lite du vet om arbeid, eller musikk generelt. 11 646 innlegg Arbeid vet jeg mye om, musikk vet jeg eksepsjonelt lite om. Hvor mye tjener han på dette - et ærlig spørsmål fra en uvitende kar. Off-topic... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 artister tjener penger på konserter Spotify etc er bare en bonus 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 1. Ser ut til at han har en ESTIMERT net worth på 1.5M USD. 2. Er du tilbakestående? Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2016 2. Er du tilbakestående? 9 938 innlegg 19. mai 2006 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Fortell meg hvorfor du siterer antall innlegg 3 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 (endret) Se her: http://www.theverge.com/2015/12/7/9861372/spotify-year-in-review-artist-payment-royalties 1 548 innlegg 22. desember 2008 1 548 innlegg 22. desember 2008 1 548 innlegg 22. desember 2008 1 548 innlegg 22. desember 2008 1 548 innlegg 22. desember 2008 1 548 innlegg 22. desember 2008 Endret 13. juli 2016 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Til spørsmål nr 2. Om du ikke forstår deg på musikk, kanskje en sports analogi funker bedre.. F.eks Therese Johaug. Hvorfor får hun æren når hun gjør det bra i et renn og ikke stavene hennes? Therese skaper et godt løp for seg selv, staver, ski, sko og smøring er hjelpemidler eller verktøy som hjelper henne nå gode resultater. Det samme er Allan Walker, han har skapt musikkstykket. Sampling, lyd mixing og stemmene på sangene er hjelpemidler eller verktøy om du vil som hjelper han å nå gode resultater. Johaug viser frem ski og staver så de skal få sin berøm, samme gjør Allan som promoterer navnet til stemmen han valgte å bruke i musikkstykkene sine. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Jeg trudde Alan Walker var et spill, jeg. Føler meg gammel ... 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Jeg trudde Alan Walker var et spill, jeg. Føler meg gammel ... https://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Wake Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Eg kjenner ho som synger, då vi gikk på VGS saman, og ho slår meg som ein altfor ydmyk person til å gå rundt og kreve meir royalities i sin situasjon. Ho har ikkje skrive sangen - det er det han som har gjort. Det er ho også ganske så tydeleg på, at ho berre har lagt vokalen og at det er hans sang. Ho får nok sin del av kaka, men at ho har lagt vokal gjer det ikkje mindre til hans sang, om det er å lage robotlydar eller ikkje. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2016 Dette ble spurt i off-topic siden jeg ikke forstår greia og lurte på hvor mye han tjener. Beklager at noen ble støtt av min uvitenhet, dette er større enn Ibsen og Shakespare til sammen. Gutten har jo laget hele 2 sanger. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 Det er ikkje å bli støtt å svare deg. Du går inn med ein nokså ignorant tone i utgongspunktet. Det er vel ingen her som anar kva avtalar han har opparbeidd med plateselskap og spotify mm. Eg kan svare deg på det eg kan svare deg på, og som med dei fleste norske artistar ligg nok det meste av pengar i sponsor og konsertinntekter. 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 14. juli 2016 Del Skrevet 14. juli 2016 (endret) Dette ble spurt i off-topic siden jeg ikke forstår greia og lurte på hvor mye han tjener. Beklager at noen ble støtt av min uvitenhet, dette er større enn Ibsen og Shakespare til sammen. Gutten har jo laget hele 2 sanger. Han har vel to (eller tre?) kjente utgivelser. Han har sikkert laget flere titalls sanger og har sikkert utrolig mange prosjektfiler. https://soundcloud.com/alanwalker Her har han 27 sanger / remixer ute. Jeg har selv to sanger ute på spotify, men det betyr ikke at det er de eneste sangene jeg har lagd??? Endret 14. juli 2016 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 14. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2016 BESTE SVAR: Jeg trudde Alan Walker var et spill, jeg. Føler meg gammel ... Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Dette ble spurt i off-topic siden jeg ikke forstår greia og lurte på hvor mye han tjener. Beklager at noen ble støtt av min uvitenhet, dette er større enn Ibsen og Shakespare til sammen. Gutten har jo laget hele 2 sanger. Fade, Faded og Sing me to sleep. Tre sanger.. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 25. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2016 Sorry, men ingen visste hvor mye han har tjent på så mange visninger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå