fotokolbrann Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 Hei, Vurderer å bytte ut mitt Sony RX 100(1). Jeg skulle gjerne hatt et "kompakt" kamera med tommel og pekefingerhjul til for å lettere fotograferer manuelt. Synes det blir litt knotete uten disse hjulene, når jeg stort sett bruker Nikon med disse hjulene. Regner med jeg må opp litt i str fra RX100, men gjerne så kompakt som mulig da dette skal være avløser for speilrefleksen. Er også en fordel med søker. Gjerne Nikon , om dette kamera finnes(da jeg har eksterne blitser som jeg håper å kunne nyttigjøre), men dette er ikke avgjørende.Gjerne et lysterkt fastobjektiv i ca 35mm fremfor en zoom med komprimier... Pris intil 10". Kan kjøpe brukt. Tips? Lenke til kommentar
HSP Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 Høres ut som nikon coolpix a bør passe godt. Jeg har det selv og det er veldig ålreit. Henning Lenke til kommentar
se# Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 Tips? Panasonic LX100 er i hvert fall verdt en sjekk. Merk at det er Photokina-år og rimelig bra sjanse for at LX-100 oppdateres, gjelder forøvrig andre merker også hvis du ser på litt eldre modeller. X100-serien til Fuji er et annet alternativ. Ingen zoom, men APS-C-sensor og 35mm ekvivalent linse. Nikon (og Ricoh) har også kompaktkameraer med APS-C-sensor, men 28mm ekvivalent optikk og uten søker. Ellers er Nikon DL24-85 tilgjengelig snart. Samme sensor som RX100, blitssko for Nikon blitser, men vet ikke om det har noe bedre grensesnitt enn RX100 for manuell bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå