Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg af xDSL leverandør

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte i begyndelsen af det nye år og må da ha internett, formentlig via en ADSL linje.

Kriterier for valg af leverandør:

o Stabilitet. En stabil oppkobling er nødvendig da jeg er avhengig af internet for å gjøre en ordentlig jobb.

o Support. Skulle der likevel opstå problemer, må det fikses asap. Vil ikke vente mere enn 10 min på telefon eller 1 dag på email forespørsler.

o Leveringsdygtig. Jeg må være online fra 1. februar - ikke noe med 'ups, vi blir en måned forsinket, eller en uke for den saks skyld)

o Fast pris per måned.

o Vil ikke ha/betale-for fasttelefon.

o Lokation: 2040 Kløfta

o Hastighet. Jeg trenger ikke mere enn 512/128. Mere hadde været bra det, men det er langt fra det vigtigste for meg.

o Ikke noe PPPoE, påloggings tull og tøys.

Jeg bestilte hos NextGenTel i går, men etter at have lest mye dårligt om de både her og på dinside.no og erfaringer fra kollegaer, vil jeg avbestille det i morgen.

Jeg så Tele2 kom bra ut i dinside.no - priserne deres ser fornuftige ut også. Hvordan er JERES erfaringer med de?

Jeg sjekkede Catch og de har greie priser også - i tilleg bruker vi Catch som ekstra/redundant linje på jobben så man skulle tro at min forbindelse mot jobben da vil være oppe så godt som 100% af tiden. Jeg vet dog at de til tider har ustabil linje ut mot 'resten af internetet', så jeg vet fortsat ikke rigtig hva jeg skal velge...

Jeg så at jeg kunne få internet over radiobølger fra wan.no. Jeg er ærlig talt lidt skeptisk til det; er der nogen her som har prøvd det?

Anbefalinger mottakes med takk.

Endret av tora
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående service, er nok Tele2 og Telenor blant de beste... det er en grunn til at de billigste leverandørene kan ha slike priser. Jeg har adsl fra Tiscali. Og der er ventetiden på support veldig lang, og de svarer ca annenhver gang på mail... Bare et innspill!

Lenke til kommentar

Det jeg vil anbefale deg er å ta telenor, vel kanskje prisen ligger noen få kroner over f.eks tele2, men support og stabilitet er utmerket, jeg har selv Telenor ADSL og er strålende fornøyd, de har vel og merke pppoe, MEN, uansett om du har en maskin, vil jeg anbefale deg at du går til innkjøp av en ruter, koster deg ca. 500,- og da er du selv med pppoe online hele tiden uten oppringing av adsl, selv kjører jeg det systemet...

Lykke til!!!

Lenke til kommentar

Vurder bluecom. De svarer på mail innen en dag, Jeg ventet riktignok 15 minutter i telefon en gang, men de andre har jeg ventet ca 5-10. :)

De har opp til 5 adresser tildelt via DHCP, så det er plug'n'play. I tillegg har linjen min vært oppe hele tiden, med et lite unntak av når Statens Vegvesen drepte fiberen til telenor under veiarbeide :p

Det er ditt valg, jeg valgte bluecom i min tid, og jeg angrer ikke, delere mine erfaringer :)

Lenke til kommentar
Jeg skal flytte i begyndelsen af det nye år og må da ha internett, formentlig via en ADSL linje.

Bluecom er jo passelige små og ganske kjappe på supporten, men i alle xDSL-samband så kan det oppstå krøll i oppstarten. Det er ikke helt uvanlig at ting må fikses på linjer o.l hvis det er eldre kabler i området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...