soft28 Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 (endret) Hei! I mai inngikk jeg en muntlig avtale om å leie en leilighet. Det eneste jeg fikk oppgitt da var at vi skulle få en mnd til halv leie (pga at vi ikke kom til å bo der da siden vi er studenter) og at vi skulle få fratrekk på neste mnd husleie siden vi skulle male et av rommene. Fra starten av sa jeg at jeg ikke kunne flytte inn før i juli, og antok da at månedene det gjaldt med mindre husleie var juli og august, dvs at jeg ikke kom til å flytte inn før i august. I juni får jeg beskjed om at jeg må betale husleie, men bare halvparten. Så da gjaldt visst det vi hadde avtalt muntlig for juni og juli, ikke for juli og august som jeg først antok. Den forrige leietakeren har da ikke flyttet ut innen 1.juni og har fortsatt noen av tingene sine i leiligheten, og jeg prøver å si at det ikke er jeg som burde betale for juni pga dette. Det hadde ingenting å si og i følge huseieren så hadde denne personen vært der svært lite i løpet av juni, så da ente det med at jeg ga meg og betalte husleie for juni for å unngå ytterligere diskusjon, selv om jeg synes dette ble feil. Nå i juli ble det litt endringer mtp på skoleplass og jobb, så jeg bestemte meg for å ikke leie likevel, og forklarte dette til huseier. Fikk da en litt sint melding, men ingenting om hva han kom til å kreve. Hva har huseier krav på i dette tilfellet? Jeg forstår at det oppstår en lei situasjon for han, men jeg har ikke underskrevet noen kontrakt, og vet heller ikke noe om hva leieperioden er på eller oppsigelsestid. Endret 12. juli 2016 av soft93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå