Goebbels Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Heisann, med lønn på vei om noen dager og halvannet år siden siste oppgradering på cpu/minne/HK fronten så synes jeg selv det er på tide med noe nytt. Sitter i dag på xp1800, sdram og aopen ak47a-v (elns) hovedkort. Det jeg i første omgang har tenkt til å oppgradere er hovedkortet og minne, til ddr ram selvsagt. har sånn i første omgang funnet i hvilken ram jeg skal kjøpe: Geil pc3200 512 mb. så hvis ingen har noen gode grunner til at dette ikke bør velges så kjøper jeg det. Det store problemet er hovedkortet; chipset, via/amd/nvidia. Via har jeg nå, og har vært stabilt uten noe trøbbel. nvidia mener jeg selv at jeg ikke trenger da jeg bruker skjermkort og pci-lydkort. amd? ja si det. Noen som har noe forslag på hvilket hovedkort? Til info så har jeg usb20 og firwire kort - så det er ikke noe must på hk. Ikke sata disker har jeg heller. Poenget er at jeg senere skal kjøpe meg en ny cpu, så jeg har lite lyst til å komme til våren for å finne ut at nei, da må jeg ha nytt hk for eksempel. selv om jeg ikke kommer til å kjøpe den nyeste av det nye da. Så om noen har gode råd, tar jeg imot de med takk. Mvh G Lenke til kommentar
oaleksan Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Dette hovedkortet er meget bra. det har nforce2 og 400mz databus, Kan derfor ha de nyeste amd prosessorene med 400mhz bus. dual chanel ddr os: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl Har ikke testet det, men ser bra ut! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Dette hovedkortet er meget bra. det har nforce2 og 400mz databus, Kan derfor ha de nyeste amd prosessorene med 400mhz bus. dual chanel ddr os:http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl Har ikke testet det, men ser bra ut! nei den så ikke dum ut i det hele tatt.. takk for forslaget. Men trenger jeg virkelig et nforce hovedkort? eller er det bare å disable "skjermkort-delen" på det, og så er det enkelt og greit et veldig bra chipset? Endret 25. november 2003 av Goebbels Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå