Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

19-åring har utviklet robot som har spart bileiere for millioner av kroner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minner meg om Europark som ga meg bot/gebyr for å ha parkert riktig og med gyldig og rett billett (er alltid nøye på slikt). Jeg sendte klage, fikk avslag, sendte ny klage med bilde jeg tok når jeg kom til bil med bot. Da fikk jeg svar om at kravet ble annullert.

Boten/gebyret viste til at jeg hadde parkert på ikke gyldig parkeringsrute.

Så husk å ta bilder umiddelbart av omgivelsene rundt bilen, om du mener boten er uriktig. Et bilde av lappen i ruta er jo tatt av selskapet.

Ellers tror jeg noen er litt sløve til å lese parkeringsvilkår der man parkerer.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Minner meg om Europark som ga meg bot/gebyr for å ha parkert riktig og med gyldig og rett billett (er alltid nøye på slikt). Jeg sendte klage, fikk avslag, sendte ny klage med bilde jeg tok når jeg kom til bil med bot. Da fikk jeg svar om at kravet ble annullert.

Boten/gebyret viste til at jeg hadde parkert på ikke gyldig parkeringsrute.

Så husk å ta bilder umiddelbart av omgivelsene rundt bilen, om du mener boten er uriktig. Et bilde av lappen i ruta er jo tatt av selskapet.

Ellers tror jeg noen er litt sløve til å lese parkeringsvilkår der man parkerer.

Hva, antyder du at folk selv har ansvar for noe som helst?

BLASFEMI!

;)

Lenke til kommentar

Robot kan strengt talt defineres som noe (enten det er fysisk, eller bare software) som erstatter menneskelig arbeid. Så vidt jeg vet, er mekanismen til dette programmet ganske enkelt basert på decision trees. 

Men jeg er enig, media elsker å bruke ord som "robot", "drone", osv. for å få ting til å høres mer spennende ut. 

Som nevnt over tror jeg dog akkurat denne løsningen er basert på decision trees, der inputs traverserer ned treet, og gir deg en sannsynlighet på om saken er vinnbar eller ikke...strengt talt noe alle med litt erfaring fra programmering kan lage, men han har et fungerende produkt, så det spiller ingen rolle hvor teknisk avansert det er. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...