Gå til innhold

Bli kvitt HDMI? - Strømmetjenester og lokal avspilling

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har alltid brukt HDMI (VGA i sin tid) for å koble opp min laptop til TV. Uavhengig om jeg har sett på media lagret lokalt på PC eller Netflix, HBO osv. Nå er laptopen blitt udatert, treg og bråkete. Eneste jeg bruker den til som jeg ikke kan gjøre med min ipad er oppkobling til TV. Føler nå at det er på tide med en ny løsning, og det er her jeg håper dere kan hjelpe meg.

I min drømmeverden ønsker jeg følgende:

- Ikke måtte bruke en laptop for avspilling

- Kunne styre og igangsette avspilling med en fjernkontroll/kontroll/ipad (har en ps3 kontroll liggende)

- Kunne se Netflix, HBO, Youtube og alt det der

- Igangsette nedlasting (type torrent) med ipad for å så spille den av på TV

Jeg har lest meg opp på nettet, men finner lite info om hvordan jeg skal klare det siste punktet uten å gå veien om en PC. Lurer også på om jeg kan/bør lagre filer lokalt på mediespilleren, eller koble opp en harddisk til en bedre router (føler ikke jeg har behov for en NAS).

Jeg har lest mye om HTPC med kodi/xmbc, men noe sier meg at dedikert HTPC er old fashioned?

Eller kan noe så enkelt som en rasberry PI som HTPC gjøre susen?

Det nye virker jo å være NVIDIA Shield, Apple TV, Android baserte mediaspiller osv..

Som dere forstår er jeg forvirret angående dette,og setter stor pris på tips til min vei videre. Del gjerne hvordan du har løst dette med "strømmetjenester" samt lokal avspilling på smidigst mulig måte. 

Forøvrig kan jeg nevne at TV og router står rett ved hverandre, om det skulle ha noe betydning for valg av løsning.

Endret av dinosauren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Applet t...... nei, skal du laste ned ulovelig er nok PC eneste løsningen. mac mini er jo elegant?

og akn du bruke Plex

Lenke til kommentar

Hva med eks Nvidia Shield TV?

Har en slik selv og en NAS med  Plex server, kjører alt jeg har av serier og film.

Etter siste oppdatering kan shield være Plex server også, så da kan man koble opp media fra NAS, ekstern HDD ol.

Vist du har mulighet for det, ang siste punkt, kan dette fikses med en NAS/mediaserver som kjører eks Unraid, freenas ol.

Endret av Svar
Lenke til kommentar

Hva med eks Nvidia Shield TV?

Har en slik selv og en NAS med  Plex server, kjører alt jeg har av serier og film.

Etter siste oppdatering kan shield være Plex server også, så da kan man koble opp media fra NAS, ekstern HDD ol.

Vist du har mulighet for det, ang siste punkt, kan dette fikses med en NAS/mediaserver som kjører eks Unraid, freenas ol.

Hva er poenget med Plex server på Nvidia TV? Er det ikke mulig å bare lagre det du trenger lokalt på mediaspilleren?

Hvorfor Plex og ikke XMBC?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...